Per Christian's Kino. Tid for Atmos!

Per Christian

Medlem
16 Des 2006
4.715
0
0
Noen som har formening om åssen det blir med 4 side ht? Rommet mitt er så langt så hadde vært kult med en side ht på hver sofa rad!

thohaug

Medlem
11 Jan 2011
1.864
23
38
Burde jo gå greit sålenge det er stor nok avstand imellom dem. Det kan bli mye interferens og kanselleringer om de blir stående for nærme hverandre. Tenkte du å parallellkoble de da? Det blir litt som å ha to senterkanaler med begge diskantene spillene likt.

Per Christian

Medlem
16 Des 2006
4.715
0
0
Ja det er sånn jeg tenker å! Jeg har hatt to senter ht og det var knall! Og det blir hvertfall 1.5 meter imellom side kanalene:)

thohaug

Medlem
11 Jan 2011
1.864
23
38
Ja det er sånn jeg tenker å! Jeg har hatt to senter ht og det var knall! Og det blir hvertfall 1.5 meter imellom side kanalene:)
Med såpass stor avstand bør det jo greit. Men ville passet på å ha høyttalere som ikke sprer altfor mye da slik at det skaper interferens med hverandre. Beste hadde vært noe med waveguide/horn som holdt seg innenfor en viss grad spredning så de bakerste surroundhøyttalerne ikke også treffer første seterad. Du bør også ha en mulighet for individuell tidsjustering på dem kanskje.