Prisjakt: Bluray filmer (region B-kompatible)

trondmm

Medlem
2 Mar 2007
8.589
2
38
harman/kardon skrev:
Regn med rundt 1000 kroningen i Norge ;-)

Neppe. Maks 600,- i billigste butikk, gjetter jeg.

harman/kardon skrev:
Sparer gjennomsnitelig en 30-40% med og handle slike samle bokser hos foreksempel play.com

Forutsatt at kursen holder seg, og du kjøper den som boks, blir prisen rett i underkant av 700,- når moms og tollbehandlingsgebyr er betalt. Jeg er veldig sikker på at du vil få den billigere enn dette i Norge.

Men, sannsynligvis vil boksen være en hundrings billigere på Amazon UK, så da snakker vi altså rundt 600,- inkl. alt. Da blir det mest sannsynlig bare et spørsmål om du synes norsk tekst er kjekt å ha eller ikke.

zafir

Medlem
20 Mai 2007
496
0
0
Over grensa

Hei vi var over på svenskagrensa i dag og kom over noen blu ray filmer på maximat ved kassene :-D Priser fra 79 - 99 svenske kroner! Jaggu fikk jeg ikke tak i dolan`s cadillac med christian slater for 65 norke kroner!! Jeg syntas det var litt merkelig da jeg har registrert relase 12.04.2010 på play.com!!??På cdon.com kan den bestilles for over 200 kr!! Løp og kjøp folkens:-D

Vedlegg

• 002.JPG
    002.JPG
    958,4 KB · Sett: 21
20 Jan 2005
15.700
0
0
CavaleraRules skrev:
Che 1 og 2 koster 99,- pr. stk. hos Platekompaniet. Det må jo være en fin pris.
Spar pengene og kjøp "Diarios de motocicleta" den er veldig mye bedre. Che 1 og 2 er ekstremt kjedelige, dvs veldig dokumentariske og omstendelige. Liker Benicio Del Torro veldig godt og han spiller i og for seg bra men det redder ikke filmene. Hadde gledet meg til dem men de ble nedtur. Motorsykkeldagbøkene er derimot en stor opptur :-D

trondmm

Medlem
2 Mar 2007
8.589
2
38
E.H.D skrev:
Vil bare opplyse om hos Platekompaniet koster Alien boksen 469,- (release samme uke som i UK) og det blir nok litt billigere enn fra Amazon. :wink:

ca. 7 kroner billigere, faktisk :)

trondmm

Medlem
2 Mar 2007
8.589
2
38
trondmm skrev:
Amazon.com skal ha en del lightning sales fremover, og på torsdag kl. 09:30AM - 01:30PM PST (18:30 - 22:30 norsk tid) har de tilbud på disse tre spesialutgavene:

Pris er ikke oppgitt ennå, men en av dem skal selges til $14.99! Og man kan stemme over hvem av dem det skal være. For tiden leder Watchmen knepent over Alice in Wonderland.

Anyway - løp inn på Holiday Super Sale Movies & TV Deals Calendar og stem frem deres favoritt, og sitt klar til å kjøpe kl. 18.30 på torsdag :)

EDIT: Denne gangen har jeg faktisk klart å passe på at alle titlene er sonefrie ;)

Å du store...

Det ble en skikkelig superpris på de to som ikke vant avstemningen også!
holiday%20sale.png

Ja, da er det bare å sitte klar med fingeren på kjøpeknappen klokka 18.30 :)

og husk: Ikke ta varen ut av handlekurven etter at du har lagt den inn, da vil du ikke kunne legge den inn igjen. Hvis du ved en feiltagelse legger to varer i kurven, så kan du ikke splitte dette til to ordre, og du kan altså heller ikke ta ut en av varene og bestille den på nytt senere. De eneste alternativene du har da, blir å akseptere at du ikke får kjøpt den ene av varene til tilbudspris, eller å godta moms og gebyr på begge. Når prisene er såpass lave som dette, tror jeg faktisk at det siste alternativet er vel så greit.

Nå kan det for så vidt hende at disse spesialutgavene er så store at amazon vil sende dem enkeltvis selv om de bestilles samtidig. I så fall merkes hver pakke med riktig varepris, så da skal de være momsfrie uansett. Men, totalpris for alle tre, inklusiv billigste porto, mva og fortollingsgebyr blir i hvert fall ca. 600,-

trondmm

Medlem
2 Mar 2007
8.589
2
38

House sesong 6 på Blu-ray til £11,97 (£9,98 når VAT er trukket fra) på Amazon UK

De tidligere sesongene finnes bare på DVD, men de er også på tilbud til £8,17 (£6,81) pr. sesong (sesong 4 går for £5,99 (£4,99)).

Kjøper du sesong 1-3 i en pakke og 4-6 i en annen, blir totalen under 200,- på begge pakkene (= ingen moms), og man får gratis frakt. Totalt havner man da på ca. 375,- for alle seks sesongene.

trondmm

Medlem
2 Mar 2007
8.589
2
38
Muntiadok skrev:
Hva med 200kr-grensa?

Play sender alltid filmene enkeltvis. Også i tilfeller som dette. Pass bare på at filmene du kjøper koster mindre enn 200,- pr. stk etter rabatt (hold et øye ed handlekurven).

Måten play.com håndterer slike 3-for-2-salg på, er at de setter prisen på den billigste filmen til £1, og så trekker de fra £1 fra den nest dyreste filmen. Det betyr at selv om prisen pr. film i snitt er lavere enn 200,- hvis du kjøper tre filmer som koster £28, så ender du opp med en film til £1, en til £27 og en til £28. Altså må det betales moms på to av de tre filmene.

I akkurat dette salget, så koster den dyreste filmen £18, så her er det ingen risiko for å måtte betale avgifter.

dznyboy

Medlem
31 Okt 2008
188
0
0
Ken Anders skrev:
Vet ikke hvor mye man kan stole på det som står på siden til hdfreak?!Ifølge den siden så skal The Hills Have Eyes 1 og 2 ha norsk tekst,men når jeg fikk de i dag var det bare den første som hadde det!:-?

In the Line Of fire (UK) har sansynligvis følgende data :¨

Region Free
Aspect Ratio: 2.40:1
MPEG-4 AVC BD-50
Running time: 2:08:36
Movie size: 35,309,082,624 bytes
Disc size: 39,525,927,767 bytes
Total bit rate: 36.61 Mbps
Average Video bit rate : 24.95 Mbps

Audio Formats

* English 1435Kbps (48kHz/16-bit) / Dolby TrueHD 5.1 Surround
Additional Languages
Spanish ; Russian

Subtitles/Captions
Arabic ; Bulgarian ; Croatian ; Czech ; Danish ; English ; Finnish ; Greek ; Hebrew ; Hindi ; Hungarian ; Icelandic ; Norwegian ; Polish ; Portuguese ; Romanian ; Slovene ; Spanish ; Swedish ; Turkish

# Audio Commentary
# The Ultimate Sacrifice (SD, 22 minutes)
# Behind the Scenes with the Secret Service (SD, 20 minutes)
# Catching Counterfeiters (SD, 5 minutes)
# How'd They Do That (SD, 5 minutes)
# Deleted Scenes (SD, 5 minutes)

RoKo

Medlem
30 Des 2004
16.026
0
36
Jeg er forsåvidt enig med dere begge. Så lenge nettstedet er Amazon.com - altså USA, bør man sjekke opp selv.

Når DET er sagt; det skader aldri å også informere om den er låst eller ei, slik at andre slipper denne (for noen litt tunge) letingen.

I akkurat dette tilfellet er det på sin plass å si at Starman burde latt være å skrive "LØP OG KJØP", i og med at det er et tilbud fra statene... ;-)
Man lurer nok på denne måten raskt enkelte "med-forumere" til å handle "i god tro".