Projektor som er helt grønn..

dirtyboy

Medlem
12 Des 2002
1.086
0
0
Har en kompis som har en projektor som er helt grønn, men man kan skimte bildet i bakgrunn.

Er det noen som har noe formening om hva som kan være galt? Og evnt mulig og fikse? Projektoren er en 2-3 år gammel Sony, ganske liten sak

Ak

Administrator
11 Des 2002
38.947
4
38
39
Hvilken signalkilde er brukt..? Dersom det er komponent kan det jo hende at fargene kan være byttet om...?
Lcd?

Mvh

AK

dirtyboy

Medlem
12 Des 2002
1.086
0
0
Ja, det er LCD. Det som er prøvd er Svideo og RGB (PC)
Hvis LCD displayet er ødelagt så er det vell bare til og hive den?

Ak

Administrator
11 Des 2002
38.947
4
38
39
Ja, det er LCD. Det som er prøvd er Svideo og RGB (PC)
Og begge gir samme resultat...?
Dersom LCD panelene er ødelagt er det ikke mye å ha på nei.... :cry:

Det kan jo være interessant å prøve RGB AVIA testen..! Da kan man iallefall se om noen av fargene vises skikkelig.....

Mvh

AK

Ak

Administrator
11 Des 2002
38.947
4
38
39
Hva er RGB AVIA testen? Er det pensum ?
Hmm... Det er mulig jeg husker feil, men den testen jeg tenker på består av rød, grønn og blå helbilder.... Dvs. at man kan teste alle de tre panelelene opp mot sine respektive farger...

Mvh

AK

Burre

Medlem
20 Apr 2003
9.099
0
0
39
avforum.no
Ikke kast den!! det er bare en brent polarisator på det grønne panelet. denne er ikke noe særlig problem å bytte.

Rusty

Medlem
13 Des 2002
8.645
0
0
Burre skrev:
Ikke kast den!! det er bare en brent polarisator på det grønne panelet. denne er ikke noe særlig problem å bytte.
Hvor kan man få fikset det?

Burre

Medlem
20 Apr 2003
9.099
0
0
39
avforum.no
Da må den til service hos leverandøren.
men jeg kom akkurat på at det kan være én annen ting. dirtyboy, kan du prøve å beskrive kanten av bildet? er den jevn, eller "fader" grønnfargen liksom bort mot kanten?

Burre

Medlem
20 Apr 2003
9.099
0
0
39
avforum.no
mailto:gunnar.lien@sony.no

denne karen bør kunne finne ut pris for deg.tittet på den, og tror ikke det vil bli for dyrt, siden Sony produserer panelene selv.
hadde pæra vært byttet før levetiden gikk ut, hadde du muligens fått reklamasjon..., siden det da ikke er din feil.
grunnen til at denne feilen har oppstått i dette tilfellet, vil jeg tro er at tråden på pæra har deformert seg litt, og skapt for mye varme, så den bør også byttes.(kan også være feil med en vifte, slå den på, og prøv og se inn i viftene, eller kjenn etter trekk.) når disse to tingene er fikset vil den være så og si god som ny, og du bør uansett ikke kaste den.
den enkleste måten å gjøre det på, hvis du er usikker på om det er verdt det, be om et prisanslag. :)

dirtyboy

Medlem
12 Des 2002
1.086
0
0
Sende en mail til infocare(som Sony Norge sa at jeg skulle kontakte)
Fikk dette svaret:

Slik det ser ut for meg, har det blå LCD-panelet ditt punktert.

Og det stemmer at hele LCD prism block assy må byttes.

Det vil koste ca. 15000,- kr + mva og bytte dette.

Ikke så lovende

Ak

Administrator
11 Des 2002
38.947
4
38
39
Det vil koste ca. 15000,- kr + mva og bytte dette
Ikke så lovende det nei.... Det må da være mulig å få dette billigere...? Til den prisen er det uansett ikke verdt det....

Mvh

AK

Burre

Medlem
20 Apr 2003
9.099
0
0
39
avforum.no
for det første, panelet har ikke punktert.feilen ligger heller ikke på blått, utrolig at de kan ta feil av det. for det andre, så koster ikke engine SÅ mye.jeg ville prøvd å få tak i en engine, og byttet den selv.

Burre

Medlem
20 Apr 2003
9.099
0
0
39
avforum.no
et punktert LCD-panel ser ut som flere tusen døde piksler, og lyser sterkt i en farge. du må til med en kniv eller et skrujern for å få til dette.
etter at du har fjernet eller knust de glassplatene som sitter på hver side av panelet, selvfølgelig.

LOL @ Sony :lol: