Ragwos stue - Jelco SA 750D og Denon DL 103 i hus

BGuarden

Medlem
25 Feb 2006
22.766
1
0
47
Den låter riktig bra! Har ikke følt at ting har falt helt på plass etter at Pink Triangle drivverket tok kvelden. Men, tok ett skikkelig skritt i riktig retning. Iallefall sammenliknet med onkyo dvdn og gamle philips cdn jeg har brukt som drivverk siste 2 årene.

ragwo

Medlem
13 Jan 2007
7.655
0
0
Monologen fortsetter ;)
Forrige eier har, som han høflig har påpekt, opplyst om at motvekten var modifisert i salgsannonsen. Hvordan det har gått meg hus forbi vet jeg ikke, men sitter igjen med en litt flau smak i munnen. Selger er uansett så snill at han sender meg et ekstra lett headshell som skal kompensere for modifikasjonene. Snakker om god service! Må bare ta av meg hatten for mannen.
Etter litt leting på nett fant jeg et tips om at den tyngste motvekten kan brukes bak frem, og da greier jeg å få rett stifttrykk :) Litt lytting har det blitt og jeg er fornøyd så langt. Detaljerte utgreiinger og noen bilder kommer :)

ragwo

Medlem
13 Jan 2007
7.655
0
0
Regner med at planten gror mye bedre når du har fått minimert uønskede vibrasjoner :mrgreen:

ragwo

Medlem
13 Jan 2007
7.655
0
0
BGuarden skrev:
Den låter riktig bra! Har ikke følt at ting har falt helt på plass etter at Pink Triangle drivverket tok kvelden. Men, tok ett skikkelig skritt i riktig retning. Iallefall sammenliknet med onkyo dvdn og gamle philips cdn jeg har brukt som drivverk siste 2 årene.
Godt at det nærmer seg :), men kjipt at du ikke er der du var ennå.
Har kikket litt rundt og funnet ut at det har blitt solgt et par Pink Triangle cd-spillere på ebay.co.uk i det siste. Kan jo hende at godlyden dukker opp til en rimelig penge der. Hva het modellen du hadde?

ragwo

Medlem
13 Jan 2007
7.655
0
0
Kjekk liten sak! Synd den ikke er balansert men til den prisen kan man jo ikke få alt. 100% transparens får holde ;)

Jeg vil takke HPL for et hyggelig besøk og for at han lar meg låne Abrahamsen-dacen en stund. :-D
Direkte sammenligning mellom Tacten og V6 viste seg å være vanskelig siden Tacten ikke taklet utgangssignalet til V6en noe som resulterte i mye forvrengning. Det skal det forskes mer på. Caryen derimot, taklet det fint og vi fikk testet balansert vs ubalansert ut av V6en. Balansert låter definitivt bedre. Lydbildet blir større i alle retninger og detaljene blir mer fremtredende. Ubalansert låter rett og slett flatt i forhold og lydbildet klapper sammen. Merkelig at forskjellen skal være så stor, men enda mer gledelig for de som har mulighet til å kjøre balansert. :)

Bendalf

Medlem
11 Apr 2008
2.810
0
0
ragwo skrev:
Regner med at planten gror mye bedre når du har fått minimert uønskede vibrasjoner :mrgreen:
Ja uten tvil!!!
Den liker seg bedre i den høyden også, nå som bladene er i diskant høyde nyter den bedre av musikken.
Det gjør også at den gror bedre selvfølgelig!

BGuarden

Medlem
25 Feb 2006
22.766
1
0
47
ragwo skrev:
Godt at det nærmer seg :), men kjipt at du ikke er der du var ennå.
Har kikket litt rundt og funnet ut at det har blitt solgt et par Pink Triangle cd-spillere på ebay.co.uk i det siste. Kan jo hende at godlyden dukker opp til en rimelig penge der. Hva het modellen du hadde?
Ah...
Ikke lett å si, men Det var enten Cardinal eller Numeral?
Mener det var Numeral som er ett rent Drivverk.
Men tiltross for det så hadde den like stor strømfosyning som man finner i mange mellomklassespillere. Tyst og mørk som natten..

BGuarden

Medlem
25 Feb 2006
22.766
1
0
47
mteinum skrev:
1.596,- for å være presis :) (dette er med 60% rabatt som han nå selger dem ut for)

låter nok ikke gull - den låter egentlig ikke noe i det hele tatt :mrgreen:

http://avforum.no/forum/hvilket-uts...olid-tech-radius-da-house-12.html#post1429343
Hehehe.. Ville iallefall aldri ha skrevet det i en salgsannonse ;)

Litt morsomt å tenke på hvor mange som egentlig ikke vil kjøpe ett slikt produkt rett og slett fordi det ikke låter "noen ting".
Det enkle er ofte det beste og tror det er mye i det ;)

pahf

Medlem
7 Sep 2005
15.643
0
36
Hvordan syns du Ortofonen er ift knitring? Ortofon passer jo min arm svært godt, men er litt skeptisk ift støy fra Cadenza serien, muligens helt grunnløst, men er bestandig greit med andres erfaringer :)