Per Christian's Kino. Tid for Atmos!

Per Christian

Medlem
16 Des 2006
4.715
0
0

Hjemme hos repotasje i Lyd&Bilde!
I Per Christians hule | Lyd & Bilde

heisann tenkte jeg skulle lage en liten tråd om min hjemmekino og de oppgraderingene som skjer underveis:) er ikke så ofte det skjer men innimellom dukker det opp noe hehe:-D

er så utrolig masse jeg ønsker meg men det kommer vel med tiden:) det som står øverst på lista er hus med eget kino rom! jeg og fruen har planer om hus kjøp så fort hun er ferdig med skolen om ca 2 år. inntil det får leiligheta vi bor i nå holde:) skal sies at vi kan gjøre det vi vil der da, leier av familie på en gård:)

her kommer en liten utstyrs liste av elektronik:

Receiver: Onkyo tx-nr1007

Effekt Front: Hegel H2A MK2

Effekt Senter: Vincent 966 monoblokk

Denon dvd-2900 dvd/super audio spiller.

BluRay Cambridge BD751

Xboks 360.

Prosjektor: Optoma HD82 Med Dreamscreen lerret

HØYTTALERE:

Front: Martin logan Ethos

Senter: Bowers&Wilkins lcr600s3.

Høyde kanal: Bowers&Wilkins 601s3

Surr side og bak: Bowers & Wilkins ds3 s3

Subwoofer: SVS PC13 Ultra DSP *2

KABLER:

Taralabs,monster,Nordost ++

Sist redigert:

Per Christian

Medlem
16 Des 2006
4.715
0
0
Får komme med noen bilder da :) jeg er så heldig at samboeren min er ganske så fleksibel, så jeg kan gjøre litt som jeg vil hehe:) skal sies at hun synes dette er litt gøy selv da :)

fronten min:

Her med min gamle forsterker som plutselig ikke ville mer:p

med ny forsterker, må si det var litt mer krutt i denne:D

Racken min er foresten home made :)

Per Christian

Medlem
16 Des 2006
4.715
0
0
det kommer mer bilder, men sitter i frankrike akkurat nå:p vender hjem på torsdag så da kommer det nok noen flere bilder av diverse:) har nettopp bestilt meg yamaha NS-333 som jeg skal bruke som bak kanaler så jeg får 7,1 oppsett... de venter nok på meg da jeg kommer hjem:) også venter en 15" mgr basser, så prosjekt basskasse begynner snart:) bass shaker er også bestilt:)

Kriller

Medlem
2 Apr 2007
6.804
0
36
49
Flott. Kult med kino i stua.
Det er jo der en tross alt oppholder seg det meste av tiden.

Har også vurdert dedikert rom, men tror det ikke vil bli brukt like mye da.

tips: Ta bilder med kameraet på stativ;-)

Per Christian

Medlem
16 Des 2006
4.715
0
0
takker:) ja det er sant det :) men hadde vært gromt med ett eget rom... deilig og slippe å tilpasse seg andre:p bare gå oghøre på musikk når man vil:)

jepp planen er og ta bedre bilder til uka:)

ps. nice hjemmekino du har:) likte den veldig godt!

halvnakke

Medlem
27 Nov 2007
506
0
0
Sweet utgangspunkt..
Du skal leke med utvidelse/upgrade før dere kjøper hus ?
Det er up's and down's med det Kriller sier , topp med kino i main oppholdsrom , men dedikert rom gir en helt anderledes opplevelse imho :)
Lukter ny byggertråd i emninga :p

Per Christian

Medlem
16 Des 2006
4.715
0
0
halvnakke skrev:
Sweet utgangspunkt..
Du skal leke med utvidelse/upgrade før dere kjøper hus ?
Det er up's and down's med det Kriller sier , topp med kino i main oppholdsrom , men dedikert rom gir en helt anderledes opplevelse imho :)
Lukter ny byggertråd i emninga :p

takk takk:) jojo det blir det hehe.... med tanke på annlegg da:) som sagt bestilte jeg meg nye bak-høyt i går :) så da blir det 7.1. også skal jeg i gang med sub prosjekt nå straks:) effektforsterker til front er også noe som kommer når jeg har råd:) å ja det blir byggetråd når jeg har kjøpt hus hehe;)

Per Christian

Medlem
16 Des 2006
4.715
0
0
da ligger yamahaene og venter på meg samt med en mgr basser.. romperisteren kommer litt senere:) pakke fra cdon har også kommet:) gleder meg til jeg kommer hjem i morgen og får henta:D bilder kommer da :)

Per Christian

Medlem
16 Des 2006
4.715
0
0
liten forandring av basser:p bestilte meg en dayton 15 reference... skummelt og sitte og titte asså!

kassen har jeg lyst til og lage bua bak... har alltid hatt lyst til og prøve det :)

Per Christian

Medlem
16 Des 2006
4.715
0
0
liten forandring av basser:p bestilte meg en dayton 15 reference... skummelt og sitte og titte asså!

kassen har jeg lyst til og lage bua bak... har alltid hatt lyst til og prøve det :)

Per Christian

Medlem
16 Des 2006
4.715
0
0
da har jeg fått hentet mine nye surround back høyttalere:) må si jeg er imponert av finishen asså.. med tanke på prisen:) men lyden er ikke i nærheten av mine 603 med tanke på mellomtone og diskant..

ny basser som dere ser men denne skal sendes tilbake:p

Per Christian

Medlem
16 Des 2006
4.715
0
0
da var de oppe:) bruker de som senter bak, pga plasserings problemer hehe:) mangler kabel så er de i drift:)

litt rot pga prosjektoren ikke er koblet opp:oops:

Per Christian

Medlem
16 Des 2006
4.715
0
0
Da har det skjedd litt her:D har malt stua og fått gjort om litt... jeg har også fått monter romprister i sofaen og fått på plass min diy sub...

MEN så kommer jobben med bassen... i sweetspoten så blir bassen litt "borte"
har funnet ut at rundt 50hz det største problemet ligger, det er akkurat som at bassen blir feil:p vanskelig og forklare hehe, det blir ubehaglig og høre på, snur jeg på hodet blir det litt bedre... men er mye bedre bass i enden av sofaen enn i midten...

har ikke noe og måle med, men kommer til og bestille radioshak til uka:)

Jeandaniel

Medlem
16 Jan 2010
282
0
0
30
Ser ut som en kjekk kåk dette her til du får dedikert ditt eget rom:)!!

Ser ut som du sliter litt med salaten rundt forbi, men regner med at lydbildet skal være på plass får den oppryddningen blir ett alternativ!:p

Gleder meg til ny tråd tittel!;) "Per Christian's kino prosjekt" :D