PC13-Ultra - teknisk tråd for sylindersuben fra SVS

slimchaddi

Medlem
28 Mai 2009
4.311
0
0
fikk beskjed om å bytte kabelskoene til de "gule", noen som vet hvordan kabelsko byttes og evt hvor man får tak i dem i nærheten av oslo ? aldri vært borti sånt før...

Zebby

Medlem
1 Des 2009
3.749
0
0
Etter at The Avenger`s var ferdig i dag så oppdaget jeg at den ene subben (PC13 Ultra) hadde rotert seg ut fra hjørnet, den sto med forsterkeren ut mot rommet, før filmen hadde SVS logoen ut mot rommet...den har da vandret ca 15 cm ut fra hjørnet sitt :shock: Sub nr 2 hadde holdt stand...

Men dette er jo ikke helt bra, synes også jeg merker tendenser til ulyder i denne subben, kan det være ting som ikke er helt tight siden den finner på å "gå" seg en tur?

c-v

Medlem
29 Apr 2007
8.326
0
0
Zebby skrev:
Etter at The Avenger`s var ferdig i dag så oppdaget jeg at den ene subben (PC13 Ultra) hadde rotert seg ut fra hjørnet, den sto med forsterkeren ut mot rommet, før filmen hadde SVS logoen ut mot rommet...den har da vandret ca 15 cm ut fra hjørnet sitt :shock: Sub nr 2 hadde holdt stand...

Men dette er jo ikke helt bra, synes også jeg merker tendenser til ulyder i denne subben, kan det være ting som ikke er helt tight siden den finner på å "gå" seg en tur?
Mine også vandret slik du forklarer, men da hadde jeg ikke montert de medfølgende "gummiknottene" under subben. Med disse montert hadde jeg aldri problem med det igjen.

(Valhalla / Argon dempingfeet fungerer også greit til slik etter mine erfaringer, og fåes kjøpt på klubben..)

Zebby

Medlem
1 Des 2009
3.749
0
0
Ok så det skal være med gummiknotter...Jeg har aldri lagt merke til noen gummiknotter i eskene, har vel vært for ivrig under utpakkingen. :mrgreen:

runes

Medlem
26 Jul 2004
402
0
0
Noen som vet hvor mye strøm denne trekker under normalt filmbruk? ser de reklamerer med peak 3,6 kW

Jeg skal kjøre hele kinoen på 1 stk 16 amp kurs hvor jeg og har ventilasjon, prosjektor, elektronikk, reciever (Yam RX-v3900).

Noen som har praktisk erfaring med å kjøre denne subben på 1 kurs sammen med et normalt hjemmekinoanlegg?

sickpuppy

Medlem
23 Nov 2007
1.610
7
38
Så, har hatt min PC13-Ultra i straks 10 år nå.
Jeg har den gamle 750W forsterkeren og den har stort sett fungert smertefritt hele veien og gitt meg maaange gode film og musikkopplevelser gjennom årene.

Men nå har jeg hatt en ulyd i den en stund, eller ganske lenge egentlig.. Men jeg byttet inngang på den og da ble ulyden borte, men nå har den av og til begynt å komme tilbake, så jeg har kontaktet SVS direkte og har fått tilbud om en 1000W oppgraderingsforsterker til en overraskende lav pris.

Så jeg lurer, vil jeg merke noen oppgradering av lyden når jeg bytter til denne forsterkeren eller vil selve suben yte omtrent det samme selv om den får ny forsterker?
Jeg har ikke bekreftet at jeg skal ha den enda, men jeg syns prisen var såpass fin at det må være verdt forsøket tenker jeg..

Stian.V.H

Medlem
20 Jun 2009
1.135
24
38
Så jeg lurer, vil jeg merke noen oppgradering av lyden når jeg bytter til denne forsterkeren eller vil selve suben yte omtrent det samme selv om den får ny forsterker?
Jeg har ikke bekreftet at jeg skal ha den enda, men jeg syns prisen var såpass fin at det må være verdt forsøket tenker jeg..
Lyden vil nok være den samme som før,like bra som før.
Den nye forsterkeren har nok bedre sikring mot overbelastning og klipping enn den gamle.
Det du muligens merker en forskjell på er hvor mye gain du må ha på subforsterkeren (mer eller mindre gain) for å få samme lydvolum på subben som du hadde før.