preout mellom yamaha RX-V3067 og NAD M3

Stiannb

Medlem
26 Sep 2011
81
0
0
Skal bruke NAD M3 til fornthøytalerne mine og Yamahaen til resten av surrounden, men får ikke dette til å fungere.

Har koblet opp etter skjema og juster om til 7 kanaler med fronthøytalerne til fre-out, men får fortsatt ikke lyden fra receiveren til NADen

Noen som har tips og råd til meg?

Niels Nielsen

Medlem
28 Jun 2003
25.044
0
0
Pre Out Front fra Yamaha til Main Inn på Nad, høyttalere på Nad. Kanskje du må aktivere preout i Yamahaens meny....

Stiannb

Medlem
26 Sep 2011
81
0
0
Har satt på innstillingene på yamahaen slik som vist på forrige bilde, men jeg oppnår bare en brumming i høytalerne, får igjennom lyd, men den blir ikke bra.
har testet ut med forskjellige kabler av variert kvalitet også.

Stiannb

Medlem
26 Sep 2011
81
0
0
Finner ikke noe om det i manualen, men prøver meg på bi amp, men vurderer å ta av dette.

Rotja

Medlem
24 Okt 2006
10.312
0
0
www.tjameg.com
Utrolig dumt da. Bare fungerte her hos meg straks kablene var tilkoblet. Håper det ordner seg. Ofte er det jo ett eller annet med kobling og innstilling som er feil. I verste fall er det no galt med receiveren. Lykke til.

ganilsen

Medlem
20 Sep 2007
8.899
0
0
Såvidt jeg vet har ikke M3 noen HT-passtrough. Så det man må passe på er å koble inn på en "vanlig" inngang, og skru volumet til maks(eller veldig høyt i allefall). Ellers så kan man fjerne broen mellom pre out og main in og bruke kablene fra Yamahaen inn på main in. Ved sistnevnte mister man muligheten til å bruke M3en som en integrert forsterker.

Geir Arne

Jodan

Medlem
3 Aug 2004
1.130
0
0
Hifi-Klubben i Marcus Thranes gt i Oslo kan kjøre en FW-mod som gjør input 6 til en "Cinema bypass"-inngang. Vet ikke om dette løser problemet i forhold til receiveren, men det er verdt forsøket. Kjør evt en FW-oppgradering på Yamahaen. Bruker selv samme konfig som rotja på min RX-A3010, og hos meg fungerer dette 100% :)

skorob

Medlem
7 Sep 2003
23.601
0
0
Jodan skrev:
Hifi-Klubben i Marcus Thranes gt i Oslo kan kjøre en FW-mod som gjør input 6 til en "Cinema bypass"-inngang. Vet ikke om dette løser problemet i forhold til receiveren, men det er verdt forsøket. Kjør evt en FW-oppgradering på Yamahaen. Bruker selv samme konfig som rotja på min RX-A3010, og hos meg fungerer dette 100% :)
Stemmer det :).