Panasonic 2012 plasma-tv'er.

JernetTZ

Medlem
23 Nov 2008
2.166
0
0
Det er strømnettet som er flaskehalsen, vi har 50hz her og i USA har de 60 hz. Har ingenting med sendekvalitet å gjøre, det er bare idiotisk programmering fra Panasonic sin side. Alt som blir sendt i 50 bilder per sekund, altså spill og tv vil ha dette problemet. Blu-ray som er på 24 bilder per sek vil ikkje ha det eller vil ikkje kunne merkes. Skal vel sånn noenlunde være riktig tror eg.

Loffen

Medlem
23 Jan 2005
156
0
0
Ser ingen problemer med hakkete bilde på min ST50. Har lest at det var veldig subjektivt på fjorårets. Jeg går ikke inn for å finne feil som jeg i utgangspunktet ikke har sett hvertfall :)

14 Jun 2005
517
0
0
Loffen skrev:
Ser ingen problemer med hakkete bilde på min ST50. Har lest at det var veldig subjektivt på fjorårets. Jeg går ikke inn for å finne feil som jeg i utgangspunktet ikke har sett hvertfall :)
Det var jo hvertfall godt å høre, kanskje jeg kan leve med det, får gå en tur i butikken når de legges ut for salg, og be dem sette på en SD kanal :)

J.Haugen

Medlem
26 Okt 2005
7.006
0
0
Nå ser jo Panasonic TXP50ST50Y ut til å være en helt fantastisk TV, både i forhold til de bedre spesifiserte GT50 og VT50 (som bl.a har vifter og som muligens har noe lavere lysstyrke pga. mørkere kontrastbelegg) og de gamle toppmodellene VT/GT30 og VT/GT20 (som i tillegg slet med andre "bugs") .

Foreløpig er vel ikke årets 50-modeller helt "frikjent" for bugs, men det ser veldig lovende ut.

14 Jun 2005
517
0
0
J.Haugen skrev:
Nå ser jo Panasonic TXP50ST50Y ut til å være en helt fantastisk TV, både i forhold til de bedre spesifiserte GT50 og VT50 (som bl.a har vifter og som muligens har noe lavere lysstyrke pga. mørkere kontrastbelegg) og de gamle toppmodellene VT/GT30 og VT/GT20 (som i tillegg slet med andre "bugs") .

Foreløpig er vel ikke årets 50-modeller helt "frikjent" for bugs, men det ser veldig lovende ut.
Den var i en litt annen prisklasse og gitt, nesten halv pris i forhold til VT50.

Jeg har en 42" KURO med 1024x768 oppløsning nå som jeg har vært veldig fornøyd med frem til nå, men den er vel 4-5 år gammel nå, og jeg hadde tenkt å bytte den ut i år.

Vil det være verdt å bytte KURO til ST50/VT50 tror dere?

JernetTZ

Medlem
23 Nov 2008
2.166
0
0
Trokkje du bør bruke mye tid på å lure på det. Glem det. Trodde du hadde 436en. Begynner å gå i surr her.

J.Haugen

Medlem
26 Okt 2005
7.006
0
0
Jeg har en 42" KURO med 1024x768 oppløsning nå som jeg har vært veldig fornøyd med frem til nå, men den er vel 4-5 år gammel nå, og jeg hadde tenkt å bytte den ut i år.
Har du Pioneer PDP-428XD/XA (første egenerasjon "Kuro")? Dersom du kjører mye HD, så kan du gjerne prøve ST50 som åpent kjøp i 30 dager. Det er høyst tvilsomt om VT50 kan forsvare merprisen i år i forhold til ST50. Om du ikke blir fornøyd, er det jo bare å levere tilbake skjermen.

14 Jun 2005
517
0
0
J.Haugen skrev:
Har du Pioneer PDP-428XD/XA (første egenerasjon "Kuro")? Dersom du kjører mye HD, så kan du gjerne prøve ST50 som åpent kjøp i 30 dager. Det er høyst tvilsomt om VT50 kan forsvare merprisen i år i forhold til ST50. Om du ikke blir fornøyd, er det jo bare å levere tilbake skjermen.
Det er sant, ser de har den på lager på Hi-Fi klubben, 399kr i frakt, ikke galt, totalt 11.700kr, tror jeg går for en slik.

Trond B

Medlem
15 Nov 2004
4.174
0
36
Rolle skrev:
Jepp, det er det som er så trist, du leser en review, så kjøper du en skjerm som ikke er like bra som den i testen.

Begynner og bli skikkelig skeptisk nå. Tror jeg beholder min Pio LX5090 enda et par år :mrgreen:
Gikk i den fella etter at jeg leste testen av Samsung PS63C7705. Mitt største tabbekjøp hittil (selv om jeg nok var ekstra uheldig med mitt eksemplar). Måtte tilbake til Poineer for å bli fornøyd. ;-)

Den nye Panasonic serien ser ihvertfall veldig lovende ut.

Loffen

Medlem
23 Jan 2005
156
0
0
Godt valg! Kjøpte fra Hifi-klubben selv. Er bare fornøyd hittil, ingenting å sette fingeren på!! Det er en utrolig lyssterk TV (når det trengs), i tillegg til rått sortnivå.

slc

Medlem
31 Jan 2005
8.045
0
0
Loffen skrev:
Godt valg! Kjøpte fra Hifi-klubben selv. Er bare fornøyd hittil, ingenting å sette fingeren på!! Det er en utrolig lyssterk TV (når det trengs), i tillegg til rått sortnivå.
Har vært litt motstridende tilbakemeldinger på dette, kan du bekrefte at ST50 *ikke* har DVB-S?

Jeg ser på en mulig retur av min nåværende tv pga defekt DVB-S (som er synd, for jeg er veldig fornøyd ellers... men DVB-S-biten er viktig og var noe av grunnen til at jeg valgte modellen jeg valgte).

Kremfjes

Medlem
12 Jul 2006
103
0
0
Vincent på hdtvtest.co.uk sier at st50 42" er vifteløs. Jeg skal plukke opp min i morgen, så kan oppdatere da.

Loffen

Medlem
23 Jan 2005
156
0
0
Kremfjes skrev:
Vincent på hdtvtest.co.uk sier at st50 42" er vifteløs. Jeg skal plukke opp min i morgen, så kan oppdatere da.
Jeg hører ingen vifter på min 50" heller! Men orker ikke ta den ned fra veggen igjen for visual confirmation dessverre :(

JernetTZ

Medlem
23 Nov 2008
2.166
0
0
Blir VT50, har aldri sett en bedre skjerm i butikk noensinne. Supert sortnivå, riktig fargegjengivelse i THX cinema bright room, lyssterk, god innsynsvikel obviously, god shadow detail osv.

_LarZen_

Medlem
8 Jun 2003
3.446
0
36
JernetTZ skrev:
Blir VT50, har aldri sett en bedre skjerm i butikk noensinne. Supert sortnivå, riktig fargegjengivelse i THX cinema bright room, lyssterk, god innsynsvikel obviously, god shadow detail osv.
Litt off topic, men er du ikke litt skeptisk til å bruke 20 lapper eller mer på et tv når OLED trolig vil være vesentlig bedre og til en rimeligere penge en idag allerede kanskje i 2013? (om en er litt optimistisk..)

Loffen

Medlem
23 Jan 2005
156
0
0
_LarZen_ skrev:
Litt off topic, men er du ikke litt skeptisk til å bruke 20 lapper eller mer på et tv når OLED trolig vil være vesentlig bedre og til en rimeligere penge en idag allerede kanskje i 2013? (om en er litt optimistisk..)
Tror du virkelig en teknologi som er så ny i forbrukermarkedet blir problemfri de første generasjonene? Det lages heller ikke OLED-paneler over 55" dette året, og tviler på de vil produseres over 60" til neste år.

Er man moden for TV-kjøp nå, blir det litt lenge å vente.