Offisiell tråd for Onkyo`s nye **7 serie - med bl.a TX-SR607, TX-SR707, TX-NR807

Eirik84

Medlem
17 Jan 2008
6.749
0
0
Etter hva jeg har lest vil PS3 bli oppgradert til hdmi 1.4 (firmware), men at den kun vil klare 1080i..

borgers87

Medlem
23 Feb 2010
24
0
0
Har også hørt at PS3 skal støtte 3D ved hjelp av en firmware. Men mener å ha lest et sted at det ikke går ann å oppgradere til 1.4 med kun en firmware fordi det krever en ekstra chip. Syntes at det er litt rart at PS3 går ut å sier at den er klar for 3D når den ikke gjør det (er 1.3 på PS3 såvidt jeg vet)
Hvordan er forresten kvaliteten på lyd sendt ut fra optisk utgang Vs HDMI? Skulle det bli no krasj kan man jo kjøre lyden gjennom der og ikke koble via hdmi.

BoEx

Medlem
17 Jun 2008
443
0
0
avforum.no
bad_ip skrev:
Må si jeg er veldig fornøyd med min 807 så langt. Uten om noen småproblemer med nettverksoppkobling(tror det var modemet sin feil) så har alt fungert fint. Mangler bare noen skikkelig gromhøytalere til å teste med :p Når sitter jeg å prøver ut mediedelingen over trådløst. Funker veldig bra.

Men jeg et rart problem. Jeg har alle mine kilder koblet i 807 med HDMI, for så til TV(samsung 46" hd-ready lcd) via HDMI out. På min PC går det smertefritt og koble til HDMI og få ut lyd og bilde. Men på min samboers er det verre. Da blir det bare stående å blinke på pcskjermen og tv'n. Av og til kommer det opp "no signal" på reciver. Men det har fungert smertefritt før når HDMI gikk fra PC til TV. Jeg har prøvd og justere skjermoppløsning også, uten hell.

Noen tips?

er skjermkortet hennes hdcp kompitabel?
og bruker du hdmi 1.3 kabel?

gst31

Medlem
15 Jan 2010
6
0
0
Hadde egentlig bestemt meg for å gå til innkjøp av enn TX-SR 607, men ser nå at Elkjøp har TX-SR 707 på tilbud. Er det god valuta for pengene å bruke 1150,- ekstra og heller velge denne?
Veldig takknemmelig om noen har en anbefaling å komme med.

antiloop

Medlem
12 Jun 2004
19.849
0
36
50
avforum.no
borgers87 skrev:
Har også hørt at PS3 skal støtte 3D ved hjelp av en firmware. Men mener å ha lest et sted at det ikke går ann å oppgradere til 1.4 med kun en firmware fordi det krever en ekstra chip. Syntes at det er litt rart at PS3 går ut å sier at den er klar for 3D når den ikke gjør det (er 1.3 på PS3 såvidt jeg vet)
Hvordan er forresten kvaliteten på lyd sendt ut fra optisk utgang Vs HDMI? Skulle det bli no krasj kan man jo kjøre lyden gjennom der og ikke koble via hdmi.

Bruker du optisk får du ingen HD-lyd.

bad_ip

Medlem
4 Des 2008
707
0
0
BoEx skrev:
er skjermkortet hennes hdcp kompitabel?
og bruker du hdmi 1.3 kabel?

Rekner med at det er det ja. Siden det funker direkte til lcdskjermen men ikke via reciver. Samt at den har HDMI utgang.

Om kablene mine er 1.3 vet jeg ikke. De fleste er den dyreste av de to hos Clas Ohlson. Mens den som går fra pc til reciver er litt eldre og dyrere. Så vil tro de ikke er 1.3.

Har vel uansett funnet ut at jeg ikke gidder å teste ut om det er problemet da det fungerer på min pc og hun kan bruke PS3 MS. Blir fort dyrt med 2m+5m ny hdmi kabel.

chlo

Medlem
15 Jan 2010
597
0
0
Hei!

Noen som har funnet fjernkontrollkoder for BenQ W5000?
Har TX-NR807, og har prøvd de kodene som ligger i receiveren under TV.

Samot

Medlem
14 Jul 2005
240
0
16
50

BBS

Medlem
26 Aug 2009
42
0
0
LuxMa skrev:
Hei!

Jeg har samme oppsett som deg og det fungerer fint. Har du prøvd å trykke på Display øverst til høyre på fjernkontrollen til forsterkeren når du spiller av DVD'en? Da viser den lydformat og hvilken input signalet komer fra inn og ut øverst til høre på skjermen. Hva ser du da?
Hos meg står det f.eks:
Input: HDMI 1
Dolby D 48kHz
5.1ch

Output: Dolby Digital
5.0ch

Da har jeg prøvd med 2 DVD'er(Eagles, Superman) og 1 Blu-ray(Watchmen). Uansett signal inn så får jeg følgende når jeg trykker på Display:

Input: HDMI 1
PCM 48kHz
2.0ch

Output: Alt etter hva jeg velger under Listening Mode på fjernkontrollen

:confused:

thamule

Medlem
23 Jan 2005
1.292
0
0
gst31 skrev:
Hadde egentlig bestemt meg for å gå til innkjøp av enn TX-SR 607, men ser nå at Elkjøp har TX-SR 707 på tilbud. Er det god valuta for pengene å bruke 1150,- ekstra og heller velge denne?
Veldig takknemmelig om noen har en anbefaling å komme med.
Kjøp for all del 707. Då kandu utvide med effektforsterkar seinare(eller no). Det aleine er grunn god nok spør du meg :)

pulz

Medlem
7 Jun 2004
78
0
0
Hei

Vurderer å kjøpe en 607 eller en 608b. Men er det noen som vet om du kan demontere beina på forsterkeren ?

Evt vet hvor høy den er uten beina.

Den er akkurat for høy for å gli inn i tvbordet :/

antiloop

Medlem
12 Jun 2004
19.849
0
36
50
avforum.no

Finchnixer

Medlem
17 Jan 2010
9
0
0
HDMI død etter error ved firmware-update??

Jeg har hatt min Onkyo 807 i 3 dager, og forsøkte i går en firmware-update fra menyen. Den feilet etter nedlasting med en Error!! 3-14, og TV'en ble sort. Forsøkte oppgradering igjen, som denne gangen feilet med Error 3-4, så ny oppgradering henger evig på "VSP Settings..." etter nedlasting.
Alt i alt helt identisk med denne beskrivelsen:
Amazon.com: D. E. Andrick's review of Onkyo HT-RC180 7.2-Channel A/V Surround Ho...

Har noen andre her opplevd dette? En kollega som kjøpte akkurat samme boksen samtidig fra samme sted, oppdaterte helt fint. Har noen i Norge fått samme søndagsproduktet?

bad_ip

Medlem
4 Des 2008
707
0
0
pulz skrev:
Hei

Vurderer å kjøpe en 607 eller en 608b. Men er det noen som vet om du kan demontere beina på forsterkeren ?

Evt vet hvor høy den er uten beina.

Den er akkurat for høy for å gli inn i tvbordet :/

Det er sikkert mulig på en eller annen måte.

Men med tanke på hvor varme Onkyos recivere blir, er det nok en brannfarlig løsning. Du bør minst ha 5cm rom, rundt onkyoen. Min 807 står fritt i rommet, men er allikevel knallvarm ved vanlig bruk. Vil også tro at den ikke klarer å levere max om den ikke får luft rundt seg.

BBS

Medlem
26 Aug 2009
42
0
0
antiloop skrev:

Har pr nå ikke mulighet til å koble meg til netverksporten. Har kun mobilt bredbånd...

Edit:
Når jeg går inn på Firmware Update står det følgende:
Version 1091-1102-0010-4105

Når jeg ser på Discovery HD får jeg opp følgende når jeg trykker på Display:

Input: HDMI 3
Dolby D 48kHz
5.1ch

Output: Dolby Digital 5.1ch

Dette er det jeg har satt opp under Listening Mode Preset for CBL/SAT.
Hvorfor fungerer ikke dette da på f.eks DVD/Blu-ray?

EDIT:

Så ikke at du linket til Panasonic sin side. Gikk utifra at det var ny firmware til 807. Skal ta en sjekk...

BBS

Medlem
26 Aug 2009
42
0
0
antiloop skrev:

Har nå oppgradert til 2.1 sw på Panasonic BD60 - samme resultat. Når jeg sjekker Signal type Når jeg spiller av Watchmen sier BD60 at det er TrueHD Multi.

På displayet til 807 står det PCM. Det gjør det også når jeg trykker på Display. Virker som 807 tolker det den får inn som PCM uansett...

Er det noen spesielle valg som må gjøres foruten å sette opp Listening Mode Preset?

Takk for svar!