Offisiell tråd for Onkyo`s nye **7 serie - med bl.a TX-SR607, TX-SR707, TX-NR807

Treespider

Medlem
20 Des 2005
631
0
0
BBS skrev:
Har nå oppgradert til 2.1 sw på Panasonic BD60 - samme resultat. Når jeg sjekker Signal type Når jeg spiller av Watchmen sier BD60 at det er TrueHD Multi.

Watchmen er DTS-MA 24 bit. (Watchmen:The Complete Motion Comic og Watchemen: Tales of the Black Freighter er begge True-HD.)

Er det mulig at BD-spilleren rapporterer soundtracket korrekt, men sender det ut til forsterkeren som PCM, ikke bitstream ?

borgers87

Medlem
23 Feb 2010
24
0
0
Driver å setter opp min nye onkyo 807 og selfølgelig er det noe problemer med min projektor når jeg kobler den opp. Jeg får kjørt setup via HDMI til projektoren, men når jeg skal kjøre andre imputs som ps3, TV og pcen så får jeg bare no signal. Har testen mot tven og det fungerer akkurat som den skal. Lurer på om noen andre har opplevd det samme?

lbn

Medlem
31 Jul 2006
51
0
0
Har lest igjennom tråden og det viser seg at mange har problemer med å få bilde & meny fra 807 til TV (HDMI). Er dette noe som er spesielt med 807, og har de fleste problemer med dette? Jeg trodde vi idag hadde Autosensing på det meste som stilte inn seg selv. Hva er det som forårsaker at det ikke kommer bilde? Sensitive innstillinger- og kabler..

Hilsen en som har lyst på 807 8)

Stevens

Medlem
24 Nov 2008
1.380
0
0
Mulig at HDMI resolution i receiveren er satt til en oppløsning som prosjektoren ikke takler. Se side 46 og 47 den engelske manualen for å justere HDMI-oppløsningen.

Samot

Medlem
14 Jul 2005
240
0
16
50
Det fungerer uten problemer mellom receiver og Philips 47PFL7403H/10 med en billig "no-name" HDMI-kabel hjemme hos meg. Har ikke hatt noen nevneverdige problemer enda.

partyboynr1

Medlem
20 Mai 2006
2.483
0
0
41
Den var til Finchnixer..
Faan og, jeg har akkurat bestilt fra Elkjøp.. :-?
Får håpe jeg er like heldig som du Spajderman..

borgers87

Medlem
23 Feb 2010
24
0
0
Ja tenkte på det, men har prøvd alle forskjellige valg uten hell. Hvis jeg lar forsterkeren stå på en input, så finner den input i 2 sek(mens den spillerav lyd) men så kutter den plutselig. Skjønner ikke hva som kan være problemet..

Treespider

Medlem
20 Des 2005
631
0
0
Ikke noe problem av noen art her heller...med HDMI-inngangene riktig tildelt og HDMI satt til Through burde det ikke være noe problem. Mulig at dårlige kabler kan ha noe å si.

Finchnixer

Medlem
17 Jan 2010
9
0
0
partyboynr1 skrev:
Den var til Finchnixer..
Faan og, jeg har akkurat bestilt fra Elkjøp.. :-?
Får håpe jeg er like heldig som du Spajderman..

Som sagt, en kollega bestilte samtidig, og den fungerer helt fint. Det er tydeligvis en liten batch som har feil i software...

b-ill

Medlem
13 Feb 2005
2.844
0
0
Jeg syntes lyden på centeren min er litt lav under filmspilling, kan jeg på noen måte øke volumet der i forhold til de andre høyttalerne?

807 og dynavoice 5.0 sett.

antiloop

Medlem
12 Jun 2004
19.849
0
36
51
avforum.no
Treespider skrev:
Ikke noe problem av noen art her heller...med HDMI-inngangene riktig tildelt og HDMI satt til Through burde det ikke være noe problem. Mulig at dårlige kabler kan ha noe å si.

Jeg bruker de billigste hdmi kablene Clas ohlson har og ingen problemer her heller. Kilder med hdmi på 807 er Popcorn Hour, PS3, XBOX360, Toshiba EP30, Sony BDP 550 og CD HD PVR. Work like a dream..:)

Spajderman

Medlem
15 Okt 2008
502
0
0
Finchnixer skrev:
Som sagt, en kollega bestilte samtidig, og den fungerer helt fint. Det er tydeligvis en liten batch som har feil i software...

Ville prøvd å ta kontakt med Onkyo Suppert e.l. og oppgi feilkoden, da får du iallefall vite hva som gjør det, og om det går an å rette opp i. Viss ikke blir lefdal pent nødt til å sende deg en ny reciever :)

Treespider

Medlem
20 Des 2005
631
0
0
b-ill skrev:
Jeg syntes lyden på centeren min er litt lav under filmspilling, kan jeg på noen måte øke volumet der i forhold til de andre høyttalerne?

807 og dynavoice 5.0 sett.
Gå til Setup => Speaker Setup => Level Calibration og øk/minsk volumforholdene etter smak.

LuxMa

Medlem
27 Aug 2009
90
0
0
lbn skrev:
Har lest igjennom tråden og det viser seg at mange har problemer med å få bilde & meny fra 807 til TV (HDMI). Er dette noe som er spesielt med 807, og har de fleste problemer med dette? Jeg trodde vi idag hadde Autosensing på det meste som stilte inn seg selv. Hva er det som forårsaker at det ikke kommer bilde? Sensitive innstillinger- og kabler..

Hilsen en som har lyst på 807 8)

Har ingen problemer med dette på min 807. Alt fungerer som det skal her. Bruker HDMI kabler fra Argon og PureAV samt kabelen som var med CD HD PVR.

bad_ip

Medlem
4 Des 2008
707
0
0
Jeg slet også med flere feilkoder første gang jeg skulle ta firmware update. Lurte på det et par dager, men det gikk til slutt.

Hva som løste floken vet jeg ikke, men mener det var etter en resetting av ruteren. Evt. at jeg prøvde en annen ledning fra et annet uttak etter denne reseten.

b-ill

Medlem
13 Feb 2005
2.844
0
0
Er det normalt å gjøre eller tyder det på at jeg har en for dårlig senter?