Piezodiskanter, bra greier?

ThE ViRuS

Medlem
21 Sep 2005
727
0
0
Jeg hadde et par slike, de spillte ikke akkurat så fint, men da hadde jeg ikke noe form for delefiler heller da.

Truls

Medlem
8 Mar 2007
5.468
0
0
Piezo? er ikke det sån gummi som trekker seg sammen ved elektrisk stimulans?

RFSU: Piezokondomer:mrgreen:

hc_tk

Medlem
18 Nov 2006
384
0
0
piezodiskanter låter helt jævelig og kan etter min mening kun brukes i billig PA løsninger pga høy følsomhet. Spørs hva det skal brukes til, men finnes mye billige diskanter som låter uendelig mye bedre enn det piezodiskanter gjør.
er kanskje litt krass, men det får dere tåle :mrgreen:

ThE ViRuS

Medlem
21 Sep 2005
727
0
0
hc_tk skrev:
piezodiskanter låter helt jævelig og kan etter min mening kun brukes i billig PA løsninger pga høy følsomhet. Spørs hva det skal brukes til, men finnes mye billige diskanter som låter uendelig mye bedre enn det piezodiskanter gjør.
er kanskje litt krass, men det får dere tåle :mrgreen:
Enig;)

Toby91

Medlem
29 Sep 2006
917
0
0
avforum.no
er fullt klar over at lyden fra disse ikke er så veldig pen men de skal bare brukes som en midlertidig erstatter for diskantene i mine proson 212rr.
ihvertfall til jeg får kjøpt meg nye fronter.

ThE ViRuS

Medlem
21 Sep 2005
727
0
0
Jeg brukte de i mine gamle proson og.
Men de er bare brukende til å spille lav musikk.

Toby91

Medlem
29 Sep 2006
917
0
0
avforum.no
da har diskantene ankommet.
kan vell ikke si annet at lyden fra diskanten er bra i forhold til pris.
men de stikker litt i øra når du begynner å drar på.

lyder er som sagt over litt trang men til så lite penger så kan du nesten ikke forvente noe mer.
vet ikke hvor mye Piezodiskanter endrer seg over tid men de har ihvertfall spilt i 20-30min nå.
kjenner det godt i ørene at dette blir veldig midlertidig.
skulle kanskje ha hatt litt demping på de.
noen som har noen forslag?

Tacritan

Medlem
21 Sep 2009
873
0
0
Toby91 skrev:
kjenner det godt i ørene at dette blir veldig midlertidig.
skulle kanskje ha hatt litt demping på de.
noen som har noen forslag?
Mitt tips her er å øke motstanden fra 12 (?) ohm (stod i spec'en iallefall) til 18-22ohm eller mer, og legge på litt tynn filt av no slag i selve horntrakta. Dette vil dempe diskant-nivået ganske bra, og dempe endel resonanser. Regner med selve hornet resonerer ganske bra siden de er så billige. Du risikerer dog å få en ullen, udefinert diskant, spesielt hvis du demper for mye, men det er verdt forsøket. ;)

hc_tk

Medlem
18 Nov 2006
384
0
0
for under 500kr får du et par vifa xt25-neo diskanter som låter MEGET bra i forhold til prisen!