Per Christian bygger om bod til kino! 95% ferdig! new pics

Per Christian

Medlem
16 Des 2006
4.715
0
0
ja da har man kjøpt sitt første hus:D noe som gir mange muligheter til eget lyd rom:D noe som jeg har drømt om siden jeg var 17 år:p

det som først skjer er at jeg flytter alt inn i kjellerstua først:) der har jeg fått lov til og gjøre som jeg vil av fruen:D har også en bod under garasjen som er på 32m2 som da skal bli ett dedikert hjemmekino rom, men dette begynnes ikke på med en gang:p men kjenner jeg meg rett så tar det ikke så lang tid før jeg begynner med det hehe:) bilder,mål,planer kommer litt senere ang dette rommet:) jeg overtar huset om 3 uker så da slenger jeg på med bilder:D

har noen planer for kjellerstua også, har planer om og gjøre det så best som mulig der i mens:) tror jeg har ett bilde av dette rommet:) kommer etterpå..
kjellerstua er sånn ca ca 5,5 meter.. rommet er l formet men bruker den lengste enden:) skal tegne litt i paint:oops: så dere kan se planene mine :)

Stylus

Medlem
22 Aug 2008
3.205
0
0
Se her ja!!

Grattus med hus da :D Er virkelig stas med egen bolig!

Skal følge med når du setter igang prosjektet ditt. Har jo mitt lille prosjekt på gang, men ser for meg at ditt blir mer omfattende. Blir moro :)

Per Christian

Medlem
16 Des 2006
4.715
0
0
Stylus skrev:
Se her ja!!

Grattus med hus da :D Er virkelig stas med egen bolig!

Skal følge med når du setter igang prosjektet ditt. Har jo mitt lille prosjekt på gang, men ser for meg at ditt blir mer omfattende. Blir moro :)
takker :D ja det blir saker asså :) ja det må du :) kjellerstua blir mer og bare flytte inn og få det til og låte bra der, men det andre rommet blir jo litt mer omfattende ja hehe... der må jo alt bygges opp fra bunn :)

kommer noen tegninger straks hehe: P

Per Christian

Medlem
16 Des 2006
4.715
0
0
her er planen om kjellerstua da :) tror det blir no sånt, suben er ikke med da, aner ikke hvor den ender opp hehe...

her kommer planen med det andre rommet:) dette er bare tanker da, men blir nok noe i denne duren:p

Neo83

Medlem
9 Sep 2009
2.014
0
36
Ændal
Dette blir spennende :-D
Gleder meg selv til den tid kommer. Bare vente på at madammen skal bli ferdig på universitetet og kommer seg i jobb 8)

Per Christian

Medlem
16 Des 2006
4.715
0
0
Neo83 skrev:
Dette blir spennende :-D
Gleder meg selv til den tid kommer. Bare vente på at madammen skal bli ferdig på universitetet og kommer seg i jobb 8)

ja blir det hehe :) hehe ja, det er en fordel at begge jobber:p koster litt og ha hus også :)

Per Christian

Medlem
16 Des 2006
4.715
0
0
ett lite spørsmål:p jeg sitter og tenker på ha racken på siden av rommet,ikke mellom front høytalerene.. men da må jeg ha litt lengre kabler, så da lurer jeg på. må kablene være like lange på frontene? si 5 meter på den ene og 3 på den andre, det er noe i hodet mitt som sier at det blir litt feil:p noen som vet?

Stylus

Medlem
22 Aug 2008
3.205
0
0
Der var tegninger ja!

Den der dedikerte kan bli rå tror jeg :D
Genialt at du kan innrede litt i kjellerstua mens dedikert er under bygging også. Så slipper du å være helt uten lyd og film :)

Per Christian

Medlem
16 Des 2006
4.715
0
0
Stylus skrev:
Der var tegninger ja!

Den der dedikerte kan bli rå tror jeg :D
Genialt at du kan innrede litt i kjellerstua mens dedikert er under bygging også. Så slipper du å være helt uten lyd og film :)
mine proffe tegninger hehehe :p

ja håper det blir bra, er ikke sikkert det blir helt som planen da, men det vil tiden vise da man har begynt med rommet :) hehe ja det er nesten litt for mye og be om:p men kommer sikkert til og kose meg endel i kjellerstua i mens :D prøve og få det best mulig der i mens :)

Stylus

Medlem
22 Aug 2008
3.205
0
0
Per Christian skrev:
mine proffe tegninger hehehe :p

ja håper det blir bra, er ikke sikkert det blir helt som planen da, men det vil tiden vise da man har begynt med rommet :) hehe ja det er nesten litt for mye og be om:p men kommer sikkert til og kose meg endel i kjellerstua i mens :D prøve og få det best mulig der i mens :)
Helproft! hehe, ser noen tegner vedig fancy i sketchup, men det er ikke bare enkelt :S
Funka fint det der.

Er jo en fin mellomløsning det!

Apropo det med kabler. Tror ikke det er noe stort problem med litt forskjellig lenge på kablene. Signalene går så fort at forsinkelse ikke er noe problem. jeg er helt enig i at det føles bedre med like lengder, men tror ikke det er noe problem i praksis å ha ganske forskjellige lengder :D

Per Christian

Medlem
16 Des 2006
4.715
0
0
Stylus skrev:
Helproft! hehe, ser noen tegner vedig fancy i sketchup, men det er ikke bare enkelt :S
Funka fint det der.

Er jo en fin mellomløsning det!

Apropo det med kabler. Tror ikke det er noe stort problem med litt forskjellig lenge på kablene. Signalene går så fort at forsinkelse ikke er noe problem. jeg er helt enig i at det føles bedre med like lengder, men tror ikke det er noe
problem i praksis å ha ganske forskjellige lengder :D
hehe ja, hadde ikke sjans i sketchup:p

okay,det høres jo bra ut hehe.. kjedelig og kjøpe maange meter ekstra på den ene høytaleren lissom. spes da det koster litt per meter hehe.. *tenke tenke*

Per Christian

Medlem
16 Des 2006
4.715
0
0
sitter og leker litt med tanken på og lage diy akustikk paneler, noen som har forslag på hva man kan bruke av dempemateriel ?

Per Christian

Medlem
16 Des 2006
4.715
0
0
sitter og leker litt med tanken på og lage diy akustikk paneler, noen som har forslag på hva man kan bruke av dempemateriel ?

Martin Logan

Medlem
6 Sep 2007
1.727
0
0
Ja, Glava lager egne lyd plater. De kalles for lydfelle plater. Ikke å få kjøpt i butikk, kan kanskje spesial bestilles...
Kort sagt, de er litt stive plater med en slitesterk sort duk på.