Pioneer VSX-LX303 - AppleTv 4K

lodbrok

Medlem
30 Mar 2019
28
6
3
Hei!
Byttet nettopp inn en Samsung lydplanke p.g.a utfall av bluetooth til sub og 2 surround høytalere. Fikk meg så en Pioneer VSX-LX303 9.1 kanals. Fant meg noen brukte Dali satelitter som hadde en grei festeanordning som gjorde at jeg kunne feste dem i taket. Snopte noen lekre Yamaha høytalere i front/senter også og to av de gamle bak i et 5.1.4. oppsett.
Gikk greit å kalibrere med medfølgende mikrofon. Testet så med nedlastede filmsnutter fra dolby.Det var heftige saker!!! Men så...... Appletv sjekka at det var atmos tilgjengelig ut.
Fant så en film på netflix med atmos. Først hørte jeg god lyd når det fremheves en film. Startet den og der ble det musestille.. Søkte på nettet og fant noen som hadde problemer med disse forsterkerne/atv . Noen foreslo reset og factory reset av atv som jeg har gjort. Også lastet ned siste firmware til pioneeren. Men det hjalp ikke heller..

Må jeg bytte igjen, og til hvilken forsterker som forstår Atmos kodede metadata fra atv'en? Er det noen her inne som har kjøpt ny 9 kanals forsterker som får inn dolby atmos fra appletv? Eller aller best har nyere Pioneer flerkanals og har hatt det samme problemet?

Sist redigert: