Offisiell tråd for Samsung F8 og F9-serie LCD-TVer

Sgt.Stav

Medlem
4 Feb 2003
802
0
0
brukt 40" i ca 14 dager nå.
inntrykket er solid, nå har jeg brukt en action mk2 som tv i 2 år så sammenligningen blir litt feil.

Bildene virker sylskarpe.
Den ser også veldig pen ut og tar seg bra ut i stua.
Blueray på denne var meget bra(testa med ps3)
Testa både 720P og 1080P.

Kjøpte via komplett, gidda ikke legge 19-20 lapper for hente hjemmservice og pixel garanti da man har 14 dagers angrefrist på netkjøp.
Prisen er jo betydelig lavere på nettkjøp.

Alt i alt er jeg 100% fornøyd med kjøpte, og kan bare anbefale den til alle som skal kjøpe seg en ny tv.

pelle1

Medlem
15 Mar 2007
99
0
0
pelle1 skrev:
Fick hem min 40" F86 igår och har inte tukla så mycket med inställningarna än men det ser mycket lovande ut:D .

Nu har tv:n gått till *******, när den har stått på i ca 2-3 timmar så fryser bilden och halva bilden växlar i massa olika färger. Blir samma på alla källor, antenn, scart, vga, hdmi. Har en philips 26" på sovrummet som har samma signal in så det kan inte vara singnalen. Blir att ta kontakt med förhandlaren imorgon.

glenn kleppe

Medlem
17 Des 2007
69
0
0
Samsung LE40F86BDX

Hei kjøpte min 40 tommer på netonnet til 12.990
har lest en del forum og har kalibrert tv en mot rgb og scart .

har også en sony dvd spiller med hdmi utg , er det noen som har noen gode
kalibreringstips til den ?
eller er det bare å bruke kalibrerings tipsene som brukes mod hdmi og ha sendinger som blueray osv

er meget fornøyd med tv en så langt

er det noen som havet om mann kan oppdatere firmware selv ?

mvh

fenixen

Medlem
21 Okt 2005
232
0
0
34
hatt 46tommeren en liten uke nå, sitteavstand under 3meter.

Er veldig fornøyd, etterslep eksisterer ikke og fargene er krem.

Det som irriterer litt er sortnivå, og scrolling bars.. så corpse bride på blu-ray, veldig mørk film noe som gjorde scrolling bar greiene SYKT irriterende. likevel kjempefornøyd og soleklar anbefaling om lcd er valget :)

oyvindk

Medlem
7 Jan 2005
2.085
0
36
Det mest irriterende med min 40F86 er helt klart sortnivået. Nest etter det er det at TVen ikke husker hvilken inngang som sist var i bruk. Det er jo aldeles talentløst av utviklerne hos Samsung.

Jeg må innrømme at jeg er i tvil om jeg skal beholde eller returnere. Problemet er vel at skal jeg ha bedre sortnivå så må jeg over på plasma, og det har jeg ikke veldig lyst til på grunn av innbrenningsproblematikken.

SUPPORT 81

Medlem
31 Mar 2008
246
0
0
oyvindk skrev:
Jeg synes det er litt rart at det ikke finnes noen fysisk av/på-bryter på apparatet. Jeg liker å kunne skru helt av, men det går ikke her. Alternativet er å dra ut kontakten, men det er temmelig upraktisk.

Ellers plager det meg fremdeles at sist brukte inngang ikke husker når man skrur på apparatet. Jeg må altså alltid trykke tre ganger på source-knappen (og det tar litt tid, for det er relativt tregt) etter å ha skrudd på TVen.

Løsningen er kanskje en universalfjernkontroll med makroer.

Eller du kan bruke en slik en fra Clas Ohlson til rett under 200 lappen
Clas Ohlson Internettbutikk - Alt for en enklere hverdag

Vet det finnes flere varianter og forhandlere av disse, men kan ikke komme på noen andre akkurat for øyeblikket,har ikke selv testet disse fordi jeg rett og slett ikke bryr meg om det er helt avslått eller står i dvalemodus, men gi gjerne en tilbakemelding med erfaringer og om den virker dersom du kjøper deg en slik:)

Skulle selv kjøpe meg en LE46F86BD og den eneste plassen jeg fant de hadde dem på lager var hos Siba i Oslo
Kjørte Fra Kristiansand til Oslo "35 mil en vei" og kom hjem igjen ut på natten som den stolte eier av ett nytt flott tv:mrgreen:
Blir jo som en unge på julaften så det ble ikke snakk om å legge seg, det ble montering av ny stereobenk, montering av Vogeels veggfeste og suround anlegg fra Samsung "HT-BD2R"
Tidlig utpå morrakvisten når alt var klart og montert oppdager jeg til min fortvilelse at tvèn ikke virker:twisted:
Den slo seg på men kynne ikke justere noe som helst på den, hverken via fjernkontroll eller panelet på tvèn:(
Etter to timers søvn så var det klart for nye 70 mil bak rattet og inn til Siba i Oslo igjen, fikk nytt tv uten diskusjon og en kjempe god kundebehandling, fikk med meg noen ekstra blu-ray filmer som plaster på såret:-D

Men nå ser det ut til at jeg må ha en ny Oslotur, reciveren/dvd spilleren til surounden konka også plutselig, den lager masse rare lyder i høytalerene og slår seg av, får opp sikkerhetsmodus i displayet før den slår seg av:evil:

Mine erfaringer gjør at jeg ALDRI kjøper noe som er parralellimport, Betryggende å vite at det ikke skorter på garanti og service når tingene ryker ad dundass

Er veldig fornøyd med tvèn etter at jeg la inn justeringene som var nevnt i linken her inne på den engelske forumsiden:-D

Men jeg har ett problem med tunerboksen min en ipbox 9000 hd
Satbutikken.no - IPBOX 9000 HD HDTV PVR

Hadde koblet den til tv via scart og den fungerte helt greit, men etter jeg hadde kjøpt meg en hdmi kabel og montert denne så fikk jeg dårligere bilde og ingen lyd:twisted:
Hva kan dette skyldes?
Kjempefornøyd dersom noen har noen tips eller erfaringer

glenn kleppe

Medlem
17 Des 2007
69
0
0
kalibrering

noen som har noen gode kalibreringstips til f serien ?
da tenker jeg på game mode . har kjøpt det nye gta4 til xboks 360 og opplever det blir altfor mørkt bilde med game mode

fenixen

Medlem
21 Okt 2005
232
0
0
34
Noen nyheter rundt "scrolling bars" problematikken?

Begynner å bli rimelig lei av scrolling bars.. legger merke til dem uansett hva jeg ser på nesten.. må ha backlight på max osv om jeg ikke skal se dem, men da er jo bildet crap.. HJELP!!

Selvin

Medlem
21 Mai 2008
69
0
0
Shanky skrev:
Når og hvordan vises disse såkalte scrolling bars? Stor plage?

Dette lurer jeg også litt på? Hvordan er det med 100hz på denne TV'en, noe som er verdt å bruke?

Shanky

Medlem
18 Mai 2008
1.047
0
0
En annen ting angående denne 46". Er det trolig at den kommer til å synke i pris de kommende mnd? Er det nye modeller på vei inn som kommer til å føre til prisnedgang osv?

cognito

Medlem
4 Jan 2007
1.138
0
36
Selvin skrev:
Dette lurer jeg også litt på? Hvordan er det med 100hz på denne TV'en, noe som er verdt å bruke?
Vi har ikke noe scrolling bars på vår 46 tommer. Og jeg syns personlig at 100hz teknologien er oppskrytt uansett tv. Det gir et alt for feil bilde, nesten til å bli sjøsyk av alle de raske bildene. Men jeg vet fatter har brukt det når han ser på golf og fotball så det fungerer nok som det skal. Men til film så er 24hz å foretrekke.

Selvin

Medlem
21 Mai 2008
69
0
0
Vurderer virkelig 46" av F86 modellen. Er du jevnt over fornøyd med din TV, cognito?

daninor

Medlem
24 Okt 2006
12
0
0
oyvindk skrev:
Det mest irriterende med min 40F86 er helt klart sortnivået. Nest etter det er det at TVen ikke husker hvilken inngang som sist var i bruk. Det er jo aldeles talentløst av utviklerne hos Samsung.

Hei, jeg fikk min F86 i går og jeg gruet meg til dette med å ikke huske sist inngang. Men det gjør den hos meg. Riktignok har jeg foreløpig kun tilkoblet S-video og RCA, og har også testet med scart, og den kommer til sist brukte inngang.

Kan dette være fikset i nyere utgaver eller har det kanskje noe med at jeg ikke bruker HDMI å gjøre?

I tillegg så jeg at dingz.no hadde en review der de "advarer" mot det blå lyset foran, men det går fint an å velge i config om og når det skal stå på. Det kan forsåvidt like gjerne skyldes de ikke-eksisterende redaksjonelle evner hos nettstedet for alt jeg vet.

cognito

Medlem
4 Jan 2007
1.138
0
36
Selvin skrev:
Vurderer virkelig 46" av F86 modellen. Er du jevnt over fornøyd med din TV, cognito?
Jeg vil si alle her i huset er 100% fornøyd med den ja. Det mest irriterende i mine øyne er hvor træg fjernkontrollen er og at den ikke husker source input fra forrige gang tven stod på. JEg syns ikke sortnivået på den er dårlig som blir nevnt over her (til lcd å være).

daninor

Medlem
24 Okt 2006
12
0
0
Shanky skrev:
Så du finale i CL på denne i går kanskje? Ikke noe etterslep?
Antar den var til meg: jeg så bare 10min av finalen på den, skulle se den på pub. Men jeg var mer oppmerksom på spillet enn bildet for å være helt ærlig.

Shanky

Medlem
18 Mai 2008
1.047
0
0
Ser den. Herlig utfall av kampen forøvrig :D
Har vurdert mange alternativer til tv'er nå, og jeg heller mot denne tv'n i 46". Vurderte stert kuro på elkjøp på tilbud nå, men med innkjøp av høytalere og feste, blir den straks 25k.

Men noen spørsmål til denne samsungen før jeg bestemmer meg. Hva er dette med scrolling bars? Er sortnivået akseptabelt? Etterslep? Den glassplaten det snakkes om på denne modellen. Gjør den i praksis at enn får samme problemer med lys som med en plasmaskjerm?

Og helt til slutt; Når kom denne tv'n på markedet? Er det nye på vei inn fra samsung? Går nemlig mot at jeg utsetter kjøpet til over sommeren, og er det da gode sjanser for at prisen har sunket et par lapper?

daninor

Medlem
24 Okt 2006
12
0
0
Shanky skrev:
Ser den. Herlig utfall av kampen forøvrig :D
Har vurdert mange alternativer til tv'er nå, og jeg heller mot denne tv'n i 46". Vurderte stert kuro på elkjøp på tilbud nå, men med innkjøp av høytalere og feste, blir den straks 25k.

Men noen spørsmål til denne samsungen før jeg bestemmer meg. Hva er dette med scrolling bars? Er sortnivået akseptabelt? Etterslep? Den glassplaten det snakkes om på denne modellen. Gjør den i praksis at enn får samme problemer med lys som med en plasmaskjerm?

Og helt til slutt; Når kom denne tv'n på markedet? Er det nye på vei inn fra samsung? Går nemlig mot at jeg utsetter kjøpet til over sommeren, og er det da gode sjanser for at prisen har sunket et par lapper?
- Scrollbars vet jeg ikke mye om, andre vil sikkert belyse problemet
- F serien har fått bra kritikk de fleste steder jeg så hva gjelder sortnivå
- Min står i en vestvendt stue med veldig mye sol om ettermiddag, jeg så ingen problemer ift. min forrige tv (også Samsung LCD men uten noe plate). Worst case - ned med persienner!
- Så vidt jeg vet var F serien rykende fersk i fjor midt på sommeren en gang. Nå har det kommet A serien som skal ta over for F og det er nærliggende å tro at F vil bli billigere. Men det er alltid en ny serie og man kan vente uendelig og det vil alltid være noe nytt å vente på...