Pioneer Kuro 9. generasjon.

borchgrevink

Medlem
24 Jul 2007
1.032
0
0
Går du fra Kuro, blir du neppe fornøyd med de Samsung LCD TV-ene du nevner. Kikk heller på OLED (LG, Panasonic, Sony, Philips, alle sammen med OLED-paneler fra LG). Disse vil være en forbedring fra Kuro-en, mens LCD vil oppleves som en solid nedtur hva sortnivå og kontrast angår

Har du tips til konkrete OLED-TVer, størrelse 55-60 som er en grei oppdatering fra Kuro?

Gorm

Administrator
13 Des 2002
40.052
71
48
51
Jessheim
Har du noe budsjett, så er det enklere å anbefale noe? Ellers er OLED gjerne 55, 65 eller større, så da regner jeg med at det er 55 tommer du er ute etter?

Griffin

Medlem
27 Des 2007
557
1
0
Ja just det det er LCD, tenkte ikke på det da de reklamerer for QLED så tror man automatisk att det er lignende Oled som tilbys.

Vi hade syke rabatter via jobb så det var eneste grunnen att jeg vurderte nå. Kan gott vente litt f.eks la borchgrevink kjøpe en og melde tilbake hvor bra det ble :rolleyes:

Griffin

Medlem
27 Des 2007
557
1
0
Er det da 75b7v som er en av de bra i 65-tommers-klassen?

Disse drar jo kun en tredjedel av strømmen til varmeovnen til TV jeg har så den betaler sig selv på en 25år vil jeg tro :D

Gorm

Administrator
13 Des 2002
40.052
71
48
51
Jessheim
Stemmer, selv om 65 tommeren vel ligger et stykke over budsjettet. Men genialt med bidrag over strømbudsjettet :mrgreen:

Ingeniør'n

Medlem
26 Jul 2005
11.452
0
36
Er det da 75b7v som er en av de bra i 65-tommers-klassen?

Disse drar jo kun en tredjedel av strømmen til varmeovnen til TV jeg har så den betaler sig selv på en 25år vil jeg tro :D
Du trenger vel oppvarming huset 3/4 av året og en TV er vel like bra som panelovn eller gulvvarme...

Gorm

Administrator
13 Des 2002
40.052
71
48
51
Jessheim
Gir litt dårlig varme på kalde vintermorgener da, med mindre du har frokost-TV på timer? :cool:

Ingeniør'n

Medlem
26 Jul 2005
11.452
0
36
Gir litt dårlig varme på kalde vintermorgener da, med mindre du har frokost-TV på timer? :cool:
Klart, men regner med at resten av oppvarmingen har temperatur styring ;)

Blir bare litt oppgitt av enkelte spare tiltak som å bytte alle pærer i huset med dyre sparepærer for noe år siden. Nå er det ikke så dyre lenger men i stedet produsert langt bortistad og fulle av tungmetaller og annen drit.

Griffin

Medlem
27 Des 2007
557
1
0
Vel jeg har lyst å bytte ut en tv som maks klarer 720p. Tror ikke det er så mange av oss igjenn. Om den nye drar mindre strøm så er vel det bare flott?

ask4me2

Super Moderator
Medlem av ledelsen
11 Aug 2004
14.880
23
38
Klart, men regner med at resten av oppvarmingen har temperatur styring ;)

Blir bare litt oppgitt av enkelte spare tiltak som å bytte alle pærer i huset med dyre sparepærer for noe år siden. Nå er det ikke så dyre lenger men i stedet produsert langt bortistad og fulle av tungmetaller og annen drit.
Du er ikke alene om å bli oppgitt Ingeniør'n, savner også mer av helhets tanken når det gjelder slike sparepære miljøvern satsinger der man tar med hele regnestykket.

ask4me2

Super Moderator
Medlem av ledelsen
11 Aug 2004
14.880
23
38
Vel jeg har lyst å bytte ut en tv som maks klarer 720p. Tror ikke det er så mange av oss igjenn. Om den nye drar mindre strøm så er vel det bare flott?
Regner med at overgangen fra en HD ready TV til en 4K Oled kombinert med noen tommer større skjerm vil være en morsom opplevelse :)

Kurt'en

Medlem
9 Nov 2008
127
0
16
Hei folkens. Lenge siden siste post.

Etter å ha vært "ute av tv-loopen" en stund vurderer jeg nå å bytte ut min KRP500A med en OLED av typen Phillips 65OLE873. Test fra TEK her. Hva tror dere om OLED vs KRP500A? Er det stor kvalitetsforskjell? Kommer jeg til å savne noe? Er hvitt på OLED bedre (mer lyssterkt) enn Kuro'n? Grunnen til at jeg vurderer ny tv er primært for å gå opp i størrelse, forhåpentligvis en bedring på hvitt og lysten på noe nytt :rolleyes:

Var og så på tv'n på elkjøp i stad og den så veldig fin ut med demobildene. Vil selvsagt se virkelige tv-bilder på den men det var i følge selger ikke mulig da leverandør ikke tillater dette....merkelig policy.

Ingeniør'n

Medlem
26 Jul 2005
11.452
0
36
Sies at Pioneer'n er bedre på standard TV bilder enn en 4K TV....

Kanskje derfor de ikke ville vise HD TV...

Gratulerer

Medlem
31 Okt 2006
5.345
0
36
Hei folkens. Lenge siden siste post.

Etter å ha vært "ute av tv-loopen" en stund vurderer jeg nå å bytte ut min KRP500A med en OLED av typen Phillips 65OLE873. Test fra TEK her. Hva tror dere om OLED vs KRP500A? Er det stor kvalitetsforskjell? Kommer jeg til å savne noe? Er hvitt på OLED bedre (mer lyssterkt) enn Kuro'n? Grunnen til at jeg vurderer ny tv er primært for å gå opp i størrelse, forhåpentligvis en bedring på hvitt og lysten på noe nytt :rolleyes:

Var og så på tv'n på elkjøp i stad og den så veldig fin ut med demobildene. Vil selvsagt se virkelige tv-bilder på den men det var i følge selger ikke mulig da leverandør ikke tillater dette....merkelig policy.
Altså, det må han bare ha sagt for å slippe å sette på vanlig TV-sending/forklare hvorfor de ikke har tilgang på vanlige TV-signaler. Philips kan ikke nekte dem å vise vanlige TV-signaler. For noe fjas. Å få kompetent hjelp på Elkjøp er som regel umulig.

Kurt'en

Medlem
9 Nov 2008
127
0
16
Bare surr fra selger....helt sikkert. Gadd ikke å stå der å diskutere med en som knapt har dun på overleppa. Finner heller en annen butikk. Kjøper ikke ny tv til over 20K "usett".

Men...hva mener dere om KURO vs OLED? Noen erfaringer å dele?

Capitaine

Medlem
19 Aug 2007
456
0
16
Er bare å gå for 65C7 som fås til under 22K. De gjør jo et par ting med HDR som Kuro ikke kan matche, har større lysstyrke, fargerom, oppløsning etc etc.

Men om bildet er bedre hvis man spiller av en BD-plate og begge er riktig kalibrert? Nei, jeg syns jo egentlig ikke det. Jeg ville fortsatt foretrukket Kuro, men det måtte vært en Kuro som faktisk er beksort, og fått tweaket ABL (automatic brightness limiter) i servicemeny, og som var kalibrert etter alle kunstens regler. Sannsynligvis er din Kuro langt i fra dette, så du vil kunne forvente en solid forbedring ved å gå over til OLED.