Olsenbanden på BD?

JosRuu

Medlem
30 Jul 2010
3.811
0
0
Østre Toten
Finnes Olsenbanden på Bd, remastered lyd og bilde gjerne?
Har fått med meg ett par av filmene de har sendt nå i jula og de er like bra denne gangen!:) Hadde vært morro å hatt de i bra kvalitet, siden dette er noe av det beste norge har å by på av underholdning:) (i mine øyne ihvertfall)

RS232

Medlem
26 Sep 2011
1.362
0
0
Vet at danskene har gjort dette, men har ikke hørt noe om de norske filmene.

corleone

Medlem
12 Jul 2006
1.970
0
0
45
PHP:
JosRuu skrev:
Finnes Olsenbanden på Bd, remastered lyd og bilde gjerne?
Har fått med meg ett par av filmene de har sendt nå i jula og de er like bra denne gangen!:) Hadde vært morro å hatt de i bra kvalitet, siden dette er noe av det beste norge har å by på av underholdning:) (i mine øyne ihvertfall)
De er ikke på BD men jeg har alle på vanlig dvd og der er det gjort en meget god restaureringsjobb, knall bilde og lyd sammenlignet med de utgavene som sendes på tv, der er det jo bare 4:3 også, på dvd er det 16:9. En morsom sak er også at du kan få opp stedsnavn under filmen hvor de enkelte scenene er ifra, moro og se hvordan Oslo har forandret seg siste 40 år.
Er enig i at dette er fantastisk bra humor og synes også dette er noe av det beste skuespillet vi har i norsk film.

RS232

Medlem
26 Sep 2011
1.362
0
0
Jeg har alle filmene på DVD jeg også, og det er ingenting å utsette på kvaliteten. Har alle DVD'ene gitt ut i serien "norske klassikere", og denne samleboksen. Ser at samleboksen nå går for 399 kroner. Kostet vel 999 når jeg kjøpte den for et eller to år siden...

ask4me2

Super Moderator
Medlem av ledelsen
11 Aug 2004
14.898
30
48
Olsenbanden blir utgitt på Blu-ray remastret i 4k 13 November ;)

4K? Hva vil ha Valborg si nå da?

Er kilden filmet på 35mm film går det vel an å hente ut 8.3megapixler osv, men det er vel "bare" en samleboks med BD som kommer nå eller?

stollar

Medlem
13 Jan 2012
46
0
0
Hvor mye er det snakk om a ? bare så jeg vet hvor mye jeg har å rutte med!..
"Bare" en samleboks med BD som blir utgitt nå ja, 599 kr på Platekompaniet.

Per Johnny

Medlem
30 Des 2002
5.631
1
38
Kjøpte den idag. Har sett starten på Operasjon Egon fra 1969. Ser veldig lovende ut. Forutsetningen er jo en lavbudsjettfilm laget på 35mm film i 1969, og kanskje ikke lagret hele tiden for bevaring for framtiden.

Jeg syntes det ser veldig bra ut med tanke på at det fortsatt ser ut som film (ingen tegn på digitalstøyreduksjon ol). Film grain er intakt. Kontrast, og sortnivå er langt bedre enn det var på tidligere utgaver. Detaljenivå er som forventet på en slik utgivelse, men klart bedre enn dvdene. Gleder meg til å se resten av filmene.

Ingeniør'n

Medlem
26 Jul 2005
11.449
1
36
Herlig - da har jeg sendt kombinert gebursdag og julegave ønske til familien...

Sist redigert:

Danke

Aktiv
4 Aug 2007
12.111
126
63
Lurer på om Falsk Mathisen Showbiz kommer på bluray...

Skjer vel aldri, mange kjendiser og synes særlig katteinnbruddet var episk, samt Balla Jazzhus..

orjan-

Medlem
2 Jun 2009
9
0
1
Er det noen av dere som har sjekket lydsporet på den remastrede blu-ray utgaven? Det står på coveret at det skal være DTS hd master 5.1, men jeg får bare opp at det er DTS hd master stereo i alle pc program jeg prøver.
Er det hos meg det er problemer eller er filmene bare i stereo?

classic46

Medlem
27 Aug 2009
6.239
20
38
Er det noen av dere som har sjekket lydsporet på den remastrede blu-ray utgaven? Det står på coveret at det skal være DTS hd master 5.1, men jeg får bare opp at det er DTS hd master stereo i alle pc program jeg prøver.
Er det hos meg det er problemer eller er filmene bare i stereo?

Med den alderen på filmene, hva tror du? Bør jo være glad hvis det er stereo....at utgiver ikke leser korrektur på cover er noe helt annet.

Sent from my iPad using New Forum mobile app

tor rasmussen

Medlem
4 Des 2003
10.246
2
38
What!? Så Basse sin knallert kan ikke oppleves i surround og med rungende subwoofer?
Aiaiaiai......

orjan-

Medlem
2 Jun 2009
9
0
1
Fikk bekreftet av nordisk film distribusjon at det er trykkfeil på coveret og at riktig lydformat er dts hd-master 2.0 på alle filmene i den remastrede blu-ray samleboksen.