Onkyo 1010 spørsmål

Nordlending82

Medlem
4 Jan 2013
60
0
0
Kjørte audyssey igår kveld,kan ikke si jeg merket noe spesielt..men nå har ikke jeg det helt avanserte lydøre heller da..ikke sikkert det blir noe bra om man bare har 2 høytallere som er bra å resten bare er søppel..

Når jeg spiller musikk i pure audio og 6 ohm så blir den ikke varm lenger..blir en sann glede å få bytta ut noen av driten...har lyst på B&W pv1d woofer...men får anbefalt på det sterkeste å gå for velodyne sub,da det visst nok ikke finnes bedre..ikke vet jeg.

hhalstensen

Medlem
20 Des 2007
6.016
0
0
PV1 klarer ikke levere noe særlig trykk i bunn, under 50Hz går også THD skremmende fort opp. Til prisen er den dårlig.

Hvilket budsjett og hvor mye plass har du tilgjengelig?

pøbb

Medlem
31 Jul 2012
759
0
0
Nordlending82 skrev:
Kjørte audyssey igår kveld,kan ikke si jeg merket noe spesielt..men nå har ikke jeg det helt avanserte lydøre heller da..ikke sikkert det blir noe bra om man bare har 2 høytallere som er bra å resten bare er søppel..

Når jeg spiller musikk i pure audio og 6 ohm så blir den ikke varm lenger..blir en sann glede å få bytta ut noen av driten...har lyst på B&W pv1d woofer...men får anbefalt på det sterkeste å gå for velodyne sub,da det visst nok ikke finnes bedre..ikke vet jeg.

pure audio er bare søppel, bruk heller vanlig stereo. pure audio er oppskrytt søppel.. lykke til..:)

Skåra1

Medlem
4 Mar 2010
512
0
16
Sandnes
Nordlending82 skrev:

Et lite kjapt tips for litt bedre lyd:
Trykk på Q Setup knappen på fjernkontrollen så går du inn på Audio, finner Dynamic EQ, slår det på og i samme slengen kan du gå inn på Adussey å velge music.

wabble

Medlem
10 Mar 2009
309
0
0
pøbb skrev:
pure audio er bare søppel, bruk heller vanlig stereo. pure audio er oppskrytt søppel.. lykke til..:)
Hei. Hvorfor er pure audio bare søppel? Jeg kjører med dette konstant, og lydbildet oppleves i mine ører langt bedre med dette aktivert. Hører gjerne mer om dette.

runefalk

Medlem
2 Jun 2010
3.879
0
0
44
avforum.no
Skåra skrev:
Et lite kjapt tips for litt bedre lyd:
Trykk på Q Setup knappen på fjernkontrollen så går du inn på Audio, finner Dynamic EQ, slår det på og i samme slengen kan du gå inn på Adussey å velge music.
+1

Nordlending82

Medlem
4 Jan 2013
60
0
0
Det funker fjell...nå spiller jeg yellow på volum 90...herregud at det er mulig...disse høyttalerne snur ikke ryggen til..de bare fortsetter å yte.

Å dette er "rimelige" høyttalere i den store sammenheng!803 diamond må jo være erotikk!!

Takk for all hjelp folkens:)