Receiver med Atmos og HDMI 2.1

knutinh

Medlem
24 Okt 2003
14.108
0
36
Jeg har vært på gjerdet mhp receiver-bytte en god stund. Ønsker:
1. Oppgradere til Dolby Atmos. Det hadde vært snedig om receiveren hadde 7+4 forsterker-kanaler, når man først skal oppgradere og går for integrert.
2. Neste-generasjon HDMI. Jeg vil være noenlunde sikker på at streame-boks, tv-konsoll etc kobles opp til receiveren og sende bilde til tv (LG C9) uten kvalitetstap (4k, 120fps, variabel framerate).

Jeg forstår at det er mulig å koble til en ekstern forsterker for de siste to kanalene, og at man kan bruke eARC for å få bedre bilde selv uten siste skrik på forsterkeren. Men et poeng for meg er at det skal være brukervennlig også for andre enn meg, og at min erfaring med ARC på en eldre Onkyo receiver er at det er fiklete.

Denon 3700H leverer på noen av punktene og ligger vel i et prisleie jeg kan akseptere. Men bare en HDMI2.1 inngang, og begrensning funksjonalitet på Xbox?

-k

Linuxguru

Medlem
11 Feb 2003
625
0
16
Jeg ville ventet iallefall til sommeren, da kommer nye fra Pioneer og Onkyo. Denon har problemer med Xbox på 4k 120Hz, så spørs om du har/får en tv som støtter dette og om denne modusen blir brukt i spill. Er i samme båt selv, og jeg venter

Redpill

Medlem
27 Nov 2011
11
1
3
Vel, kommer det egentlig nyheter fra Onkyo og Pioneer nå? Jeg har ventet lenge på at det skal komme receivere med flere HDMI 2.1 innganger (jeg synes det er latterlig at Denon fortsatt produserer nye receivere som bare har _en_, jeg vil gjerne ha minst fire). Ser at denne (eller Europa-versjonen av den) potensielt kunne være noe for meg
men den står listet som “out of stock”. Jeg har også fått med meg at Onkyo i praksis var konk tidligere år og at Voxx, som også eier Klipsch, kjøpte dem i Juni. Det finnes et you-tube klipp med tx-rz50, men hva skjer egentlig med de nye receiverne til Pioneer og Onkyo, blir de bare forsinket eller er det noe annet som skjer?

Nikos

Medlem
18 Mar 2008
327
1
18
Kan informere om at Denon og Marantz har løst hdmi/ 4K 120Hz problemet. Denon og Marantz har byttet chipset i forsterkerne, så alle nye forsterkere fra Denon og Marantz som kjøpes hos forhandler nå, skal ikke ha dette problemet etter gitt serienummer. Bekreftet av produktansvarlig i HIFI klubben