Onkyo TX-SR333 hvordan er denne?

Reasonable

Medlem
5 Jan 2011
309
0
0
Har en NAD C370 forsterker som jeg har vært veldig fornøyd med den tiden den fungerte.. Men den har vært ute av drift en stund nå, og har ikke klart å funnet feilen.. Regner med at det er så dyrt å fikse på verksted, at jeg kan likesågodt se etter en ny en..?

Jeg savner litt funksjoner osv., dette har jeg jo ikke hatt på NAD forsterkeren i det hele tatt..

Så ser jeg at man får Onkyo 333 til rundt 1700,- nå, er ikke dette et bra tilbud? Men hvordan er denne iforhold til NAD forsterkeren?
Blir 100W per kanal litt lite kanskje? Har Cerwin Vega XLS-6 med peak på 125W. Men når jeg først og fremst kjøper ny, så hadde det jo vært greit å hatt en forsterker som gjerne er klar for større høyttalere også, om jeg plutselig vil bytte dem ut..

Noen som har erfaringer med denne, evnt. andre billige forsterkere med litt funksjoner?

Og hvordan er denne å brokoble om man vil ha mer effekt?

Skåra1

Medlem
4 Mar 2010
512
0
16
Sandnes
Har ikke prøvd den selv, men den er nok veldig strømsvak, de wattene som er oppgitt må du ta med en klype salt.
Du bør nok opp i en 646 i vertfall om du skal få drevet de høyttalerene noenlunde.
Denne var på tilbud til 4500 mener jeg det var i helgen...

Reasonable

Medlem
5 Jan 2011
309
0
0
Hmm ok. Hvis det er mye billige med stereo forsterkere så er jo også dette aktuelt. Er alltid dette jeg har hatt før.

Oppgir de ikke RMS watt? Er det kun NAD watt man kan "stole" på?

Er det slik at NAD sin watt er somregel kontinuerlig/RMS, og alle andre oppgir somregel dynamisk effekt?

Det står jo at C370 forsterkeren har 120W kontinuerlig i 8ohm, men hvordan vet jeg da hvor mye den har i 2,4,6 ohm? Etter hva jeg har forstått, så er det ikke alltid effekten dobles om impedansen halveres? (kommer an på strømforsyningen).

Det eneste utenom dette som er oppgitt, er: IHF dynamic headroom into 8 ohms: 3dB. IHF dynamic power (8, 4, 2 ohms): 210W, 340W, 450W. Men hvordan vet jeg da hva det er i kontinuerlig watt f.eks.?

Sist redigert: