Plassering av Corsair Hydro 100i

brille83

Medlem
11 Sep 2011
387
0
0
35
Skal bygge meg maskin, og er i planleggingsfasen.
Komponentene blir sannsynligvis:
Fractal Design R4
Asus p8z77-pro
Intel i5 3570k
HIS Radeon 7970 IceQ X2
Ocz Vertex 4 256Gb
Corsair Hydro 100i

Så kommer spørsmålene:
Hvor stor, og hvilken PSU anbefaler dere? Edit: kanskje så blir det crossfire senere.
Hvor bør jeg plassere vannkjøleren? I toppen eller i front? Ser at den kan plasseres i front, og i toppen. Kabinettet kommer med 2 vifter, 1 inn fremme og 1 ut bak. Det kan kjøre 3 totalt stk via kabinettet forstår jeg. Skal handle en vifte til og har da 2 stk som jeg kan plassere fritt. Slik jeg ser det, så vil vannkjøleren trekke luft inn i kabinettet(?) vil den da fungere som innsugsvifter hvis jeg plasserer den i front? Slik at jeg evnt kan plassere 1 vifte i topp som utsug, og 1 vifte i bunn som innsug? Eller skal jeg plassere vannkjøleren i topp, og bruke ekstra viften i front sammen med den eksisterende? Da vil jeg ende opp med 4 stk innsugsvifter (hvis vannkjøleren fungerer som innsug) og kun 1 utsug.
Hva anbefaler dere? Kan lite om dette temaet, og er på jakt etter ett så kjølig som mulig oppsett. Derav HIS iceQ x2.

Takk for innskudd:)

Ps; og før dere kommenterer på manglene lydkort, så skal jeg bruke Hegel hd2 som jeg har.

mackanzocz

Medlem
11 Sep 2005
3.395
2
38
Radiatoren plasserar du i topp eller bakpå med fläkten så att den suger ut luft ur det kabinettet. Helst vill man ha en radiator som suger in kall luft plasserad i front, men med en dörr på kabinettet blir det värdelöst. För eventuellt ett kort till senare hade jag valt 800W brons eller helst silver eller bättre. (men de kostar)

brille83

Medlem
11 Sep 2011
387
0
0
35
Det er en dør fremme ja, men mener på at det også er innsugshull på siden, mellom døren og radiatoren. For det er lagt opp til 2 stk vifter i front fra før, så disse må jo også suge luft fra en plass.

mackanzocz

Medlem
11 Sep 2005
3.395
2
38
Jodå, men att få in luft är något annat än att kyla ned en radiator. Radiatoren hamnar nästan i vakum innanför dörren. Det fungerar, ja, men långt i från optimalt.