onkyo 608 stereo lyd

markusn

Medlem
21 Jan 2011
36
0
0
Hei! Jeg kunne trengt hjelp til noen instillinger på min onkyo 608 receiver som driver et 5.1 system av høtalere. Jeg spiller også en del i stereo når jeg hører musikk, men syns det er litt svak lyd. spesielt etter jeg kjørte audyssey. Noen som vet hva jeg kan gjøre får å få sterkere lyd i høytalerene i stereo lyd?
Front høytalerne mine er et par dynavoice m65ex..

takker for svar!

Nikita

Medlem
26 Apr 2006
479
0
0
markusn skrev:
Hei! Jeg kunne trengt hjelp til noen instillinger på min onkyo 608 receiver som driver et 5.1 system av høtalere. Jeg spiller også en del i stereo når jeg hører musikk, men syns det er litt svak lyd. spesielt etter jeg kjørte audyssey. Noen som vet hva jeg kan gjøre får å få sterkere lyd i høytalerene i stereo lyd?
Front høytalerne mine er et par dynavoice m65ex..

takker for svar!
Du sier du har kjørt kalibrering. Har du vært inne å sett at Audyssey ikke har justert ned level på frontene dine?

markusn

Medlem
21 Jan 2011
36
0
0
det har jeg sjekket og de står i -5db. Jeg er rimelig ny i gamet her, så det er mulig onkyoen har justert noe, jeg aner bare ikke hva de var innstilt på før kalibreringen:)

runefalk

Medlem
2 Jun 2010
3.530
0
0
44
avforum.no
markusn skrev:
hva vil dynamic eq si? og hvor stiller jeg det?:)
Vet ikke helt hva den gjør,men jeg fikk iallefall bedre lyd med den på.
Du går inn i menyen,så går du inn på Source Setup og så går du på Audyssey
og setter den på.

Nikita

Medlem
26 Apr 2006
479
0
0
EQ i Onkyo TXSR876'en rotet noe ekstremt når jeg tok autokalibrering hos meg vet jeg.Mulig rommet ødelegger litt, men ingenting hørtes samstemt ut. Så pr. nå kjører jeg hvertfall uten noe som helst EQ, og til musikk er det Pure Audio som gjelder, og da er det helt fantastisk.

mogul

Medlem
13 Feb 2007
1.471
0
36
hva ble det til her? ble du fornøyd med innstillingene?
har selv akkurat satt opp denne forsterkeren og skal til å kalibrere den..