Program for å lage koblingsskjema

inglar

Medlem
1 Jun 2006
125
0
0
45
www.mazdaspeed.no
Er kanskje ikke riktig tråd dette her. Men jeg gjør et forsøk.

Er ute etter et program der jeg kan lage koblingsskjema selv. Ikke noe avanserte greier. Er til all koblingen jeg gjør i bilen. Kun noe for å sette opp plugger, brytere, ledninger og div småting.

mrtj

Medlem
30 Mar 2005
144
0
0
Regner med du vil simulere en kobling for å se at den fungerer?

Husker jeg bruke et program som het Electronic Workbench til dette tidligere.

Espen-hj

Medlem
28 Nov 2009
3.408
0
0
Tinycad fungerer bra for å tegne opp elektronikk. enlinjeskjema for elektro kan du jo tegne i alle program.
PcSchematic har eg brukt ein del, og det fungerer bra, men veit ikkje om du får brukt det så masse i sammenheng med bil. Der kan du vertfall simulere kretser, styrestrøm osv.

inglar

Medlem
1 Jun 2006
125
0
0
45
www.mazdaspeed.no
Er ingen simulering. Er bare ute etter å lage koblingsskjema for ekstra sensorer, brytere, display og hovedenheter som installeres i bilen. Fint å ha alt dokumenter slik at det er lettere å feilsøke hvis noe skjer.

Ser litt på Multisim nå, med der finnes ikke det jeg ønsker. Er begrenset med hva jeg kan lage selv/redigere av plugger, koblinger osv. Kan vel si det er litt for avansert i forhold til mitt behov.

Espen-hj

Medlem
28 Nov 2009
3.408
0
0
inglar skrev:
Er ingen simulering. Er bare ute etter å lage koblingsskjema for ekstra sensorer, brytere, display og hovedenheter som installeres i bilen. Fint å ha alt dokumenter slik at det er lettere å feilsøke hvis noe skjer.

Ser litt på Multisim nå, med der finnes ikke det jeg ønsker. Er begrenset med hva jeg kan lage selv/redigere av plugger, koblinger osv. Kan vel si det er litt for avansert i forhold til mitt behov.
Ville då tatt ein kikk TinyCad og Eagle