Rørforsterker i bil?

tipetu

Medlem
22 Des 2008
716
0
0
Noen som har hatt en rørforsterker i en bil før? Tenkte til å drive bakhøyttalere, evnt foran. Trenger jo ikke noe spes mer en en 100W vekselretter??

Haakon O

Medlem
1 Okt 2007
1.386
0
0
Jeg har to rørforsterkere som er laget for bruk i bil, men sålangt har jeg bare testet de innendørs. Den ene er en ren klasse A rørforsterker "hele veien", den andre har kun rør i preamp-delen.

Men det er en husforsterker du vil plassere i bilen, er det slik å forstå?

tipetu

Medlem
22 Des 2008
716
0
0
Ja det er en husforsterker jeg tenker. Hadde vært gøyt å ha noen synlige rør baki der :) Er ikke mange som har slikt! Lagde du kabinettet selv? Hvilket design brukte du i A-klassen? to kanaler du har?

epifant

Medlem
22 Nov 2003
1.558
0
0
Haakons forsterkere er laget av Tru Technologies, og ble solgt over disk på samme måte som vanlige bilforsterkere. DIY med utgangspunkt i en stuekonstruksjon kan nok bli endel mer komplisert - dog ikke umulig. En liten Tripath-forsterker fra f.eks. 41hz.com vil nok kunne gi mye av det samme resultatet med langt mindre utgifter og innsats, noen av dem skal være svært røraktige i karakteren. Men det er selvsagt noe spesielt med å ha ordentlige rør i bilen da... ;)

tipetu

Medlem
22 Des 2008
716
0
0
Tanken var å ribbe en Yaqin og lage noe kabinett/anordning til denne :p Vi får se!

tipetu

Medlem
22 Des 2008
716
0
0
Nei, jeg tenkte bare heeeeelt enkelt. Bruke en omformer fra 12 til 230V vekselretter :p

uGn

Medlem
11 Sep 2003
3.543
0
36
Halden
Da kan du ende opp med litt støy og dritt.
En god 12v-230v koster også litt.

En annen ting du bør tenke på er monteringa av forsterkeren, kan bli ganske humpete på norske veier som sagt.

Ostemannen

Medlem
25 Okt 2009
15.748
0
36
uGn skrev:
Da kan du ende opp med litt støy og dritt.
En god 12v-230v koster også litt.

En annen ting du bør tenke på er monteringa av forsterkeren, kan bli ganske humpete på norske veier som sagt.
gyro :mrgreen: