Offisiell tråd for Yamahas AVENTAGE AV-receivere

Torolan

Medlem
20 Nov 2008
13.848
66
48
Lastet de ned og kopierte de over på minnepennen men forsterkeren fant ikke noe på den haha! Men den yamaha appen, funker ikke den på 3040?
Receiveren kan vel ikke spille av bilde bra USB - hvis det var det du prøvde ?
Yamaha appen skal vel fungere den ja.

Per Christian

Medlem
16 Des 2006
4.716
0
0
Jeg lastet ned atmos demonene i lossless fra demoworld som harman sa? Får ikke appen til og funke, så gikk inn og så på hvem receiver den var kompatibel med og 3040 sto ikke på lista hmm

Per Christian

Medlem
16 Des 2006
4.716
0
0
Det funka:D det er så gromt!! Men når jeg spiller av atmos, kan man ikke bruke dsp program da? Merker det er mye mer "brystkasse" trykk med dsp enn surr decode!

harman/kardon

Medlem
25 Apr 2005
43.993
0
0
38
Nord-Trøndelag
Bruk Dolby Surround for Atmos.

Det er mer en nok trykk med Atmos sporet inne.

Etter og sammenlignet så syns jeg "Dolby Surround" funker best. Renere lyd en når jeg bruker DSP lydprogram.
Eneste minus er at en ikke får brukt Dialog Lift funksjonen. En kan kun forsterke dialog. Håper det kunne komme en oppdatering som fikser det :)

PS, det virker som Atmos har noe høyere lyd referanse en "resten" av formatene ;)

Per Christian

Medlem
16 Des 2006
4.716
0
0
okay jeg skal teste litt div :) så litt på avatar og der synes jeg spectacle gjorde seg veldig godt ! men har som sagt ikke prøvd noe annet! men jeg får ikke appen til og funke! skriver inn ip adresse men skjer nada! mac filter er også skrudd av

Gurba

Medlem
19 Feb 2009
24.630
6
38
Hadde samme problemet med appen selv i starten. Koble AVR'en til nettverket på nytt og prøv igjen. Prøve gjerne flere ganger. Vær oppmerksom på at ip-adressen kan endre seg hver gang AVR'en kobler seg på. Prøv å sette fast ip.

Per Christian

Medlem
16 Des 2006
4.716
0
0
Skal prøve litt mer, men har ikke fått det til og funke enda! MEN når jeg ser på expendables med atmos så virker det som at når det er full action så blir det hele litt dempet? Jeg kan dra på til -0 lett lissom! Men når det kun er prating så blir det alt veldig høyt! Da må jeg ned til -6 -10 sånn ca! Dette skjer ikke uten atmos!

Per Christian

Medlem
16 Des 2006
4.716
0
0
Tror jeg har alt justert riktig! Har du noe tips og komme med? Nå er det kun expendables i atmos da! På demoen jeg har lastet ned så tror jeg ikke dette skjer. Hører hvertfall ikke sånn ut:)

harman/kardon

Medlem
25 Apr 2005
43.993
0
0
38
Nord-Trøndelag
Slå av sånn hjelpemidler som skal hjelpe på lyden. ypao volum, Enhancer osv

ypao volume er greit på laft volum når en ser tv og sånt.

Prøv ut hva som funker best hos deg. Front - Natural - Flatt - eller manuell innstilling. Husk og lagre kalibrering. front, flatt, natural kan skiftes på etter kalibrering :)
Kalibrer med vinkling på stativet og kjørt fult ut om sweetspot er stort.

Midas

Medlem
23 Okt 2012
5.130
20
38
Stavangerområdet
Er det lov å spekulere her på forumet?

Jeg tror det kommer en ny serie Aventage receivere snart, inklusive CX-A5000. Jeg holdt på med en receiver og oppdaget at Renesas har EOL (end of life) på den analoge routing og volumchippen som sitter i alle Aventage receivere. Da må yamaha enten ha kjøpt opp lager, eller redesigne. Jeg tror de gjør det siste, men at det kan ta opptil ett år før vi ser alle modellene.

Blir spennende å se.

Torolan

Medlem
20 Nov 2008
13.848
66
48
Det skjer vel en del nytt til sommeren/høsten igjen vil jeg tro :) De første billigere modellene lanseres vel til sommeren , og den dyrere Aventage-serien om høsten.