Pre-amp, effekt og cd spiller til rundt 15000,-

pjuskegutt

Medlem
2 Des 2012
104
0
0
Hei trenger hjelp til pre, effekt og cd spiller mellom 10000-20000.
Noen forslag, tips? skal drive dynavoice challenger m65 v.3. skal også kjøpe ny sub som må inngå i prisen (10000-20000). Noen råd?!?!?

ganilsen

Medlem
20 Sep 2007
8.548
0
0
Med dette budsjettet ville jeg også vurdert integrert forsterker.

Men, NAD, Rotel og Xindak mener jeg er et par merker som tilbyr det du ønsker innenfor budsjett. Men du ser summer nærmere 20k enn 10k uansett.

Geir Arne

HaakonDrang

Medlem
29 Aug 2012
507
0
0
Litt off topic spørsmål, men hvordan synes du Dynavoice'ene er? Siden du skal kjøpe effekt og pre-amp til de.

Ang. sub kan jeg helt klart anbefale XTZ, råe subber til prisen!
Er ganske blank på effekt og pre-amp, men kan klart anbefale Emotiva XPA-2 som effekt! Blir kanskje litt dyrt hvis du skal importere da.

Som ganilsen skriver over meg er NAD, Rotel og Xindak gode alternativer.

Jan Frode

Medlem
14 Jan 2010
1.585
0
0
pjuskegutt skrev:

Jeg skal legge ut en Ett år gammel Cambridge azur 651C cd (med kvittering)spiller på AV torget snart, så dersom det er av innteresse så send meg en pm. skal legge denne ut for 2250 inkl frakt.

Spilleren er helt strøken og selges pga kjøp av oppo multispiller.

CAMBRIDGE Azur 651C CD-spiller | Hi-Fi Klubben

Niels Nielsen

Medlem
28 Jun 2003
24.452
0
0
Mitt forslag er kanskje overkill, men dette er kvalitetsvarer som du kan leve lenge med....
Har du ikke en pc du kan bruke som cd spiller? Ellers rip all din musikk til pc`en.
Der var ellers en Mac Mini til salg på hifisentralen for 2500,-, ypperlig som drivverk og til diverse.
For ca. 15 K får du en ny Hegel H100 med usb dac innebygget, eller en H200 (kanskje en lett brukt), da trenger du en liten dac i tillegg.
Vil bare nevne at for litt til får du en Bladelius Tyr integrert forsterker og en Classe CAP-2100 integrert forsterker til ca 20K på hifisentralen, bli litt vanskeligt å finde bedre forsterkere til de penge tror jeg. Dette bare eksempler, se selv omkring...
Subwoofer kan du vente med om du har en forsterker med litt kvalitet i seg.....
Om du MÅ ha for og effektforsterker ligger der en ParasoundNew Classic 2250 til 6500,- på hifisentralen, der ligger en Hgel P4 forforsterker til 5500,- også....

Sven1978

Medlem
27 Nov 2008
6.334
0
36
Liker du en litt varm klang med fyldig bass som gir litt "live" følelse på rock? Eller skal det låte åpent og detaljert?
På det første spørsmålet så anbefaler jeg Parasound NC2250 sammen med pre-en Rotel RC-1550.

pjuskegutt

Medlem
2 Des 2012
104
0
0
HaakonDrang skrev:
Litt off topic spørsmål, men hvordan synes du Dynavoice'ene er? Siden du skal kjøpe effekt og pre-amp til de.

Ang. sub kan jeg helt klart anbefale XTZ, råe subber til prisen!
Er ganske blank på effekt og pre-amp, men kan klart anbefale Emotiva XPA-2 som effekt! Blir kanskje litt dyrt hvis du skal importere da.

Som ganilsen skriver over meg er NAD, Rotel og Xindak gode alternativer.
Selv syns jeg de er ganske greie til den prisen. Skal vurdere en Xtz sub etterhvert.

mfufu

Medlem
15 Des 2004
1.017
0
36
41
Emotiva har blitt nevnt, kommer muligens en splitter ny uåpnet XPR-2 på torget snart, tror den vil ligge på 13-14000 :)
Da blir det ikke mye til overs til andre ting men...

Doc.G

Medlem
18 Sep 2005
4.817
0
0
44
Steinkjer
mfufu skrev:
Emotiva har blitt nevnt, kommer muligens en splitter ny uåpnet XPR-2 på torget snart, tror den vil ligge på 13-14000 :)

Å bruke en så stor del av budsjettet på effektforsterker er tull. XPR-2 på 2 x 500 W er overkill så det holder. Da er det bedre å fordele budsjettet litt jevnere på alle komponentene.

pjuskegutt

Medlem
2 Des 2012
104
0
0
mfufu skrev:

Da har vi bestilt disse to til elektronikkdelen så venter vi bare på å få solgt det gamle så blir det ny sub.

noen forslag til sub til rundt 6k? lurer litt på en svs eller xtz.
Syns selv Velodyne eqmax12 er sinnsykt bra.

Yamaha R-S700 Black 2.1 Stereoforsterker - Surround
Yamaha CD-C600 Black - Surround

mfufu

Medlem
15 Des 2004
1.017
0
36
41
Doc.G skrev:
Å bruke en så stor del av budsjettet på effektforsterker er tull. XPR-2 på 2 x 500 W er overkill så det holder. Da er det bedre å fordele budsjettet litt jevnere på alle komponentene.
Prinsipiellt enig i det selvsagt :)