Pioneer Kuro 9. generasjon.

loukomalada

Medlem
15 Mai 2008
33
0
0
Kurt det kommer litt ann på hva du bruker tven til og om du er villig til å gjøre noen endringer på din TV for å få den tilbake til slik den egentlig skal se ut. Capitaine er inne på dette og det stemmer veldig. Kuroene i dag ser ikke spesielt bra ut lenger og må resetes/Volt reguleres for å få tilbake sort og det gode bildet sitt (Dette er og grunnen tror jeg til at så mange mener Oled ser bedre ut når de bytter Kuro'en pga de sammenligner med en versjoner av kuro Tv'er som ikke ser ut slik den gjorde ny lenger).

Når dette er sagt så er det absolutt ting med en feks C7 du ikke får med Kuroen og jeg er helt sikker på du blir fornøyd om du går for den (hvis ikke så husk du har bytterett), men setter du inn en 1080P bluray og gjør en side ved side comparsion så er den versjonen av kuroen din fremdeles et bedre valg under optimale forhold der begge er kalibrert og Kuroen er fikset.

For meg var det størrelsen som ble den avgjørende faktoren for å bytte den gang jeg byttet.

loukomalada

Medlem
15 Mai 2008
33
0
0
Kuroførogetter.jpg

Vet ikke hvor lett dette er å se her men prøver no. Her er min Kuro da den var godt cirka 9000 timer før og etter justering.

Gorm

Administrator
13 Des 2002
40.052
71
48
51
Jessheim
Ser fortsatt ut som om du har kraftig og ujevnt fargestikk i grått, selv om sort er resatt? Eller er det artefakter fra kamera?

loukomalada

Medlem
15 Mai 2008
33
0
0
Kan ikke huske jeg la merke til dette når jeg så på skjermen. Så er nok en kombinasjon av komprimering og at det ble tatt med et mobil kamera:)

Kurt'en

Medlem
9 Nov 2008
127
0
16
Takk for konstruktive tilbakemeldinger! Topp! Jeg landet på å kjøpe og teste Phillips OLED 873. Holder den ikke mål så blir det retur til Elkjøp.

Førsteinntrykket var bra men ikke "outstanding" for en som er godt vant. TEK skriver at tre av de forhåndsprogrammerte innstillingene er meget bra. Det er vel ikke helt sant TEK :confused: Bildet har alt for mye grønt. Prøvde TEK sine innstillinger som var noe bedre men fortsatt for mye grønn/blåstikk. Etter å ha finjustert den ved å kjøre samme sending paralellt på KURO er jeg nå MEGET fornøyd. Og det er med meget tungt hjerte jeg må innse at min KRP har tapt mye gjennom 9 år. Er nok som Capitaine og loukomalada skriver behov for en full reset/kalibrering for å ha en sjangse for å matche denne OLED'en.

Det som er mest imponerende kort oppsummert er kombinasjonen farge, sort og hvitt. Jeg måtte gå flere runder med meg selv om dette er et bilde som er behagelig eller om jeg er "lurt" til å like "demofargeinnstillinger". Konklusjonen er foreløpig at det ser svært så balansert ut med naturlige hudfarger samtidig som punchen i farger, sort og hvitt er helt fantastisk. Etter å ha kjørt parallelle sendinger på begge tv-ene så fremstår min KRP som grå og blass. Størrelsen som er opp fra 50 til 65 tommer forsterker jo også alt dette veldig. Pokker også....dette er tungt å innrømme altså :p

Den nye sjefen i stua ser derfor ut til å være en "keeper" og vil nok forårsake at man nå blir 23000 kr fattigere.....Jaja...penger er vel ikke alt som man sier.....:mrgreen:

Capitaine

Medlem
19 Aug 2007
456
0
16
Vis vedlegget 127145
Vet ikke hvor lett dette er å se her men prøver no. Her er min Kuro da den var godt cirka 9000 timer før og etter justering.
Min hadde vel gått rundt 12-13K (og det var mange år siden, den er godt brukt for å si det sånn), og hadde ennå dårligere sortnivå (eller "gråttnivå" om man vil) med ennå større rødt stikk. Jeg fikk den enda sortere, akkurat så sort at det var kun mulig å se rammen når det var bekmørkt og øynene hadde fått vendt seg til mørket i 30sek. Men med en gang det ikke var et helt sort bilde var det klin umulig å se det.

Jeg satte spenningen så lavt at jeg får "black rain" artifakter (p.g.a. for lav bias-spenning, tar pikslene tar tid før de begynner å lyse opp om de har vært sorte en stund - tenk lysstoffrør i et shabby lagerbygg). Dette er ikke et problem i praksis, kun innimellom hvis tekstingen overlapper den sorte baren nede på filmer i >16:9-format (men jeg legger egentlig ikke merke til det).

Min har sikkert gått 20.000 timer nå, og jeg har ikke hatt behov for å justere dette ytterligere (men den har sikkert blitt en mindre anelse lysere hvis jeg prøver å sjekke det med et helt bekmørkt rom, men er fremdeles såpass sort at det er en ikke-sak). Jeg tar det sikkert i samme slengen hvis jeg skal rekalibrere den en dag. (Det måtte en heftig rekalibrering til når spenningen ble justert dengang, så dette henger litt i hop)

Her et bilde som viser "black rain"

c048ba17_blackrain.jpeg

Magnus75

Medlem
5 Des 2008
217
0
16
Hei har enn Pioneer Krp 600A som har begynt og slå seg av ,den gir ikke noen koder med tanke på blå blinkende lys,tven kan slås på straks (har kun sett en gang at det kom en feilkode med 4blinkende blå lys så ett mellomrom og 4blinkende blå lys)Hvordan kommer man inn i service mod. på denne tven... er det mulig evt og se noe feilkoder i denne menyen?Mvh Magnus

Odd.

Medlem
9 Okt 2007
74
0
6
Hvem er det som reparerer disse? Har selv en 428. Virker enda, 11år gammel. Greit å vite om den skulle streike :)

Odd.

Medlem
9 Okt 2007
74
0
6
Fortsatt fornøyd med min 428! Fine farger, godt bildet.

Hva skal man erstatte denne med? Finnes det noen tv der ute som matcher denne? Jeg må ha under 50", kikket mye. Men vanskelig å finne mindre størrelser i dag.

Gratulerer

Medlem
31 Okt 2006
5.345
0
36
du ha under 50 tommer? Eller kan du gjøre noe for å få plass til litt større? Det er OLED-skjermene som det gir mening å bytte ut Kuro med, synes jeg. Selv har jeg en LG C8 (årets modell er C9), som jeg stort sett er ekstremt fornøyd med!