Pioneer SC-LX59

Mr_Stian

Medlem
8 Aug 2012
489
0
0
Hei. Noen som har prøvd denne forsterkeren? Ser den har 9 forsterkerkanaler og 11.1 pre out. Som vil si at en kan kjøre 7.1.4 atmos oppsett med en ekstra forsterker. Prøvd og søke litt men finner lite info om denne. Til rett under 15.000 så er det vil ikke så mange andre forsterkere som kan matche 9 kanaler og 11.1 pre out?
'
SC-LX59 | Pioneer

Rikki

Medlem
18 Aug 2004
213
0
0
Har du fått prøvd den? Tror jeg kommer til å bestille denne rett over helga så hadde vært artig og hørt noe om den.

spdyvkng

Medlem
21 Okt 2009
81
0
0
Etter å ha lest litt, sammenliknet og tenkt har jeg kommet fram til det samme som Mr_Stian. Jeg spør også som Rikki: har du prøvd?

Rikki

Medlem
18 Aug 2004
213
0
0
Har ikke fått den ennå men har bestilt, tenkte å henge opp Atmos høyttalerne i helga. Tror dette blir bra!

spdyvkng

Medlem
21 Okt 2009
81
0
0
Har ikke fått den ennå men har bestilt, tenkte å henge opp Atmos høyttalerne i helga. Tror dette blir bra!
Det er alltid morsomt med helger hvor man får lov å koble litt om. Selv har jeg svalnet litt på Pioneeren og ser om jeg kan finne en god pris på en Marantz SR7009. Trenger noen lapper ekstra til høyttalere.

spdyvkng

Medlem
21 Okt 2009
81
0
0
Mannen som ikke kan bestemme seg, det er meg! Hvordan ble det med din Pioneer? Kan du sjekke noen ting? Kan man sende 3 forskjellige signaler til de tre HDMI utgangene? Kan man velge hva man sender til optisk utgang? F.eks stereo front? Bitstream? 7.1? Jeg fant ut at Pioneer er eneste med digital optisk ut i denne prisklassen, noe som jeg ser at jeg godt kan like.

Sist redigert:

spdyvkng

Medlem
21 Okt 2009
81
0
0
Lucky you. Jeg kunne godt tenke meg å høre om du kunne testet de tingene jeg nevnte ovenfor når du får lx89 inn? Det er litt uklart på begge modellene hvor det står
  • HDMI 3 out (2 for MAIN, 1 for MAIN/HDZONE)
Jeg skulle tro den klarer tre forskjellige kilder ut, men det står ikke eksplisitt :)

Rikki

Medlem
18 Aug 2004
213
0
0
Da er Pioneer LX-59 kobla opp og kalibrert etter beste evne. Kjører nå et 7.2.4 oppsett der XTZ Cinema serien brukes til alle 11 høyttalere, 1 stk SVS PC13, 2 stk PB12 og 1 stk XTZ 12 sørger for bassen. Har brukt 10 - 20 timer den siste uka til å kalibrere og måle og skal nå bruke ukene fremover med å justere etter egne preferanser. Så langt er jeg MEGET fornøyd, hadde en Yamaha RX-A3010 fra før, men Pioneeren er en veldig bra oppgradering. Utrolig detaljert og fin lyd, veldig god kanal seperasjon (hvis det heter det) og rommet mitt har vokst nesten til det dobbelte. Så langt nesten ingenting å klage på, savner at det står DOLBY ATMOS i fronten når en film med atmos spilles. Ellers ingenting så langt. Har ennå ikke sett en hel film, men utfra de klippene jeg har sett av Mad Max og Transformers så kan nok Atmos bli veldig gøy. ANBEFALES