Philips 55pus7272 vs samsung 55mu6475

Apurv

Medlem
26 Nov 2017
3
0
0
Hei, Jeg var på utkikk etter en ny tv under black friday tilbudene og sjekket og gikk en del runder i dagen før. Det tok meg litt tid å sette meg inn i alle tekniske detaljer og lurendreierier rundt dette og fant fort ut at dette er en labyrint av varemerker og jeg fant sjelden gode tester på akkuratt de tvene jeg så på. Til slutt skulle jeg få et tilbud på samsung 55 eller 65" mu6475 som var den jeg så på i aller første omgang. Men midt under samtalen kom jeg til å spørre om de solgte philips hue... jeg holder på å pusse opp hele stua og skal ha led remser i tak... Da ble samtalen straks ført over på philips 55pus7272. som lå til 11999,- Og endte med å kjøpe denne og fikk den til 9999,- og betalte for en kalibrering og forberedelser i tillegg ettersom jeg ikke er så vant til å justere tver.
Poenget er at jeg sitter igjen med en blandet følelse om at jeg egentlig har kjøpt en tv svakere på bilde.

Lyd er ikke viktig for meg ettersom jeg etterhvert kommer til å kjøpe noe separert her. Og jeg skjønner at philipsen er bedre på at de bruker android plattform og det vil gi bedre sikkerhet og oppdateringer i apper senere... det er også tøft med philips hue ambilight bakgrunnsbelysning som synkes med philips hue belysning i rommet og følger bildene på skjærmen.. men erlig talt er jeg ikke sikker på om jeg kommer til å bruke ambilight systemet... tvn skal stå inne i en innfelling i en vegg og jeg er ikke sikker på om efekten kommer veldig godt fram selv om det nok blir en ca 30cm rom i innfellingen på begge sider av tvn.
Lys er fansy og fint men når det gjelder tvn så er bilde og hastighet det viktigste for meg.

Samsungen er relativt ny og har en kombo av ips og va panel og har veldig bra side innsynt veldig bra kontrast og måler seg vistnok veldig godt med 8 serien.

Philipsen er faktisk 8,5 dyp og det fører trolig til at veggen min blir noen cm lengre ut en planlagt.
Videre føler jeg meg til dels litt lurt.. jeg kom inn i butikken for å se på samsungen og en lg jeg hadde kikket på. jeg fikk ikke sjekket philipsen på net og ikke sjekket tester... det finnes lite eller ingen tester på den. på prisjakt ser jeg nå at den jo har ligget på 11999,- lenge men i uken før "black week" så var den nedsatt til 8000,- Så at jeg kjøpte den for 10000,- er således ikke noe "tilbud".

Så lurte på om det er noen som har noen tips og kunnskaper om disse tvene.
f.eks når det kommer til prosessor, hastighet, panorering, andre elementer i biledkvalitet.

Her er linker til disse to:

https://prisguiden.no/produkt/samsung-ue55mu6475-293684

https://prisguiden.no/produkt/philips-55pus7272-293553