Onkyo TX-NR616, grei reciver til Klipsch HDT500?

Cocoz

Medlem
22 Jan 2012
708
0
0
Har idag en Pioneer VSX-421 som har startet å tulle med kanalveksleren, dette er en billig reciver så leverer den bare inn å håper på det beste.

Men ser da ut til at onkyoen kan være en verdig erstatter?

Stream

Medlem
22 Mar 2006
1.605
0
0
Den Onkyoen er i hvert fall langt kraftigere enn VSX-421. Har selv fjorårets modell fra Onkyo (609) og er strålende fornøyd.
Har tidligere testet Pioneer i 4-serien men endte den gang opp med VSX-915 (er noen år siden).

Cocoz

Medlem
22 Jan 2012
708
0
0
Stream skrev:
Den Onkyoen er i hvert fall langt kraftigere enn VSX-421. Har selv fjorårets modell fra Onkyo (609) og er strålende fornøyd.
Har tidligere testet Pioneer i 4-serien men endte den gang opp med VSX-915 (er noen år siden).
Satte opp en Pioneer lx60, idag. Måtte ha noe lyd på nyttårsaften:)

Men den er for dyp for racket... Å skal ikke ha noen effektforsterker eller noe i stuen, så tror Onkyoen skal være bra nok til dette settet? :)

Ender

Medlem
15 Jan 2009
1.734
0
0
Jeg vet ikke om samme sak gjelder for Pioneer men enkelte Onkyo modeller er veldig utsatt for at kondensatorene på HDMI kortet tørker ut pga mye varme i receiveren. Dette er f.eks bare en av maaange tråder på emne:

How to DIY ; TX-SR576/TX-SR606/etc HDMI daughterboard repair (for dummies?)

Jeg har en Onkyo 876 som har fått dette problemet. Bestillte meg nye kondensatorer rett før jul, kom på ca 150kr. Ganske enkel loddejobb hvis du ikke har 10 tommeltotter :)

Har du fortsatt garanti så bruk selvfølgelig den.

Cocoz

Medlem
22 Jan 2012
708
0
0
Ender skrev:
Jeg vet ikke om samme sak gjelder for Pioneer men enkelte Onkyo modeller er veldig utsatt for at kondensatorene på HDMI kortet tørker ut pga mye varme i receiveren. Dette er f.eks bare en av maaange tråder på emne:

How to DIY ; TX-SR576/TX-SR606/etc HDMI daughterboard repair (for dummies?)

Jeg har en Onkyo 876 som har fått dette problemet. Bestillte meg nye kondensatorer rett før jul, kom på ca 150kr. Ganske enkel loddejobb hvis du ikke har 10 tommeltotter :)

Har du fortsatt garanti så bruk selvfølgelig den.

Den er akk. Et år gammel... Men ser Onkyoen kommer på tilbud å da er det like greit å kline til tror jeg:)

Cocoz

Medlem
22 Jan 2012
708
0
0
Er det noen grunn å gå for Onkyo TX-NR717B til denne høyttalerpakken?