Philips 2011 LED LCD-TV 9706, 8606, 7606, 6606, 5606

dudeeven

Medlem
20 Aug 2007
3.156
0
0
TwiiK skrev:
Ja, jeg så det nå. Det var helt andre tall i anmeldelsene enn i produktspesifikasjonene. Rart å oppgi tall man ikke klarer å nå som forbruker. :p

Men har sett på tester av G30 og GT30 nå og tror jeg skal ha Plasma. Sikkert samme konklusjon som mange har kommet til før meg, men virker jo som de er overlegne på det det meste egentlig.

Klarer bare ikke bestemme meg for om jeg skal ut med 1000 ekstra for GT. Noen steder står det at det bare er 3D som er forskjellen mens andre steder sier de at den har et bedre bilde også.
GT og VT har et frontfilter G serien ikke har. Det gjør at G ikke viser like bra bilde i litt lyse omgivelser. Skrur du lyset helt av er det nok ikke lett å se forskjell.

TwiiK

Medlem
8 Nov 2006
306
0
0
Tross at alle anmeldelser forguder de panasonic plasmaene så har jeg aldri lest så mange klager i forumtråder som jeg har gjort den siste timen når det gjelder G30, GT30 og VT30.

Uansett så kjøpte jeg meg en GT30. :p

20% avslag hos komplett og potensialet til en fantastisk TV var for godt til å avslå. Om alt skjærer seg så har man jo heldigvis angrerett. :)

Mikaelft

Medlem
13 Mai 2004
1.143
0
36
Jeg er utrolig fornøyd med min 55PFL7606!! :)
Folk som kommer innom er veldig imponerte av bildekvalitet. Har en kompis som angrer på at han kjøpte sin Samsung tv for 19900,- grunnet bildkvalitet, pris, manglende funksjoner og bleeding fra led på sidene.

MacBain

Medlem
9 Okt 2005
962
0
0
Har i lengre tid vurdert å bytte ut min sony w5500, HX920 var jo førstevalget før jeg kom over denne philipsen.
Anses philipsen for å være en bedre/den beste lcd'en i skrivende stund?

Celvin

Medlem
19 Okt 2011
205
0
0
MacBain skrev:
Har i lengre tid vurdert å bytte ut min sony w5500, HX920 var jo førstevalget før jeg kom over denne philipsen.
Anses philipsen for å være en bedre/den beste lcd'en i skrivende stund?
Hvilken Philips modell da? Hvis det er snakk om 46PFL9706(den med mothfilter) vil jeg si det er absolutt en jevngod TV. Til og med litt bedre på sortnivå og bedre på refleksjoner. HX923 vil fortsatt være bedre på bevegelser samt at noen har hatt litt blandede erfaringer med 9706 med mørke striper i bildet, men der er det muligens en fiks rundt hjørnet?

Philips 9706 vant EISA awards for beste 3D, mens HX923 vant for beste LCD-LED. Så det er ingen tvil om at det er to gode TV'er uansett.

Celvin

Medlem
19 Okt 2011
205
0
0
MacBain skrev:
Tenkte på 46PFL9706 ja, trodde HX920 og HX923 var samme tv bortsett fra tuneren.
HX920 har gått ut av produksjon, så det blir eventuelt HX923 som er aktuell. Ja, det er ikke noe annet enn tuneren som er forskjell på HX920 og HX923.

Lowlevel

Medlem
13 Okt 2006
533
0
16
Bestilte 9706 46" på nettet i dag.
Ble lettere forvirret av når den blir levert da det står at den sendes 5.2, - jeg kunne velge leveringsdato 9.2, - stakk innom en Elkjøp butikk og selger sa det var umulig å si når de får den inn igjen.:???:

En annen ting er at selger i butikk sa jeg kunne kjøpe en 52" 9606 i stedet fordi det er samme TV... Sørgelige greier.

lcdnorway

Medlem
17 Feb 2008
282
0
0
Lowlevel skrev:
Bestilte 9706 46" på nettet i dag.
Ble lettere forvirret av når den blir levert da det står at den sendes 5.2, - jeg kunne velge leveringsdato 9.2, - stakk innom en Elkjøp butikk og selger sa det var umulig å si når de får den inn igjen.:???:

En annen ting er at selger i butikk sa jeg kunne kjøpe en 52" 9606 i stedet fordi det er samme TV... Sørgelige greier.

Gratulerer med kjøp! Kjøpte 9706 fra Elkjøp tidligere i år, og er veldig fornøyd så langt. Når jeg er hos venner og bekjente for å se på tv/film/Spille blir jeg alltid så skuffet over bildekvalitet hos de.

Lowlevel

Medlem
13 Okt 2006
533
0
16
lcdnorway skrev:
Gratulerer med kjøp! Kjøpte 9706 fra Elkjøp tidligere i år, og er veldig fornøyd så langt. Når jeg er hos venner og bekjente for å se på tv/film/Spille blir jeg alltid så skuffet over bildekvalitet hos de.
Takk skal du ha!

Mottok 9706 i dag og første inntrykket er førsteklasses.
80 kg 100 Hz gammel TV måtte endelig vike veien etter flere års søken etter verdig erstatter. Litt problemer med nettkopling foreløpig, men svart er jamen meg svart nok her gitt. Har to andre LCD i huset som ikke kan sammenlignes.

Nå gjelder det å bruke litt tid på fininnstilling. :mrgreen:

Lazze1984

Medlem
30 Aug 2006
41
0
0
Sitter med min nye 55" 7606 og har brukt flatpanelsHD sine innstillinger når det kommer til kalibrering, men disse passer best i opplyste rom og tv-titting. Til mørke kvelder/rom blir det altfor lyst og "grått". Har lekt meg litt fram til et OK bilde, men tror det er rom for forbedringer.

Noen som har samme modell som har noen kalibreringer/innstillinger de gjerne vil dele?

Alle tips mottas med takk :)

Mikaelft

Medlem
13 Mai 2004
1.143
0
36
55PFL7606T

Smart bilde: Standard
Kontrast: 82
Lysstyrke: 68
Farge: 62
Skarphet: 6
Støyreduksjon: Middels
Fargenyanse: Vanlig

Pixel Precise HD
HD Natural Motion: Middels
Clear LCD: På
Superoppløsning: På
Dynamisk kontrast: Middels
Dynamisk bakgrunnsbelysning: Best effekt
MPEG artifaktsreduksjon: Middels
Fargeforbedring: Middels
Gamma: 2

Lyssensor: På
Bildeformat: Auto-fyll
Skjermkanter: 0

Noen tips til forbedringer? :)

Lazze1984

Medlem
30 Aug 2006
41
0
0
Prøvde innstillingene dine og synes de ble langt fra naturtro, er ikke sånn jeg ser real life iallefall hehe :p men er som sagt viktigst at den som ser på tv'n er fornøyd.