Ove`s tv / kino rom, oppdatert 12.01.04

audunth

Medlem
9 Jun 2003
4.224
0
36
Helt sjef med kjøleskap i stolen!!!!

Har ikke sett det siden George var arbeidsledig i Seinfeld :lol: :lol: :lol:

Hvor får man tak i en sånn stol?

-Audun

11 Aug 2003
51
0
0
Flott heimekino Ove!

Yamaha-subben er brutal, sprenger fjell, leverer til tusen! Sjølv har eg 2x YST-SW800 og er kjempefornøgd med dei :D

Ove

Medlem
25 Des 2002
237
0
0
Takker so masse, sjølvgjort er velgjort.

audunth, stolen er kjøpt hos den lokale Møbelringen, importør er eit firma i Stavanger trur eg.

Ove

har lagt til fleire bilder.

http://www.omv.no/ove.htm

CS-Bergen

Medlem
1 Jun 2003
231
0
0
Flott kino! :p

Har du kjøpt veggplatene til høyttalerkablene i Norge og i så fall hvor? - og passer de til standard bokser?

Ove

Medlem
25 Des 2002
237
0
0
CS-Bergen
Platene kjøpte eg hos Ljudia på postordre (art.nr 34-673351, 65,- for 2 stk) dei har ogso kvadratiske. Dei er berekna på høgtalar bygging. Dei passar ikkje i standard elboksar, men eg brukte takbokser som er større i diameter og grunnare enn veggboksar so det er eit mellomrom mellom vegg og boks, so platene er skrudde i veggen.

Ove

CS-Bergen

Medlem
1 Jun 2003
231
0
0
Aha! Jeg skjønner, smart tenkt gitt! Jeg er litt usikker på hva jeg selv ønsker å gjøre, men det der hørtes ikke så dumt ut. Jeg er selv i ferd med å pusse opp en kjellerstue og vil der trekke høyttalerkabler i veggene.

Jeg har kjøpt inn en rull med THX-/CL3 (in-wall) sertifisert Monster Cable på 500 fot fra en på ebay og gleder meg til å dra den rundt i hele kjellerstuen :).

naist

Medlem
9 Feb 2003
435
0
0
Hmm... har jeg ikke sett denne hjemmekinoen før.

Nok om det, veldig fin og gjennomtenkt kino du har.
Er det en La-Z-Boy jeg ser??? Av en eller annen grunn hører jeg et kjent tema fra "Spelemann på taket" i bakhodet mitt (- "Om eg var ein rik mann"). For håpe jeg en gang kan komme opp på ditt nivå.

Ikke rart du har fått god service i stambutikken din, du må jo stå for halve omsetningen alene :wink: .

mvh
naist

roffe

Moderator
24 Apr 2003
27.929
0
0
www.invelos.com
Her er det lagt ned imponerende jobb! Dette må være den mest gjennomførte integrasjon mellom utstyr og rom jeg har sett! (ihvertfall hvis man ser bort fra de mest ekstreme proffutgavene av amerikanske hjemmekinoer)
Den kompromissløse integrasjonen av elektronikkomponentene i veggen er rett og slett ekstrem! Her kreves det innsats ved utskiftning av komponenter, men det er ikke sikkert du ønsker ytterligere oppgraderinger, Ove. Du har all grunn til å være fornøyd!

Rått! 8)

SnOopy

Medlem
12 Des 2002
1.884
0
0
www.kallevag.com
Tipper fordelen er bedre bass, større tyngde i lyden, Trenger ikke presse subbene for å få nok lyd. Gjevnere bassrespons i hele rommet. Har selv to subwoofere de er ikke av samme merke, men det hjelper.

Tiger

Medlem
24 Sep 2003
43.320
0
0
Mye snadder her. Skulle gjerne hatt den ene av de Yamahas sub'ene. Du har to og jeg har ingen (snufs) :)