PS3 Media Server

tols1

Medlem
2 Jan 2006
16.663
1
0
strike skrev:
Nå er ikke PS3 særlig lukket lenger. Nå er den vid åpnen, men det er bare den siste mnd det har begynt å dukke opp apps. Så det varer nok ikke så altfor lenge til det dukker opp mer elegante løsninger. Det er bare å vente på at noen flinke kodere disker opp noe.

se mer info i denne tråden: http://avforum.no/forum/konsoller-p...s3-jailbreak-nyheter-problemer-losninger.html
Ja, jeg var for så vidt klar over den jailbreak-løsningen, men jeg har egentlig ikke så veldig lyst til å begynne å tukle med den, er redd for at det blir noe krøll som gjør at den ikke funker helt som den skal. Men det er mulig jeg bare er i overkant skeptisk.

HifiCarl

Medlem
26 Jan 2009
281
0
0
Chris_ skrev:
Hvordan funker egentlig dette? Er det så bra som annonsen skal ha det til? Har det noe å si om man har kontaktene i forskjellige rom f.eks?
Ja, jeg har også mellom forskjellige rom og da en annen kurs i sikringsskapet (dette skal forringe hastigheten noe). Jeg får streamet fra PSM, men har en vertsmaskin hvor PCU'en går i taket når den dekoder så da blir det litt hakkete. Har ikke testet hastigheter med noe software, men det er 100 ganger bedre enn trådløst.
Jeg makser i alle fall min internettforbindelse som er 17,5 Mbit, så litt klarer det jo å levere da.

strike

Medlem
12 Mar 2009
1.246
0
0
tols1 skrev:
Ja, jeg var for så vidt klar over den jailbreak-løsningen, men jeg har egentlig ikke så veldig lyst til å begynne å tukle med den, er redd for at det blir noe krøll som gjør at den ikke funker helt som den skal. Men det er mulig jeg bare er i overkant skeptisk.

Tror det skal mye til for at du skal klare å ødelegge noe. Hvis ikke du begynner å tukle med registeret å sånn da, da bør man ha tunga rett i munnen ellers så kan det fort bli krøll. Men det er jo lov å være skeptisk også. :)

b-ill

Medlem
13 Feb 2005
2.844
0
0
Er også på jakt etter noe som kan fordele mitt hjemmenettverk, da jeg ikke ønsker å rive vegger eller legge nettverkskabel på vegg.

Det vil være på 3 forskjellige kurser, og skal streame fra den ene til de 2 andre, blir nok veldig sjeldent at det blir streamet til begge, men kan forekomme. El-anlegget er fra 2004, da huset ble bygd, så det burde være ok kvalitet der.

Noen som har erfaring med lignende?

murildo

Medlem
30 Des 2008
321
0
0
Får ikke til PS3 mediaserver....

Hei,
jeg har en sony kdl EX700 tv. Denne har dlna. Jeg klarer å vise bilder fra min pc på tv via dlna, men alt annet lar seg ikke spille av via ps3 mediaserver..

Hvordan skal jeg få denne til å funke ped min tv? har lagt inn conf fil, slik at PMS finner tven...

HifiCarl

Medlem
26 Jan 2009
281
0
0
b-ill skrev:
Er også på jakt etter noe som kan fordele mitt hjemmenettverk, da jeg ikke ønsker å rive vegger eller legge nettverkskabel på vegg.

Det vil være på 3 forskjellige kurser, og skal streame fra den ene til de 2 andre, blir nok veldig sjeldent at det blir streamet til begge, men kan forekomme. El-anlegget er fra 2004, da huset ble bygd, så det burde være ok kvalitet der.

Noen som har erfaring med lignende?

Da er det homeplug du skal ha. Trådløst er ikke et alternativ og da står du igjen med dette om du ikke skal trekke nettverkskabel gjennom huset. Et el-anlegg fra 2004 skal også være mer enn moderne nok til at dette skal fungere bra.
Denne 3-packen er skreddersydd for deg: Komplett.no - Devolo dLAN 200 AVeasy Network Kit

Lykke til!

Mozze

Medlem
5 Mai 2005
1.974
0
0
murildo skrev:
Hei,
jeg har en sony kdl EX700 tv. Denne har dlna. Jeg klarer å vise bilder fra min pc på tv via dlna, men alt annet lar seg ikke spille av via ps3 mediaserver..

Hvordan skal jeg få denne til å funke ped min tv? har lagt inn conf fil, slik at PMS finner tven...
Skal ikke prate for alle de andre her inne, men jeg antar du finner den beste ekspertisen for akkurat den problemstillingen her: PS3 Media Server Forum - Alternative Media Renderers

b-ill

Medlem
13 Feb 2005
2.844
0
0
Supert, og da er det vel ikke noe problem å koble til en switch på hver av de 3 homeplugene?

kjelle392

Medlem
4 Jul 2010
52
0
6
mephisto skrev:
Norsk tekst: Gå til "transcoding settings"-fanen og legg til "no" under "subtitles language priority" og "audio/subtitles language priority". (Forutsatt at du har filmen som VIDEO_TS eller ISO. Hvis du har den som DivX e.l. må teksting legges inn under rippingen.)

Bluray vet jeg ikke. Kan godt være det ikke er støttet ennå.

Jeg får rett og slett ikke dette til å fungerer. Har filmen som ISO, og norsk tekst - men likevel kommer ikke teksten fram. Får beskjed om at det er ingen undertekstvalg tilgjengelig. Noen tips?

HifiCarl

Medlem
26 Jan 2009
281
0
0
Nei, det skal ikke være noe problem. Jeg har 2 slike hjemme hvor den ene naturlig nok bare sender, mens den som mottar har koblet en switch etter seg. Denne har jeg hatt 3 maskiner på til tider og har ennå ikke opplevd feil. Kan ikke se for meg at et punkt til med en switch til skal gjøre det noe verre.

NB: Jeg tar ikke ansvar for eventuelle feil/problemer mtp ditt oppsett selv om jeg her skryter veldig av dette :) Det er bare det at jeg er meget meget fornøyd med dette, samtidig som jeg er utrolig lei og oppgitt over hvor dårlig og lite problemfritt et trådløst nettverk er. Jeg har ennå tilgode å høre om noen som IKKE har fått homeplug til å fungere tilfredsstillende!

wideload

Medlem
21 Jul 2003
823
0
16
48
kjelle392 skrev:
Jeg får rett og slett ikke dette til å fungerer. Har filmen som ISO, og norsk tekst - men likevel kommer ikke teksten fram. Får beskjed om at det er ingen undertekstvalg tilgjengelig. Noen tips?
I innstillinger for PS3 Media Server kan du sette opp hvilke språk og undertekst-valg du skal ha i prioritert rekkefølge. Du kan også gå inn i Transcode-mappen på PS3'n din, velge ISO-filen og deretter velge hvilken språk- og undertekst-kombinasjon du vil ha.

b-ill

Medlem
13 Feb 2005
2.844
0
0
HifiCarl skrev:
Da er det homeplug du skal ha. Trådløst er ikke et alternativ og da står du igjen med dette om du ikke skal trekke nettverkskabel gjennom huset. Et el-anlegg fra 2004 skal også være mer enn moderne nok til at dette skal fungere bra.
Denne 3-packen er skreddersydd for deg: Komplett.no - Devolo dLAN 200 AVeasy Network Kit

Lykke til!

Forskjellen på den over og denne Komplett.no - Devolo dLAN 200 AVeasy Powerline Starter er det bare at den som du har linket til følger det med 3 stk, mens denne her følger det med 2stk ellers er alt likt?

FrodeMolland

Medlem
4 Okt 2010
6
0
0
ang dlna deling til samsung tv

Heisann

Brukte en ukes tid pc share manager 4.2 tror jeg det var, men det sluttet å virke, serveren stoppet unormalt eller noe i den duren og jeg fikk det ikke til igjen.

Selv etter flere omstart og re - install av progget. Ga det til slutt opp.

Kjører pr i dag mezzmo det koster ca 180 kr i følge dagens kurs på dnb.no

Etter det lille jeg har prøvd det, så mener jeg att det er verdt pengene. Funket helt topp omtrent ved første forsøk, lett oppsett vil jeg si

Frode

janflaam

Medlem
10 Okt 2010
36
0
0
Jeg klarer å streame full HD over til ps3, og det går som e drøm. Men jeg får ikke lyd og bilde til å synkroniseres, lyden henger 5-10 sekunder etter hele tiden, noen som vet hvorfor ?

strike

Medlem
12 Mar 2009
1.246
0
0
FrodeMolland skrev:
Hei

Jeg har nå ikke ps3, men kun pc og sammy tv'n min, bruker mezzmo, alt går strykendes flott :)

Frode

Jeg testet mezzmo for morro skyld og må si at det er noe av det dårligste jeg har prøvd på lenge.. Jeg slengte bare på en mkv fil siden det er det det mest går i her og makan til lag har jeg sjelden sett. Eller rettere sagt ,det stoppet helt opp etter noen sekunder og ville ikke spille i det hele tatt. Fins så å så si nesten ingen innstillings muligheter heller. Nå ble det ikke særlig grundig testet av meg siden de første 10 min ga så mye problemer. Men første inntrykket ble derfor bånn i bøtta, og ble kjapt avinstallert.