Oppgradere til 7.1.4 på Denon AVR-x4500h

ole88

Medlem
5 Sep 2020
1
0
1
Hei.
Jeg har i 1 års tid kjørt 7.1 på min denon 4500h og er strålende fornøyd. Har nå bestemt meg for å bygge på med høydekanaler og går da for 7.1.4 oppsett.
Forsterkeren min kan kjøre dette, men trenger da å koble til en preamp/poweramp for å gå fra 7.1.2 til 7.1.4. Tenker at den billigste løsningen er å kjøpe en billig preamp/poweramp for å drive surround back f'eks. vurderer også en ok stereforsterker som kan drive fronthøytalerne.

Noe her som har forslag til preamp/poweramp som kan fungere for dette formålet?

Har per i dag følgende oppsett
- System audio mantra 50 LR
- System audio Exact center
- Monitor audio silver FX, x4, som surround og surround back
- klipsch r41-sa som høydekanal front.( Skal her legge til 2 til enten som høyde side eller bak).
- Klipsch R-115SW x1

cb_600

Medlem
19 Okt 2008
1.055
95
48
Hei.
Jeg har i 1 års tid kjørt 7.1 på min denon 4500h og er strålende fornøyd. Har nå bestemt meg for å bygge på med høydekanaler og går da for 7.1.4 oppsett.
Forsterkeren min kan kjøre dette, men trenger da å koble til en preamp/poweramp for å gå fra 7.1.2 til 7.1.4. Tenker at den billigste løsningen er å kjøpe en billig preamp/poweramp for å drive surround back f'eks. vurderer også en ok stereforsterker som kan drive fronthøytalerne.

Noe her som har forslag til preamp/poweramp som kan fungere for dette formålet?

Har per i dag følgende oppsett
- System audio mantra 50 LR
- System audio Exact center
- Monitor audio silver FX, x4, som surround og surround back
- klipsch r41-sa som høydekanal front.( Skal her legge til 2 til enten som høyde side eller bak).
- Klipsch R-115SW x1

Er en hel drøss av "billige", gamle brukte effektforsterkere på finn.no. Men hvis du ønsker nytt, så kan jeg varmt anbefale denne: https://evenstadmusikk.no/crown/108...Id5Fem4jdne8eR4pFW5cGvYHExzzl2fxoCIAgQAvD_BwE

Jeg hadde den på min X4500H, det var en veldig god match, og driver vel det meste av høyttalere. Brukte den på frontene mine.

runewa

Medlem
27 Sep 2006
90
4
8
Én ting jeg lurer på: På de av Denon sine forsterkere som har signalprosessering for 2 kanaler mer enn det er interne effektforsterkere, vil man da kunne koble en ekstern effektforsterker til Front pre-out og på den måten "frigi" en interne effektforsterker til f.eks. Hight3?

Hvordan gjør man i så fall dette i praksis? Bare å koble til den eksterne effektforsterkeren til Front pre-out og så assigner forsterkeren automatisk om effektforsterkeren, eller må man inn og konfigurere dette i menyen? Kan man koble til effekttrinnet til en hvilken som helst pre-out på den måten drive en ekstra kanal?

Jeg har ikke Denon selv, men vurderer det sterkt.

cb_600

Medlem
19 Okt 2008
1.055
95
48
Én ting jeg lurer på: På de av Denon sine forsterkere som har signalprosessering for 2 kanaler mer enn det er interne effektforsterkere, vil man da kunne koble en ekstern effektforsterker til Front pre-out og på den måten "frigi" en interne effektforsterker til f.eks. Hight3?

Hvordan gjør man i så fall dette i praksis? Bare å koble til den eksterne effektforsterkeren til Front pre-out og så assigner forsterkeren automatisk om effektforsterkeren, eller må man inn og konfigurere dette i menyen? Kan man koble til effekttrinnet til en hvilken som helst pre-out på den måten drive en ekstra kanal?

Jeg har ikke Denon selv, men vurderer det sterkt.
Har hatt denne forsterkeren. Er meget enkelt å fordele forsterkerne i receiveren til de høyttalerne som man ønsker. Dette gjør du samtidig som du kjører kalibreringen. Altså, svært enkelt, min bedre halvdel med null interesse kunne ha gjort det bare med å følge stegene i menyen. Og i tillegg, X4500H er en super forsterker, bare å få kjøpt. :)

• Like
Reactions: runewa