Pris for enorme 18" selvbygg høyttalere? Med bilde!

borstt

Medlem
12 Mar 2005
240
0
0
Grunnet flytting ser det ut til at jeg endelig må kvitte meg med mine enorme selvbygde høyttalere som jeg bygget den gangen bass var viktigere enn alt (les: konfirmasjonsalderen). Etter at jeg ble voksen har høyttalerne stort sett stått ubrukt i kjelleren til mine foreldre, så de er i god stand. Men jeg aner ikke hva som kan være riktig pris for noe sånt. Noen som har noen forslag til prissetting? Her er det jeg kan huske av informasjon om høyttalerne:

- Komponenter: 18" bass, 12" (!) mellomtone, 2stk diskanthorn
- Kabinett: 20mm sponplate, sortmalt med lekre gule fartsstriper, bærehåndtak og hjul. Størrelse: 60x60x100cm (omtrent som en vaskemaskin...)
- XLR-plugg (jepp, du leste riktig) i bakvegg til høyttalerkabel (medfølger)
- Lydtrykk: Enormt. Politiet stoppet festen.... ;)

Noen som vil tippe fornuftig pris?

Kjør debatt!

Vedlegg

trulsr

Medlem
17 Aug 2009
504
0
0
Stiller meg alltid litt skeptisk til selvbygg andre har gjort og ville nok ikke gitt mer enn tusenlappen for de (det er snakk om to ikkesant?). Ser faktisk for øyebliket etter noen høyttaler til fest men disse var også litt i største laget. Hvordan kvalitet er det på komponentene, hvor gamle er de og hva varnypris til sammen?

timc

Medlem
23 Jul 2004
5.470
0
0
borstt skrev:
Grunnet flytting ser det ut til at jeg endelig må kvitte meg med mine enorme selvbygde høyttalere som jeg bygget den gangen bass var viktigere enn alt (les: konfirmasjonsalderen). Etter at jeg ble voksen har høyttalerne stort sett stått ubrukt i kjelleren til mine foreldre, så de er i god stand. Men jeg aner ikke hva som kan være riktig pris for noe sånt. Noen som har noen forslag til prissetting? Her er det jeg kan huske av informasjon om høyttalerne:

- Komponenter: 18" bass, 12" (!) mellomtone, 2stk diskanthorn
- Kabinett: 20mm sponplate, sortmalt med lekre gule fartsstriper, bærehåndtak og hjul. Størrelse: 60x60x100cm (omtrent som en vaskemaskin...)
- XLR-plugg (jepp, du leste riktig) i bakvegg til høyttalerkabel (medfølger)
- Lydtrykk: Enormt. Politiet stoppet festen.... ;)

Noen som vil tippe fornuftig pris?

Kjør debatt!
Umulig å tippe noe fornuftig uten å vite hvilke elementer som står i. Det finnes 18" basser til 800,- og det finnes 18" basser til 20.000,-

Ostemannen

Medlem
25 Okt 2009
15.748
0
36
timc skrev:
Umulig å tippe noe fornuftig uten å vite hvilke elementer som står i. Det finnes 18" basser til 800,- og det finnes 18" basser til 20.000,-
+1.

Hvorfor er det ikke brukt speakon kontakt?
Er de bare brukt på 1 fest?

Har du data om elementene brukt?

uGn

Medlem
11 Sep 2003
3.543
0
36
Halden
Tipper du får mer, om i det hele tatt noen kjøpere, for de hvis du plukker ut elementene og selger de løst.
Ev. prøver å selge de på finn

borstt

Medlem
12 Mar 2005
240
0
0
Heisann,

Takk for svar folkens. Jeg husker dessverre ikke noe om elementene, dette er leeenge siden nå (20 år?)

Husker heller ikke prisen, men siden jeg ikke var en rik 16-åring var det nok ikke de dyreste elementene. Jeg tror jeg brukte et sted mellom 5 og 10 tusen totalt (for 20 år siden altså).

De ble brukt mer enn på den ene festen, det var mine "vanlige" høyttalere i 3 års tid. De siste 15 år er de lite brukt.

Hvorfor XLR-plugg? Fordi jeg syntes det så tøft ut da jeg var 16 år... ;)

Kommer nok til å prøve meg på Finn ja, tror sjansen er større der enn på AVForum hvor det tross alt er entusiaster og fagfolk som holder hus! :D Tipper det må være en basskåt fjortis som kan være interessert i noe slikt. Tanken med denne tråden var å få en indikasjon på hvilken pris jeg bør sette.

Kanskje 3-4 lapper hvis jeg finner rette kjøperen?

timc

Medlem
23 Jul 2004
5.470
0
0
Er de 20 er de verdiløse så lenge det ikke er spesielle elementer/systemer, som vintagefolket leter etter.

Lars J

Medlem
19 Des 2004
3.258
0
36
noen par 200kr,- maks. Ikke vondt ment, men selvbygg i seg selv er ihvertfall jeg skeptisk til.