Optoma 3D DLP Projektor HD141X et godt valg for meg?

Gluecoma

Medlem
16 Jun 2016
3
0
0
Heisann, har ingen peiling på projektorer, alikevel så tenkte jeg å kjøpe meg en. Har sett litt på den i tittelen, og jeg legger meg på rundt 5000,- i budsjett.
Er det noen som har noen anbefalinger til en amatør som ønsker seg best mulig bilde til billigst mulig penge? Lerrettet blir på 90" og prosjektoren skal henge 2-3 meter unna. Er noe lysinnslipp fra 3 vinduer, men dette kan jo fikses hvis jeg vil, men kan være greit at projektoren også fungerer med litt lys utenfra.

Vil helst kjøpe nytt, da jeg ikke liker å kjøpe ting brukt.

Kom gjerne med tips, innspill og erfaringer på andre projektorer jeg bør vurdere.

Prioritering:
Bilde
Pris
lyd
Pris på ny pære.

3d er ikke viktig, HD er ett must.

Gorm

Administrator
13 Des 2002
42.467
19
38
51
Jessheim
Ville heller kikket på en BenQ, f.eks W1070

Denne har mye bedre bildegjengivelse, og lysstyrke bedre tilpasset ditt moderat store lerret. BenQ projektorene kan også kalibreres til perfeksjon, noe som er en seig utfordring på Optoma sine projektorer.

ALDA

Medlem
10 Jan 2005
393
0
0
Jeg har en Optoma HD26, som er mer eller mindre identisk med HD141X.

Vet ikke om dette svar kommer for sent, men kan i hvert fall si at jeg er meget fornøyd med min prosjektor. Bruker den både til vanlig TV-titting og film, har 4M kastavstand og bruker rammelerret på 120". Også på denne avstand blir bilden meget god (spesielt film på BD), men det krever litt justering - som avhenger helt av lysforhold i rommet ditt. Selv har jeg en kjellerstue med marginalt lysinnslipp, noe som gjør at det blir litt vanskelig å få bra dybde og trøkk i mørke partier (grunnet at den er så lyssterk). Det er vel det eneste jeg kan klage på, ser absolutt ikke regnbuer (det har ingen annen i familien eller blant venner reagert på heller).
3D blir også meget bra - etter kalibrering vel å merke.