Posten Feil pakke

21 Nov 2019
1
0
1
Hei!
Hentet en pakke på posten i dag. Jeg hadde gjort en byttehandel med en på Finn.no. Han sendte meg bilder av en blå pakke og kvittering. Jeg sendte pakken han skulle få etter det. På kvitteringen hans sto det 1,5kg. I posten appen sto det 4,8kg. Jeg tenkte ikke så mye over dette egentlig. Men når jeg hentet pakken så var det en stor bananeske istedenfor den lille blå. Det var noe metalgreier oppi den pakken( kastet den i en container) norgespakke lappen med mitt navn og addr var på den esken, men det var en annen lapp der også. En Norgespakke lapp med et navn jeg mener var Bjarte. Har sendt inn klage til posten om dette.
Tenkte først på at han har lurt meg, men han kan ikke ha gjort det, etter alt jeg har funnet ut om det han sendte til meg.
Noen som har opplevd lignende? Takk!

Danke

Medlem
4 Aug 2007
11.911
98
48
Hei!
Hentet en pakke på posten i dag. Jeg hadde gjort en byttehandel med en på Finn.no. Han sendte meg bilder av en blå pakke og kvittering. Jeg sendte pakken han skulle få etter det. På kvitteringen hans sto det 1,5kg. I posten appen sto det 4,8kg. Jeg tenkte ikke så mye over dette egentlig. Men når jeg hentet pakken så var det en stor bananeske istedenfor den lille blå. Det var noe metalgreier oppi den pakken( kastet den i en container) norgespakke lappen med mitt navn og addr var på den esken, men det var en annen lapp der også. En Norgespakke lapp med et navn jeg mener var Bjarte. Har sendt inn klage til posten om dette.
Tenkte først på at han har lurt meg, men han kan ikke ha gjort det, etter alt jeg har funnet ut om det han sendte til meg.
Noen som har opplevd lignende? Takk!
Metal som i musikk? :)

Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk

Shallow_

Medlem
21 Mar 2005
9.540
58
48
44
Finnes desverre selgere som bygger opp falsk positiv feedback i forkant av en svindel.

Ser pà endel kina selgere på ebay med 99.9% positiv rating. Så har de 'solgt' tusenvis av digitale produkter til $0.99, (alle til 'kjøpere' med kun 1 eller 2 kjøp i historikken), også har de noen få negative tilbakemeldinger, alltid på myye dyrere varer, da typisk $500++.

Ebay kan ikke bevise at feedback er oppblåst så de får fortsette..

Nå sier jeg ikke det som har skjedd her, men bare at man kan desverre ikke alltid stole på historikk/tilbakemeldinger..

classic46

Medlem
27 Aug 2009
6.148
13
38
Pass på å få et bilde med Location TAG, og sjekk at mobilnummeret matcher adressen og navnet. Ikke bruk Messenger, da får man ikke med Location TAG. Gmail og iMessage gjør det.

Sent from my iPhone using New Forum mobile app

muuh

Medlem
10 Jun 2008
1.209
1
38
Pass på å få et bilde med Location TAG, og sjekk at mobilnummeret matcher adressen og navnet. Ikke bruk Messenger, da får man ikke med Location TAG. Gmail og iMessage gjør det.

Sent from my iPhone using New Forum mobile app
jeg hadde feilet alle sjekkene dine, gir aldri kamera apps gps tilgang og tlf nummeret mitt er registrert på jobben,
uansett exif metadata er ikke til å stole på