Phylloscopus bygger sin drømmekino - "SLUTT"BILDER!

phylloscopus

Medlem
14 Mar 2010
342
0
16
Så var det lerret:

Jeg valgte å kjøpe fra AVshop og ønsket selvsagt 1:2,35 lerret (16:9 er jo ikke ekte kino!:twisted: ) som ga et stort bilde samtidig som det kunne maskeres (liker ikke hvite kanter rundt).

Det ble derfor valgt DreamScreen Phantom HD 2.35:1>16:9 Horizontal Masking 292cm/ 125". Jeg oppgraderte også duken til DreamScreen UltraHD V4K Lydtransparent Lerret.

Denne kombinasjonen gjorde at jeg måtte montere duken selv og det var ikke bare bare... for det første så hadde de sendt bare halvparten av utstyret for å få gjort dette. Jeg måtte derfor korrespondere på mail en god stund og vente en uke før de rette delene var på plass.... irriterende, men slikt kan skje. Verre var det at det ikke finnes noen form for forståelig bruksanvisning for hvordan man gjorde denne monteringen.... heldigvis så fant jeg (via Google) en bra bruksanvisning her på AVforum av JEROME som reddet meg (takk takk!!) - link her: http://avforum.no/forum/lerret/123662-montering-av-dreamscreen-v4-duk.html

Da var det altså bare å lime de plastikkstrimlene, finne et sløvt pizzahjul så gikk faktisk resten relativt greit

Her er listene limt på rammen (tok ikke i hjørnene da det var en svær plate i veien her).

Vedlegg

kenti

Medlem
13 Feb 2004
14.446
0
36
avforum.no
125" blir nok ganske bra tenker jeg, skulle jaggu gått for det selv om jeg hadde kjørt med baffelvegg.

Har akkurat montert lerret og stoler fra DreamScreen selv, og jeg kan konkludere med at bruksanvsninger ikke er deres sterkeste side :D

phylloscopus

Medlem
14 Mar 2010
342
0
16
Ja godt at andre enn meg sliter ;) - takk for support!

Apropos stoler ja: de er ankommet hos meg også! Etter mye blogging og frem og tilbake landet jeg på fnky.no sine stoler (hovedsakelig pga angivelig god service, kvalitet og pris). Foran ble det 3 stk enkle Odyssey stoler og bak flesket jeg til med en 4 seter American uten midtarmlene for de to midtre stolene, bilde her:

Etter litt testing, har jeg følgende dom over dette stolvalget:
1. Ja det er bra service fra fnky.no!
2. Odysseystolene ser bra ut og har god nakkestøtte for høye personer som meg, men disse er ikke veldig komfortable synes jeg. Akseptabelt for en knapt to timers film ja, men tror jeg kommer til å slite på slutten av "Hobbiten" for å si det sånn....
3. American stolene er veldig komfortable -suveren vil jeg si, men desverre er disse litt for korte i nakken til høye personer som meg. Dessuten ser de litt DDE ut mener nå jeg... (ikke akkurat noe for designere med sans for rette linjer og minimalisme ihvertfall).

Kjære fnky.no: kan dere ikke få tak i en stol som er både høy nok i nakken og har dødsbra generell komfort?? :grin: :grin: (+som ser bra ut, dvs ikke altfor "American")!)

Men bare for å ha sagt det: jeg gidder ikke bytte de ut med det første, de er bra nok til å beholde og sett i forhold til pris kan man vel strengt tatt ikke klage.

Vedlegg

Sist redigert:

phylloscopus

Medlem
14 Mar 2010
342
0
16
Ok nærmer seg ferdig her. Har brukt de siste ukene på å få bestilt det jeg trenger av ting og tang for å få en LED lys sløyfe rundt taket. Etter å ha lest diverse blogger så bestilte jeg endel fra Kina. Det er billig, kom relativt raskt og virker pålitelig. Men det er ingen instrukser noe sted og jeg kan lite om dette for å si det mildt.

Jeg har derfor nå brukt det norske firmaet ledstrips.no istedet og selv om prisene er noe høyere så er det utstyr som jeg har fått til å fungere bra og de har laget gode videoer hvordan jeg monterer det. Særlig kul er Diverse LED-produkter : Wifi LED-kontroller med mobilapp, LED konotrolleren som gjør at du kan styre lyset via en app på iPhonen!

ellers kjøpt inn absorbenter og bassfeller fra Auralex.com + noen wallpostere fra allposters.no så nå er det straks klart for kino her i gården! skal vise bilder så snart jeg får tatt noen....

Ak

Administrator
11 Des 2002
36.041
16
38
40
Kjempeflott!

Gratulerer med veldig fint resultat :)

31 Okt 2004
16.666
2
38
Helt rått! :)

phylloscopus skrev:
1. Ja det er bra service fra fnky.no!
2. Odysseystolene ser bra ut og har god nakkestøtte for høye personer som meg, men disse er ikke veldig komfortable synes jeg. Akseptabelt for en knapt to timers film ja, men tror jeg kommer til å slite på slutten av "Hobbiten" for å si det sånn....
.
FNKY er knallbra på service!
Jeg syntes stolene blir bedre og bedre og hadde ingen problemer med å sitte gjennom Hobbiten.:)

sirant

Medlem
24 Jan 2010
6.985
25
48
Lekkert! Denne tråden skal leses fra a-å omgående!

Men hvor fikk du tak i death star?

UltimaNoctis

Medlem
17 Mar 2011
7.347
0
0
WOW; gratulerer så mye! Det så kjempe flott ut!

Gleder meg til den dagen jeg kan begynne med et slikt prosjekt 8)

phylloscopus

Medlem
14 Mar 2010
342
0
16
Takker for fine tilbakemeldinger! :-D :-D

Sirant: dødsstjernen fant jeg på allposters.no, link her (hadde egentlig tenkt å ha Millenium Falcon der, men den var altfor stor så nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre med den.. hun jenta fra "Modig" er pga at jeg har småjenter som ivrige brukere av kinoen)

kenti

Medlem
13 Feb 2004
14.446
0
36
avforum.no
Wow! Sluttresultatet her ble veldig bra, gratulerer med kjempeflott kinorom! Det begynner å bli mange fine LED-tak på forumet nå :)

Death Star var også en stilig detalj må jeg si.

Må si at rommet endret seg dramatisk når du fikk inn stoler, lerret og leds i taket.

Nå er det bare å sette seg ned å nyte fruktene etter alt arbeidet, og det er vel fortjent :)

Halair

Medlem
13 Nov 2012
1.029
0
0
Bare å gratulere med ferdigstillelsen, det er definitivt et klimaks som er verdt innsatsen :mrgreen:

Captain Kirk

Medlem
26 Apr 2012
729
0
0
Bergen
Gratulerer med kjempeflott kino:-D Nå er det bare å glede seg til høst og innetid:mrgreen:
Ta gjerne en titt innom tråden min...er snart i mål selv:)