Offisiell tråd for Yamahas AVENTAGE AV-receivere

tor rasmussen

Medlem
4 Des 2003
10.245
0
36
Du bruker nettleseren i en pc, og skriver inn ip-adressen til din forsterker.
Da får du opp et brukergrensesnitt hvor du nede trykker på knappen:
"Settings"
Så finner du i menyen til venstre, "Set Airplay Password"

0 RX-A settings.JPG

sickpuppy

Medlem
23 Nov 2007
1.610
7
38
Jeg får ikke opp det valget på min receiver. Er dette kommet på en helt ny oppdatering? Jeg oppdaterte min i høst.
Jeg prøvde først i web-grensesnittet som du viser her, så prøvde jeg på receivern også men der var det vertfall ikke noe.

sickpuppy

Medlem
23 Nov 2007
1.610
7
38
Er du tilkoblet trådløst eller via kabel? Kan det være pga jeg er koblet til med kabel at jeg ikke får det valget?
Jeg har disse valgene:
Rename
MAC Filter
Auto Reload
Netwoprk Standby
Backup/Recovery
Firmware Update
Create Link
Tips

sickpuppy

Medlem
23 Nov 2007
1.610
7
38
Jeg skjønner, jeg har bare ikke valget "Airplay Password" på min liste. Jeg logger inn på samme måte som du gjør og har lignende bilder, men jeg har bare de valgene som jeg listet opp over. Hos meg er det Network og så MAC Filter, AirPlay Password er ikke på lista.
Så jeg har skjermbildene du viser til, det bare mangler et valg..

tor rasmussen

Medlem
4 Des 2003
10.245
0
36
Nå har jeg kikket gjennom bruksanvisningen til din spiller, og det lar seg ikke gjøre på 3040 å stenge ute noen.
Det du må gjøre er eventuelt å blokkere nettilgangen til RX-A3040, og aktivere den de få gangene du skal bruke den.

Enda bedre er å oppdra barna til å bruke sine enheter riktig så de ikke går innpå forsterkeren nå du bruker den.
Det kan gjøres ved å sette opp et syltetøyglass i gangen, og hver gang far blir avbrutt av Airplay, så legger vedkommende 20,- i glasset, sier "Beklager pappa", og tar 15 froskehopp og rydder rommet sitt.

thoslags

Medlem
30 Sep 2005
1.127
1
38
Hei. Lurer på ka som er nytt med rx-a1070 i forhold til 1060? Noke nye funksjoner eller oppgraderte funksjoner av viktighet? Er det verdt å bytte allerede? Fikk 1060 rett før jul. Bruker den i et lite kinorom med 5.1.2 oppsett.

Bodin

Medlem
9 Mai 2007
2.498
2
38
Hei. Lurer på ka som er nytt med rx-a1070 i forhold til 1060? Noke nye funksjoner eller oppgraderte funksjoner av viktighet? Er det verdt å bytte allerede? Fikk 1060 rett før jul. Bruker den i et lite kinorom med 5.1.2 oppsett.
De nye hdr formatene, men trenger ikke det før de blir noe tilgjengelig kilder som bruker de (Dolby Vision / HLG, BT.2020) jeg har 2050 og ser ikke noen grunn til å oppgradere denne generasjonen

thoslags

Medlem
30 Sep 2005
1.127
1
38
De nye hdr formatene, men trenger ikke det før de blir noe tilgjengelig kilder som bruker de (Dolby Vision / HLG, BT.2020) jeg har 2050 og ser ikke noen grunn til å oppgradere denne generasjonen
Takk for svar! Oppgraderer heller til neste år engang. Kjem vel en ny i 2018👍

thoslags

Medlem
30 Sep 2005
1.127
1
38
Takk for svar! Oppgraderer heller til neste år engang. Kjem vel en ny i 2018
Men ser at det du skriver dreier seg om støtte for bilde formater. Så ikkje noke nytt lydmessig egentlig? Det er det som er det viktigaste for meg. Eg syns d er bra nok med min benq dlp projektor og bluray full hd:p ;)

Griffin

Medlem
27 Des 2007
557
1
0
Men man får netverkstilkobling og alt av streaming, Airplay osv? Hva med Tidal som de reklamerer for på 3070 og som kan lastes in på 3060?

Jeg har ikke 4k noensteder idag så lurer på om jeg skal kjøpe den som ligger finn bare for å komme igang. Romskorrigering osv er helt lik?