Offisiell tråd for Onkyo`s nye **7 serie - med bl.a TX-SR607, TX-SR707, TX-NR807

bad_ip

Medlem
4 Des 2008
707
0
0
heba1 skrev:
Hei! jeg forsøker å sette opp min 807 til å spille av mp3 fra min pc som jeg har installert wm 11 på. 807 har nett via min home nettverks plugg.spiller nettradio vtuner veldig enkelt.når jeg trykker "net" på fjernkontrollen kommer jeg til server siden,men der står det ingen servere nå,er rimelig sikker på at det stod server 1,2,3 osv der før! må vell inn der å legge pc sin ip for å bruke den som server? noen som har fått til dette?

Du må først av alt innpå WMP 11 og se om den finner 807 på mediedeling. Der må du tillate å dele med 807. Du er avhengig av at nettverket ditt er lagret som privatnett og ikke offentlig, det måtte vertfall jeg endre på.

Så er det bare å trykke på NET på 807 og se om det kommer opp noe.

Fungerte utmerket for min egen del.

thamule

Medlem
23 Jan 2005
1.292
0
0
Bjarne Belinda skrev:
Hei!

Kjøpte min TX-SR607 i sommer samtidig som jeg kjøpte en Samsung LED TV.
Alt fungerte etter "oppskriften" til å begynne med, men så startet fjernkontrollen å streike, spesielt når en skal skru av og på tuneren. Gikk da opp til forhandleren som sier at så lenge jeg har LED TV så vil jeg ha et slikt problem. Her klarte antakeligvis forhandleren å vri seg unna?
Noen andre som har hørt om lignende problem???

Bjarne8)
Dette høyrest for meg ut som pisspreik. Det spelar då ingen rolle kva slags bakgrunnslys det er, LED eller ikkje. Min ue55b7070 fungerar utmerket med Onkyo 707.

mikalsen

Medlem
23 Apr 2010
169
0
0
29
Shpongle skrev:
Kan virke som forsterkeren ikke klarer å lese hvilken ohm høyttaleren har. Prøv å vaske kablene. Evt prøv å si det inn i målemikrofonen når du tar speaker setup. :)

haha!

heba1

Medlem
7 Okt 2005
689
0
0
bad_ip skrev:
Du må først av alt innpå WMP 11 og se om den finner 807 på mediedeling. Der må du tillate å dele med 807. Du er avhengig av at nettverket ditt er lagret som privatnett og ikke offentlig, det måtte vertfall jeg endre på.

Så er det bare å trykke på NET på 807 og se om det kommer opp noe.

Fungerte utmerket for min egen del.
skal prøve det! takk for hjelpen:-D

Henningep

Medlem
10 Mar 2009
1.128
0
36
thamule skrev:
Dette høyrest for meg ut som pisspreik. Det spelar då ingen rolle kva slags bakgrunnslys det er, LED eller ikkje. Min ue55b7070 fungerar utmerket med Onkyo 707.

Stemmer, dette er det største tullet jeg har hørt. Gå å få igjenn på garantien, da er det mest trolig noe galt med produktet.

borgers87

Medlem
23 Feb 2010
24
0
0
3D til Onkyo 807

Hei.
Lurer på om 807 har støtte for 3D når en 3D prosjektor vil bli aktuell. Kan se at 08 serien har støtte, og hdmi 1.4. Men er ikke dette løst ved en oppdatering av firmware til 807? blir ikke klok på dette. Noen som har undersøkt og har et fornuftig svar?

BBS

Medlem
26 Aug 2009
42
0
0
Jeg har problemer med å 807 til å spille av det audioformatet jeg sender inn.

Har koblet til Panasonic BD60 med Supra HDMI kabel. Den er satt opp til å sende ut audio som Bitstream. BD-live secondary audio er satt til off.
Under Listening Mode Preset på 807 har jeg satt default listening mode iht input , eks Dolby TrueHD er satt til Dolby TrueHD.

Har satt på en DVD med DTS lyd, men denne ble spilt av i stereo. Har også prøvd en Blu-ray, men denne ble også spillt av i stereo.:-?

Har også en CD-spiller tilkoblet via optisk. Den bli spillt av i stereo, men uten sub..

Anyone?

Spajderman

Medlem
15 Okt 2008
502
0
0
Husker du å trykke på "Reciever" knappen på kontrollen før du skal skru den av/på? Sliter med å huske det selv, så slår ofte av tv`en når jeg egentlig vil skru av recieveren :)

Eirik84

Medlem
17 Jan 2008
6.749
0
0
borgers87 skrev:
Hei.
Lurer på om 807 har støtte for 3D når en 3D prosjektor vil bli aktuell. Kan se at 08 serien har støtte, og hdmi 1.4. Men er ikke dette løst ved en oppdatering av firmware til 807? blir ikke klok på dette. Noen som har undersøkt og har et fornuftig svar?
Har ikke undersøkt, men er vel lite trolig at Onkyo vil lage en slik oppdatering til 807, når 808 som du nevner i hovedsak er en 807 som er oppgradert til hdmi 1.4 og 3D..

LuxMa

Medlem
27 Aug 2009
90
0
0
BBS skrev:
Jeg har problemer med å 807 til å spille av det audioformatet jeg sender inn.

Har koblet til Panasonic BD60 med Supra HDMI kabel. Den er satt opp til å sende ut audio som Bitstream. BD-live secondary audio er satt til off.
Under Listening Mode Preset på 807 har jeg satt default listening mode iht input , eks Dolby TrueHD er satt til Dolby TrueHD.

Har satt på en DVD med DTS lyd, men denne ble spilt av i stereo. Har også prøvd en Blu-ray, men denne ble også spillt av i stereo.:-?

Har også en CD-spiller tilkoblet via optisk. Den bli spillt av i stereo, men uten sub..

Anyone?

Hei!

Jeg har samme oppsett som deg og det fungerer fint. Har du prøvd å trykke på Display øverst til høyre på fjernkontrollen til forsterkeren når du spiller av DVD'en? Da viser den lydformat og hvilken input signalet komer fra inn og ut øverst til høre på skjermen. Hva ser du da?
Hos meg står det f.eks:
Input: HDMI 1
Dolby D 48kHz
5.1ch

Output: Dolby Digital
5.0ch

thamule

Medlem
23 Jan 2005
1.292
0
0
Om ein ønskjer å behalde "gammal" receiver, eller eventuelt kjøpe billig utgåande modell så kan det fungere godt, men då må du nesten kjøpe ein blu-ray spelar med 2 stk HDMI-utgangar (eventuelt switch/hub). Då kan du koble den eine til receiver og den andre til TV/Prosjektor.

Temmelig sikker på at eg las at dette ville bli normalt på blu-ray-spelarar med 3D-støtte i "Hjemmekino". Kan vere verdt å sjekke ut.

Andydibben

Medlem
31 Jan 2009
282
0
0
Bilde og lyd samtillig?

heisann
Fikk min 807 i dag.. husker på HK 355 at man kunne stille den inn sånn at man kan få lyd fra pc? en jack kabel? men hvor skal den inn? også få bilde fra hdmi?

Er jo gull det :D

23 Des 2008
9
0
0
Spajderman skrev:
Husker du å trykke på "Reciever" knappen på kontrollen før du skal skru den av/på? Sliter med å huske det selv, så slår ofte av tv`en når jeg egentlig vil skru av recieveren :)

Mange takk!

Åssen i granskauen har dette gått forbi meg?

Bjarne

borgers87

Medlem
23 Feb 2010
24
0
0
3D onkyo 807

Eirik84 skrev:
Har ikke undersøkt, men er vel lite trolig at Onkyo vil lage en slik oppdatering til 807, når 808 som du nevner i hovedsak er en 807 som er oppgradert til hdmi 1.4 og 3D..

Ja, er veldig sikker på at hvis begrensingen ligger i firmware og ikke hw så vil nok ikke Onkyo la være å gjøre den tilgjengelig. Går det å oppgradere hdmi 1.3 til 1.4 ved en firmware eller er dette HW?

Spørsmålet er jo hva det vil si at den gir støtte for 3D signaler? Personlig så ønsker jeg at forsterkeren skal kunne ta imot 3D signaler (bilde og lyd) fra eksemplel PS3 hente ut lyden (spille på anlegget og sende bilde videre. Noe oppskallering, signalforbedring osv ser jeg ikke på som noe MUST da bildekilden er såpass bra.

svelar01

Medlem
28 Jan 2009
87
0
0
Har cerwin vega 1515 + cls6c som senter og cls6 for surround, skal forsterkeren stå på 4 eller 6 ohm med disse høytalerne? Har biampet 1515 og kjører på 4 ohm i dag, men syns ikke jeg får nok trykk i bassen.

Spajderman

Medlem
15 Okt 2008
502
0
0
Bjarne Belinda skrev:
Mange takk!

Åssen i granskauen har dette gått forbi meg?

Bjarne

Fort gjort, man skal liksom ikke trenge å tenke for å bruke fjernkontrollen :)

Dessuten kan jeg nærmest garantere deg at du kommer til å irritere deg over det her lenge :p

thamule

Medlem
23 Jan 2005
1.292
0
0
I utgangspunktet har ikkje HDMI 1.3 nok bandbreidde for å overføre 1080p i 3D med HD-lyd. Då må ein bruke den nye HDMI 1.4 kabelen som garanterer slik bandbreidde.

Receiverane støtter ikkje 1.4 og eg trur derfor ein vil få problem.

Kane

Medlem
13 Mai 2004
9.117
1
0
svelar01 skrev:
Har cerwin vega 1515 + cls6c som senter og cls6 for surround, skal forsterkeren stå på 4 eller 6 ohm med disse høytalerne? Har biampet 1515 og kjører på 4 ohm i dag, men syns ikke jeg får nok trykk i bassen.

Forsterkeren er ALT FOR LITEN til å få noe liv i 1515. Skal de bli liv i de må du nok ha noen store effektforsterkere utenom til å drive de.