Offisiell tråd for Onkyo`s nye **7 serie - med bl.a TX-SR607, TX-SR707, TX-NR807

Hertis

Medlem
2 Aug 2009
376
0
16
karrun skrev:
Ja, jeg fulgte også oppskriften her til punkt og prikke, men dsbridge vil ikke starte. Fungerer som sagt fra jobb, og jeg gjorde akkurat det samme ://

Høreklikk og velg "Kjør som administrator"

curtiiis

Medlem
29 Aug 2009
100
0
0
Ikke trykka så mye på forsterkeren, men lurte litt på om det er noen innstillinger som gjør at du får bare vanlig stereo i auto med surround lyden. Noen dårlige tvserier som har stereo å det høres rart ut med stereo i alle kanaler... har jo pure direkt men den e litt tungvint å sette forsterkeren i det moduset.
Må vel forsøke litt fram og tilbake, kan forsåvidt være WDHD boksen som gjør signalet slik at det kjøres i alle kanaler.

freddyper

Medlem
23 Feb 2003
436
0
0
Mini guide: Hvordan få bilde når reciver er i standby

Mini guide: Hvordan få bilde når reciver er i standby (807)

1:Trykk på SETUP
2: Gå inn på HARDWARE SETUP(7)
3: Gå inn på HDMI(7-4)
4: Sett HDMI CONTROL (RIHD) -> ON
POWER CONTROL -> ON
TV CONTROL -> ON

WasteMoreLand

Medlem
26 Sep 2009
15
0
0
TX-NR807 - Får ikke bilde!

Har store problemer med min nye 807:

Jeg får ikke opp menyen til 807 på TV-skjermen, og heller ikke bilde fra hverken Canal digtal pwr'en eller BlueRay spilleren!

Alt er koblet sammen med HDMI - en inn fra Canal Digital, en inn fra Bluerayen (en Samsung 4600) og en fra PC'en. En HDMI fra 807 og opp i en Samsung TV.

Har forsøkt firmware update, som fullførte.
Har forsøkt å endre instillingene for resolution, ingen av dem gir bilde.
Monitor out står på HDMI.

Hjææælp!

LarsGr

Medlem
28 Des 2007
5.533
0
0
Spajderman skrev:
Har hatt 807`en min i et par dager nå, og er rimelig fornøyd, men jeg sliter med å få den til å spille skikkelig i Stereo når jeg spiller musikk. Synes den spiller veldig uengasjerende og "tilbakelent" egentlig uansett hva jeg spiller i stereo, det høres rett og slett ut som jeg har pakka inn høyttalerne i hver sin dyne, den livner først til når jeg ser film eller setter den i neo6 e.l. når jeg spiller musikk. Noen som har noen gode råd? Får den ikke til å spille slik jeg vil når jeg justerer eq`en selv heller... :evil:

Har absolutt ikke dette problemet med min 807. Den er riktignok mer tilbakelent enn min forrige Pioneer, men låter helt klart varmere.

Jeg benytter stort sett "Pure Audio" når jeg skal finlytte, og da er ikke subbene med.

karrun

Medlem
31 Mar 2010
246
0
0
dsbridge fungerer fortsatt ikke, og jeg finner rett og slett ikke ut av den "driten" her ;)

Men, var på et LAN her en dag og kopierte en blurray film fra nettverket. Denne er på 15gb og har en oppløsning på 1920x1080 tror jeg det var. Det er dts hd master audio track(sjekket dette i vlc) men det står bare dts på receiveren og når filmen spilles av på tv'n min så kommer det svarte linjer oppe og nede.

Er det noe måte å få fjernet dette må? Har satt receiveren til å oppskalere til 1080p/i etc, men ingenting skjer. Setter også mediaboksen min til oppskalering til 1080p/i/auto etc, men de svarte linjene er fortsatt der.

Skal ikke denne receiveren oppskalere slik at bildet blir fullskjerm? Eller er det jeg som tenker feil nå? :p

Treespider

Medlem
20 Des 2005
631
0
0
Bare for å ta det enkleste : du har valgt riktig AV-innstilling for inngangen på TV'n ?

Og du har tildelt HDMI-inngangene på receiveren korrekt ?

Spajderman

Medlem
15 Okt 2008
502
0
0
Hmm, jaja, det er mulig det er jeg som er en sær, vanskelig jævel eller at den mismatcher fullstendig med KEF`ene mine. Eller at jeg har oversett en ekkel liten innstilling. Jeg får trykke litt mer og se om det kommer seg, ellers får jeg ta i bruk 30 dagers returretten til Elkjøp.

JoyToy

Medlem
14 Jan 2008
21
0
0
Problemer med PS3 og 807

Har gått til anskaffelse av en 807 etter mye god omtale av denne modellen. Er ikke helt fornøyd så langt, da jeg kun har 576 oppløsning fra PS3.

-Har den gode gamle PS3 "Fat" 80gb (siste versjon) med siste oppdatering
-Har koblet med HDMI fra PS3 til 807 til TV (SAMSUNG 46 LCD Full HD)
-Har satt "Monitor out" på 807 til "Trough"
-TV/Receiver og PS3 har problemer med å finne hverandre etter bytte fra annen kilde til PS3 (HDMI 1 in DVD/BD)
-Har prøvd andre HDMI innganger med samme resultat
-Har prøvd forskjellige HDMI kabler uten at det hjalp
-Bildet blir borte når jeg huker av HD-oppløsning på PS3. TV søker lenge etter signal, men ender stort sett opp med "No Signal"
-Har firmware versjon 1.09 på 807. (siste versjon?)
-Ved forsøk på update, får jeg opp feilmelding "Error ! ! 0-11." Alt låser seg og receicer må skrus av og på igjen.

Noen som har gode tips?

antiloop

Medlem
12 Jun 2004
19.849
0
36
50
avforum.no
WasteMoreLand skrev:
Har store problemer med min nye 807:

Jeg får ikke opp menyen til 807 på TV-skjermen, og heller ikke bilde fra hverken Canal digtal pwr'en eller BlueRay spilleren!

Alt er koblet sammen med HDMI - en inn fra Canal Digital, en inn fra Bluerayen (en Samsung 3500) og en fra PC'en. En HDMI fra 807 og opp i en Samsung TV.

Har forsøkt firmware update, som fullførte.
Har forsøkt å endre instillingene for resolution, ingen av dem gir bilde.
Monitor out står på HDMI.

Hjææælp!

Hvilke oppløsninger har du på produktene du har koblet til 807?

Spajderman

Medlem
15 Okt 2008
502
0
0
Kane skrev:
Har du testet å kjøre alle måleposisjonene? Hos meg blir det ræva med kun 1 måleposisjone, men hvis jeg bruker alle tilgjengelige målemulighet forsterkeren har å har de rett rundt der jeg sitter. Er vel 7 stk eller noe. Jeg kjører alle disse i 2 seteren jeg har som sweetspot. Ikke kjør de på samme posisjon selvsagt.

Takk for forslaget, skal prøve i morgen når jeg ikke vekker hele nabolaget når jeg skrur opp! Men har audyssey noen innvirkning når jeg kjører Pure Audio?

Treespider

Medlem
20 Des 2005
631
0
0
Prøvd å sette Monitor Out til HDMI ?
Edit : ser at du antagelig mener at du har satt oppløsningen til Through ?

WasteMoreLand

Medlem
26 Sep 2009
15
0
0
Treespider skrev:
Bare for å ta det enkleste : du har valgt riktig AV-innstilling for inngangen på TV'n ?

Og du har tildelt HDMI-inngangene på receiveren korrekt ?

Jeg har valgt riktig HDMI source på TV'en. TV'en oppdager også BluRay spilleren (begge er samsung) og kan starte den via AnyNet ved å velge den som source. Men det blir bare lyd (både via tv-høytalerne og soroundanlegget).

HDMI inngangene har jeg brukt de som står ferdig, altså BluRay i "In 1 DVD/BD" og Canal Digital i "In 3 CBL/SAT"
Må jeg tildele noe mer da?

Takk for hjelpen!

hokeyh

Medlem
15 Okt 2009
2.786
0
0
Spajderman skrev:
Takk for forslaget, skal prøve i morgen når jeg ikke vekker hele nabolaget når jeg skrur opp! Men har audyssey noen innvirkning når jeg kjører Pure Audio?
Nei.. Da blir ALT slått av i forsterker, er vel bare lyden som blir sendt gjennom vil jeg tro? Etter hva jeg forsto i manualen virker det hvertfall slik.. Ta deg en telefon til Soundgarden imorgen før du returnerer! Onkyo er en fantastisk receiver :D

Stevens

Medlem
24 Nov 2008
1.380
0
0
JoyToy skrev:
-Har satt "Monitor out" på 807 til "Trough"

Sett denne oppløsningen til det som TVen din tåler (1080p?) og sett PS3 oppløsningen til Native eller 720p eller hva det nå heter. Da vil receiveren oppskalere signalet til 1080p uansett hva PS3 sender av format.

Hvis du forsøker å oppdatere firmware på receiveren uten at det er nødvendig så vil den oppdage det selv og melde "No Update" i displayet. Høres ut som om du kanskje har en ustabil forbindelse eller noen brannmur problemer (evt. at du ikke har skrudd av RIHD funksjonen i hele kjeden) som forhindrer at updaten går igjennom. Oppdateringene skal som regel gå smertefritt. Når du tilslutt får Checksum beskjeden, så er oppdateringen ferdig og du må skru receiveren av og på igjen for å komme videre.

Firmware Updates : Notice of Firmware Update for TX-NR807 | ONKYO Asia and Oceania Website

WasteMoreLand

Medlem
26 Sep 2009
15
0
0
antiloop skrev:
Hvilke oppløsninger har du på produktene du har koblet til 807?

Canal Digital pwr'en leverer 1080i ifølge displayet på 807 (trykker "Display" to ganger).
BluRayen leverer 1080p nå når jeg har satt på filmen "300".
Rimelig frustrerende å høre gromlyd i alle høytalerne men se 0 bilde...

807'en er satt på "through" i menyen for resolution, men har pgså prøvd andre muligheter der.
Det rare er at jeg ikke får opp innstillingsmenyen for 807 på tven uansett om jeg bare kobler 807 og tv og ferdig med det.

Spajderman

Medlem
15 Okt 2008
502
0
0
Spajderman er nå den lykkeligste mann i Onkyo-Land!

Er rimelig sikker på at jeg løste problemet nå! Og det var så enkelt som *trommevirvel* EN FIRMWAREOPPDATERING! Onkyo har tydeligvis bomma når de har satt balansen mellom forsterkerne når man kjører bi-amp (som jeg gjør). Må vente til i morgen når det ikke ligger folk og sover i naborommet for å få testa det skikkelig, men det høres unektelig lovende ut!! :mrgreen:

Litt surt at det skulle være en slik fillefeil når jeg har brukt timer av mitt liv på å forbanne både Onkyo og Elkjøp mens jeg bladde gjennom menyen ørtenhundreogatten ganger, men nå kjenner jeg iallefall recieveren inn og ut! :-|

JoyToy

Medlem
14 Jan 2008
21
0
0
Stevens skrev:
Sett denne oppløsningen til det som TVen din tåler (1080p?) og sett PS3 oppløsningen til Native eller 720p eller hva det nå heter. Da vil receiveren oppskalere signalet til 1080p uansett hva PS3 sender av format.

Det var det jeg trodde også, men det viser seg at det ikke funker.
Får ikke engang spilt av film når kun 576 oppløsning er valgt på PS3. TV starter å søke etter signal. men ender opp med å ikke finne noe.

Men jeg synes det er veldig rart at bildet blir borte når jeg har huket av 720p, 1080p og 1080i på PS3 og velger å gå til neste steg uten å bekrefte noe!

Har nå prøvd med XBOX 360 og PS3 Slim uten problemer. Fikk både HD-lyd og -bilde.
Har gjennoppretta grunninnstillingene på min gamle PS3, men ser ikke ut til å fungere.

VegardF

Medlem
10 Aug 2009
39
0
0
Hei
Kan det være hdmi kabelen mellom TV'n og 807'n? Har du testet en annen kabel?

Jeg har tilsvarende problem og kjører nå via en liten 3 ports hdmi svitsj for å få bilde (men alle kilder inn på 807'n)..Ikke noe problem men jeg vil gjerne finne en kabel som jeg kan kjøre direkte mot Epson tw700'n :)
..så jeg har bestilt meg 2 kabler til for å teste.

(Husk å slå av utstyret når du bytter kabler)

mvh
Vegard