Primare I21, stereo + sub?

mbst

Medlem
10 Jan 2009
114
0
0
Hei,

Jeg har en Primare I21 forsterker. Til den har jeg koblet et par System Audio 1750.
Forøvrig er lydkilden primært en Squeezebox koblet inn via en Ontech DAC.

Mitt spørsmål er om min forsterker muliggjør bruk av av sub, feks SA SE 200. Savner litt fundament i lydbildet i blant. Trenger ingen dundrende bass, må tenke litt på naboen under også..

Antar det ikke går med min forsterker, men spør for sikkerhets skyld.

Ulf-B

Medlem
4 Mar 2008
5.069
0
0
Som kftosberg sier: du kobler suben din til pre-out - og du er i business. Regner med at suben din har to innganger - L + R. I så tilfelle bruker du et dobbelt sett signalkabler - fra begge pre-out-utgangene på I21 til suben - slik at du får med deg bassinformasjonen i begge kanalene. Altså ikke som man gjør i hjemmekinoen - hvor man bare bruker én enkelt kabel fra LFE-utgangen på hjemmekinoforsterker til sub.

mbst

Medlem
10 Jan 2009
114
0
0
Aha! Tusen takk. Da får vi se om det dukker opp en brukt System Audio SE 200 på torget en gang. :)

Kinell82

Medlem
13 Jan 2020
2
0
1
Hei,

Jeg har en Primare I21 forsterker. Til den har jeg koblet et par System Audio 1750.
Forøvrig er lydkilden primært en Squeezebox koblet inn via en Ontech DAC.

Mitt spørsmål er om min forsterker muliggjør bruk av av sub, feks SA SE 200. Savner litt fundament i lydbildet i blant. Trenger ingen dundrende bass, må tenke litt på naboen under også..

Antar det ikke går med min forsterker, men spør for sikkerhets skyld.

Klart du kan koble subwoofer til forsterkeren din. REL subwoofer har high level inngang, med en såkalt speakon kontakt. Jeg har SA 1750 selv, og har gjort dette. Fordelen med denne løsningen er at subben får nøyaktig samme signal som høyttalerene og vil derfor integrere seg mye bedre og lettere enn i et surround oppsett med tradisjonell subwoofer utgang (low level utgang) . Man slipper å tenke på fase etc. Et tips til deg: det ligger en REL T5i på finn til 4 lapper nå, ellers kan du kjøpe en ny en. Men da ville jeg vurdert REL T7i. Selv om disse er små skal man på ingen måte undervurdere disse. Til dine SA 1750 er disse 2 perfekt. Matchen primare, SA 1750 og en av disse modellene er er helt topp.