Panasonic DMP-UB700

shield

Medlem
29 Jul 2008
3.632
0
36
Får lyd ut av onkoyo når jeg skifter til hdmi3 som du ser på videoen,får lyd fra onkoyo på alle som er direkte tilkoblet receivern.alle inngangene får jeg lyd ut,har også optisk fra tv til receiver og netflix amazone prime etc får jeg lyd av.men får ikkje lyd fra ub700 når hdmi kabel er tilkoblet hdmi uten og måtte switche fra hdmi 1 til hdmi2 på tvn,da får jeg lyd fra ub700 men ikkje bilde seff men det sier seg selv når jeeg har den tilkoblet på hdmi1 på tvn.sjekket menyen på onkyo og har prøvd alt som går an og prøve der ikkje noe som fikser det.

shield

Medlem
29 Jul 2008
3.632
0
36
Har prøvd alle inngangen og samme problemet uansett.kun lyd når hdmi3 på tvn på ub700.

shield

Medlem
29 Jul 2008
3.632
0
36
når jeg legger inn blu ray filmen og spiller av fra ub700 ikkje sant og bilde er på hdmi1 på tvn og receivern er satt til game for få lyd fra rececivern men ingen lyd så lenge tvn står på hdmi 1 som gir bilde,men switcher jeg over til hdmi3 på¨tvn så får jeg lyd fra receivern sånn so det skal igrunn vere når tvn står på hdmi1,men det skjer ikkje,den gir kun lyd fra ub700 på hdmi3 og hdmi3 er jo receivern tilkoblet og men får jo seff ikkje bilde påp hdmi3 når den er tilkoblet hdmi1.

ask4me2

Super Moderator
Medlem av ledelsen
11 Aug 2004
14.898
30
48
Får du lyden fra spiller og receiver når TV-en ikke er slått på også?

Ville dobbeltsjekket at de fysiske HDMI koblingene er gjort riktig, prøvd med kabler man vet er i orden og kun de tre enhetene koblet sammen.

Tatt bort eventuelle optiske kobblinger osv.

For så å sjekke menyene i Panasonic spiller slik at det kun går HDMI bilde på den som er kobblet til TV, kun lyd på den som går til receiver.

Det er ofte en setting en eller anne plass i systemet som angir om det er TV eller Receiver som skal brukes for å spille av lyden, det kan kanskje være noe der som får dette til å oppføre seg litt merkelig.

Kjenner heller ikke den Onkyo Receiveren...

shield

Medlem
29 Jul 2008
3.632
0
36
Skal teste.har vert opptatt i det siste.men skal koble fra alt og kun Panasonic og receiver og se da.

shield

Medlem
29 Jul 2008
3.632
0
36
Koblet i fra alt utenom panasonic spilleren og koble audio til blu ray inngang på recevier og lyd ble det fra bd mode på receivier

Tusen takk for hjelpen alle sammen:D

shield

Medlem
29 Jul 2008
3.632
0
36
Men med engang jeg kobler til resten av hdmi på recevieren da forsvinner lyden igjen og samme problem oppstår

Hvis jeg tar ut hdmi kabelen som går fra recevieren til tvn får jeg lyd ighen med engang

Sist redigert:

tor rasmussen

Medlem
4 Des 2003
10.245
0
36
Høres ut som et ARC-problem, eller noe med HDMI-CEC.
Skru av alt av HDMI-control på både tv, spiller og forsterker. Er bare kilde til rot uansett.
Virker som at en eller annen enhet går inn og "stjeler" signalet/port.

shield

Medlem
29 Jul 2008
3.632
0
36
Høres ut som et ARC-problem, eller noe med HDMI-CEC.
Skru av alt av HDMI-control på både tv, spiller og forsterker. Er bare kilde til rot uansett.
Virker som at en eller annen enhet går inn og "stjeler" signalet/port.
Stemmer det,var noe ARC greier som stod på inn i receiveren.

Sent fra min Lenovo TAB 2 A10-70F via Tapatalk

shield

Medlem
29 Jul 2008
3.632
0
36
Er noer ant jeg lurer på og,testet nettopp Ghost in a shell HDR og bitrat er på høyeste 62mb og laveste 9,5mb,testet blu ray discen og de scenen den var lavest bitrate på HDR var stabil 29mb på blu ray discen,hvorfor det?

tor rasmussen

Medlem
4 Des 2003
10.245
0
36
Har opplevd tilsvarende med Miss Peregrine's Home for Peculiar Children.
Enkelte scener med meget lav bitrate, ned mot 9mb/s, og mye sjatteringer.
Kan det være at akkurat der hvor bitraten er på det laveste, så er vi i et lagskifte (layer change)?

shield

Medlem
29 Jul 2008
3.632
0
36
kanskje det

Jeg bare testet blu ray og merket at den hadde høyer bitrate der HDR var lavest på bitrate og noe scener var seff høyere enn blu ray discen var,men merket en ting og det var at blu ray discen var mer stabil på bitrat enn HDR var,HDR bitrate var mye opp og ned.blu ray discen var på det laveste 15mb men HDR var lavest på 9mb.

classic46

Medlem
27 Aug 2009
6.208
18
38
kanskje det

Jeg bare testet blu ray og merket at den hadde høyer bitrate der HDR var lavest på bitrate og noe scener var seff høyere enn blu ray discen var,men merket en ting og det var at blu ray discen var mer stabil på bitrat enn HDR var,HDR bitrate var mye opp og ned.blu ray discen var på det laveste 15mb men HDR var lavest på 9mb.

https://youtu.be/Ebf2Oi23Pw0

Sent from my iPad using New Forum mobile app

Gorm

Administrator
13 Des 2002
40.107
94
48
53
Jessheim
Har så vidt fått kikket på UB700 hos Lyd&Bilde, og det ser ut til at Panasonic ligger godt an blant UHD-spillerne. Virker å være nøyaktig som UB900, bare uten analoge utganger, samt med en noe "kjipere" fjernkontroll.

Her er en link til HDTVtest.co.uk, med litt info angående hvorfor bildet ser skarpere ut på Panasonic enn fra andre UHD spillere. Det skyldes at andre har misforstått forskjellen med tanke på chroma upsamplingen i BT2020, og derfor "soft-er" bildet.
http://www.hdtvtest.co.uk/news/dmpub700-201612114390.htm