Phono VS CD inngang

Hobben

Medlem
3 Jan 2011
663
0
16
Hei.
Har som mange andre her på forumet koblet en DacMagic imellom Pc'n og reciveren (en Denon 4310) Signalet går igjennom en phono-kabel (QED Reference Audio) til CD inngangen på reciveren.
Problemet mitt er at dersom jeg kobler dette til Phono inngangen så blir musikken; tja... ikke-eksiterende, det kommer lyd men stort sett i form av støy.
Er det noe jeg ikke har forstått her eller er reciveren min defekt?

AV-Fallet

Medlem
19 Aug 2010
6.827
0
0
Phonoinngangen er KUN for platespiller. De andre, cd, dvd, tape, aux, hva de nå enn heter er like.

Det at det heter phonokabel er egentlig ei begrepsforvirring. Det egentlige navnet er RCA-kabel, etter firmaet RCA som etablerte standarden.

MR.Chill

Medlem
25 Nov 2010
9.823
0
0
er ikke phono beregnet for Platespillere med jording etc`? kanskje det har noe med saken å gjøre ??

Hobben

Medlem
3 Jan 2011
663
0
16
Takker

Takker for ekstremt raske svar.
Hadde en liten misstanke om dette etter litt søking på forumet, ville bare være på den sikre siden, hadde vært for dumt å levere inn en helt god reciever til rep.

AV-fallet: Ville bare nevne at du har vært til god nytte før da jeg har søkt svar på forumet. sammen med en del andre har du (og dere) gitt meg mye kunnskap uten at jeg engang måtte spørre om den.