Parabol OK i fjor, men i år får jeg ikke inn MAX og TV-Norge på Canal Digital

xlarge

Medlem
5 Okt 2010
333
0
0
Noe er feil og ikke hos Canal Digital iflg. dem.

Jeg har en Vu+ Duo dekoder, men det er neppe den som svikter. Jeg antar at parabolhodet er feil innstilt, men hvordan få rettet det?

Jeg har googlet masse om apper (dishfinder pro mfl.) og dingser a la Satelittfinder som kobles mellom parabolhodet og dekoderen. Jeg er usikker på min dekoder gir strøm nok for en satelittfinder, men mest usikker på hva jeg skal gå for og håper på innspill her.

Parabolen er på hytteveggen og det er ingen trær eller annet som forstyrrer.

Kan LNF-hodet begynt å ta kvelden? (15 år+)

TV-Norge gir SNRpå 83% Thor, Frequency 11372 mhz, Symbol rate 25000.

classic46

Medlem
27 Aug 2009
6.208
18
38
Noe er feil og ikke hos Canal Digital iflg. dem.

Jeg har en Vu+ Duo dekoder, men det er neppe den som svikter. Jeg antar at parabolhodet er feil innstilt, men hvordan få rettet det?

Jeg har googlet masse om apper (dishfinder pro mfl.) og dingser a la Satelittfinder som kobles mellom parabolhodet og dekoderen. Jeg er usikker på min dekoder gir strøm nok for en satelittfinder, men mest usikker på hva jeg skal gå for og håper på innspill her.

Parabolen er på hytteveggen og det er ingen trær eller annet som forstyrrer.

Kan LNF-hodet begynt å ta kvelden? (15 år+)

TV-Norge gir SNRpå 83% Thor, Frequency 11372 mhz, Symbol rate 25000.

Du kan jo be om å få et nytt av CD...
Ellers har jeg alltid brukt proffe folk på parabol de siste 20 år....

Sent from my iPhone using New Forum mobile app

classic46

Medlem
27 Aug 2009
6.208
18
38
Ellers så er det jo å søke etter kanaler på nytt. Min dekoder oppdaterer seg selv, så jeg vet ikke om noen kanaler har byttet plass på satellitten....

Sent from my iPad using New Forum mobile app

xlarge

Medlem
5 Okt 2010
333
0
0
Jeg har prøvd alt og oppdatert flere ganger. Pga. noe elektrikerarbeid ble strømmen tatt div. ganger mens tv-en stod på og voila - plutselig var Max og TV-Norge tilstede igjen. Diverse "kald start" gjorde altså susen.