Pioneer vsx-lx70

Teddymannen

Medlem
8 Jan 2015
90
0
0
Er det noen som kjenner til denne? Jeg får lyd i front og senter, men ikke sub. Har jeg kobla feil, eller er det innstillingen som er gal?
Å koble feil skal vel litt til. Kobla til der det står sub

Sonic76

Medlem
5 Jun 2007
378
0
0
Er det noen som kjenner til denne? Jeg får lyd i front og senter, men ikke sub. Har jeg kobla feil, eller er det innstillingen som er gal?

Hei. Om alt er koblet rett. Sett fronthøytalerne til "small" i setup, da skal subben få signal fra receiveren.

Sonic76

Mr_Spock

Medlem
5 Nov 2003
14.699
0
0
Sandefjord
Virker som du ikke har satt Subwoofer til "on"? I tillegg kan du videre stille inn "extra bass" eller noe slik at suben spiller uansett.

Torolan

Medlem
20 Nov 2008
13.988
17
38
Du har ikke koblet til sub på "multi channel input" i stedet for sub pre-out ?

Torolan

Medlem
20 Nov 2008
13.988
17
38
Nei, er koblet til pre-out. Er så frustrerende å være audio/teknisk analfabet.
Alle må jo begynne et sted , så ikke tenk på det :)
Og da er det selvsagt koblet på inn og ikke ut på suben også ? Noen har både inn og ut.
VET du at suben virker ? Du kan jo ta å koble fra front pre-out bare fo å teste at det er liv i suben da.
Får du lyd i suben hvis du kjører testsignalet til receiveren da ?

Teddymannen

Medlem
8 Jan 2015
90
0
0
Alle må jo begynne et sted , så ikke tenk på det :)
Og da er det selvsagt koblet på inn og ikke ut på suben også ? Noen har både inn og ut.
VET du at suben virker ? Du kan jo ta å koble fra front pre-out bare fo å teste at det er liv i suben da.
Får du lyd i suben hvis du kjører testsignalet til receiveren da ?
Suben er i live. Koblet fra front og inn i sub og da ble det litt liv. Ble ikke så mye liv da, men den vil vel virke bedre når den er riktig koblet. Er en billig sub trur jeg. En eltax 15"

Torolan

Medlem
20 Nov 2008
13.988
17
38
Suben er i live. Koblet fra front og inn i sub og da ble det litt liv. Ble ikke så mye liv da, men den vil vel virke bedre når den er riktig koblet. Er en billig sub trur jeg. En eltax 15"
Ok , da virker den hvertfall.
Og hvis den da ikke virker når du har satt sub til on , og front-ht til small , og alt er riktig koblet ellers , så må sub utgangen på receiver være defekt.