Oled og innbrenning

Solgaard

Medlem
5 Sep 2016
63
0
6
Hei alle.

Jeg har en LG OLED55B6V Manufactured september 2016.

I det siste så har det tydelig kommet frem innbrenning i skjermen.
På bildet så synes det helt nederst til høyre. Ganske stor running. Ser ut til at den passer med bl.a. nyhetsboblen til NRK. Det er også to streker der hvor det som regel er undertekster på film, samt en liten flekk øverst i høyre hjørne. De to siste bemerkningene synes ikke på dette bildet.
IMG_4480.jpg

Jeg har den siste tiden prøvd å kjøre noe som het tøm for bildestøy noen ganger. Uten at jeg synes det hjalp noe som helst.

Er det noen som har opplevd det samme?

Er det noen som har noen idé om det lar seg gjøre å fjerne dette?

TV`n er under 5 år gammel. Kan det da gå på garantien/kjøpsloven?

evgeny

Medlem
23 Jan 2007
1.107
1
36
Hei alle.

Jeg har en LG OLED55B6V Manufactured september 2016.

I det siste så har det tydelig kommet frem innbrenning i skjermen.
På bildet så synes det helt nederst til høyre. Ganske stor running. Ser ut til at den passer med bl.a. nyhetsboblen til NRK. Det er også to streker der hvor det som regel er undertekster på film, samt en liten flekk øverst i høyre hjørne. De to siste bemerkningene synes ikke på dette bildet.
Vis vedlegget 242198

Jeg har den siste tiden prøvd å kjøre noe som het tøm for bildestøy noen ganger. Uten at jeg synes det hjalp noe som helst.

Er det noen som har opplevd det samme?

Er det noen som har noen idé om det lar seg gjøre å fjerne dette?

TV`n er under 5 år gammel. Kan det da gå på garantien/kjøpsloven?
Jeg hadde samme problem med min B6. Ringte LG og de bytta panelet uten problemer. Dette skjedde for 2 måneder siden

• Like
Reactions: Solgaard

Solgaard

Medlem
5 Sep 2016
63
0
6
Jeg hadde samme problem med min B6. Ringte LG og de bytta panelet uten problemer. Dette skjedde for 2 måneder siden
Takk for info.
Jeg skal til Elkjøp i dag med den. Det var der jeg kjøpte den. De ville gjerne ha den inn, så får jeg høre hva de sier også.

nordic45

Medlem
28 Jan 2005
9.032
33
48
Takk for info.
Jeg skal til Elkjøp i dag med den. Det var der jeg kjøpte den. De ville gjerne ha den inn, så får jeg høre hva de sier også.
Jeg fikk ikke byttet på min LG65E6V da de var tomme for paneler, så det ble hevet kjøp.

vaktmestern

Medlem
7 Des 2010
1.859
16
38
Er ingen 3D oled paneler igjen om du bytter panel blir det montert et 2D panel.
Har selv en Nummer 2 oled tv en old school Lg E6 65 som blir kun brukt til 3D et par ganger i måneden en tv jeg virkelig tar vare på for å finne en ny/brukt er neste helt umulig. EBay.com E6 priser nå er sky høyt 60/70k.

Får ikke en bedre 3D opplevelse en med en Lg 4K 3D oled.

nordic45

Medlem
28 Jan 2005
9.032
33
48
Har selv en Nummer 2 oled tv en old school Lg E6 65 som blir kun brukt til 3D et par ganger i måneden en tv jeg virkelig tar vare på for å finne en ny/brukt er neste helt umulig. EBay.com E6 priser nå er sky høyt 60/70k.

Jeg ble tilbudt 2D-panel ja, og det var totalt uaktuelt!

• Like
Reactions: vaktmestern

Solgaard

Medlem
5 Sep 2016
63
0
6

Bra for meg at jeg ikke har 3D, da.

Solgaard

Medlem
5 Sep 2016
63
0
6
Solge min E6 for 2 dager siden fikk mere igjen en jeg kjøpte den for.
Var en som absolutt vill ha den og OK greit .. han får ta risken med hvor lenge den varer.
Oled TV er den beste tvopplevelsen jeg har hatt. Jeg er superfornøyd med mine 2. Bortsett fra at det er innbrenning i den ene skjermen.

vaktmestern

Medlem
7 Des 2010
1.859
16
38
Krever litt mere jobb men oled men er ganske lett skal prøv meg på en Lg 48cx med kun spilling med samme pauser innkjøring the works.
se hvordan det går.