Projector Mount?

Alexander

Medlem
2 Apr 2003
843
0
0
Spørsmål :?:

Jeg driver på med oppgradering av "kino" i kjelleren, og har følgende prosjekter på gang:

1.) Demping av optiske refleksjoner
- syr (selv) svart matt bomull gardiner for å ha over, under, ved siden av og langs veggene
- skal innstallere svart vegg til vegg teppe på gulvet mellom projektor og lerret
- stifter fast mørkt stoff i tak

2.) Oppheng av projektor i taket
- har inntil nå vært av den oppfatning at aluminium vinkeljern er det rette, helt til jeg kom over noen oppskrifter på bruk av "unistrut"
- med "unistrut" kan en uten sveising og mye "mikkel" lage et stativ med 100% frihetgrad i justering (fram/bak, sideveis og høyde)

SPØRSMÅLET er da?
- er unistrut noe som alle "metall"-formidlings firmaer tilbyr?
- bor i Bodø... :!:

Er det noen her i forumet som har benyttet "unistrut" for opphenging?
:shock:

rojohan

Medlem
17 Feb 2003
5.702
0
0
44
Dette såg jo ganske genialt ut :) kan lage masse rart med dette systemet, spm. er jo berre kva det koster?

HER er forresten informasjon om Unistrut systemet

Alexander

Medlem
2 Apr 2003
843
0
0

kjelli

Medlem
29 Apr 2003
4.213
0
36
Jeg trengte å bygge et stativ til å henge prosjektøren i.
Gips tak gjode det uaktuelt å henge den i taket.

Den lokale jernvaren hadde alt jeg trengte for å kunne sette sammen en ramme vha en håndsag og skruer.
Dette jeg kjøpte var veldig billig og beregnet til å sette opp reoler i butikker ol til.
Tror jeg betale 450kr for 12 meter, og jeg har enda 4 meter til overs.
Jeg skal få tatt et bilde og legge ut her. Dette systemet var knall og med litt forsiktig tilpassing ble det 100% vannrett og skruene passet perfekt.

Den butikken jeg var i hadde mange forskjellige slike systemer, jeg tok den som så enklest ut å jobbe med. :)

Mvh
Kjelli

Otto

Medlem
27 Sep 2006
84
0
0
Beklager at jeg tar oppigjen en slik agmmel tråd men har noen en oversikt over butikker som fører Unistrut i norge (helst Rogaland)

Mvh Otto