Receiver

kajroger

Medlem
10 Mar 2013
12
0
0
Hei. Lurer på om noen der ute vet om det går ann og koble til 2 stk subwoofere til Pioneer LX51 receiver? Og noen anbefalinger til center høytaler til denne receiveren?

kajroger

Medlem
10 Mar 2013
12
0
0
Jeg har en y split på subben jeg bruker i dag. Måtte ha det for at den skulle virke fikk jeg beskjed om fra tidligere eier. kan jeg da koble på en subb til det andre uttaket bak på subben? det er 2 subb utganger på receiveren også men vet så mye om dette enda.
nettopp kjøpt frontere. husker ikke hva di heter men skal se når jeg kommer hjem fra ferie

TorTorden

Medlem
21 Jan 2012
12.544
0
36
Det hørtes meget merkelig ut at subben måtte ha y splitt på signalet for og funke.

Jeg tipper den da har to innganger for signalet (L/R) som er vanlig på mange subber.

Kort sagt om den ikke spiller med bare en kabel inn så er det noe galt et sted.

De to subwoofere utgangene er det bare og bruke, da trenger du jo ikke en y splitt engang.

Pioneer dog kan ikke kalibrere to subber separat så volum og fase må du justere inn først selv for og få godt resultat. (min lx 85 kalibrerer kun for en sub)

kajroger

Medlem
10 Mar 2013
12
0
0
Ok. Igjen takk for løsning. Jeg skal da prøve litt på dette når jeg kommer hjem neste uke. :)