Offisiell tråd for Onkyo`s nye **7 serie - med bl.a TX-SR607, TX-SR707, TX-NR807

thamule

Medlem
23 Jan 2005
1.292
0
0
:oops::oops::oops::oops::oops::oops::oops::oops: Emotivaen var ikkje skrudd på :oops::oops::oops::oops::oops::oops::oops::oops:

Men den optiske inngangen er uansett jævlig dårlig. Er den like slapp i fisken hos deke andre??

antiloop

Medlem
12 Jun 2004
19.849
0
36
50
avforum.no
MaW skrev:
prøver igjen:

Har nettopp kjøpt en 807.

Er det faktisk ikke mulig å se de måleresultatene Audyssey romkorreksjonen har gjort eller er jeg blind? altså EQ "mønstrene"

Nei det tror jeg ikke. Har aldri funnet noen måle resultater på min heller.

RiZLa_7

Medlem
22 Jul 2009
1.004
0
0
Har også dette problemet på min 807. Jeg har ikke særlig lyst til å pakke ned min forsterker for å sende den inn og vente i lang tid.

Fungerer fint i pure audio og direct, men i stereo er det skikkelig ullent!

Har 1.09 firmware.

Msport

Medlem
7 Mar 2006
8.109
0
36
43
thamule skrev:
:oops::oops::oops::oops::oops::oops::oops::oops: Emotivaen var ikkje skrudd på :oops::oops::oops::oops::oops::oops::oops::oops:

Men den optiske inngangen er uansett jævlig dårlig. Er den like slapp i fisken hos deke andre??
Du er ikke sikker på at det er kablen som dårlig? Det har jeg nemlig vært borte i....

MoffeTheMan

Medlem
10 Des 2008
93
0
0
rasle skrev:
Heisann folkens. Totalt nybegynner her som trenger litt hjelp.

Har skaffet meg en Onkyo TX-SR607EB hjemmekinoreceiver og jeg har et Samsung 46" LED UE46B6050 Full HD-TV.. Har også en sånn HDPVR-dekoder sak fra Canal Digital.

Jeg har også 2 stk Audio Vector høytalere, disse er montert riktig bak på Onkyo'n.

Vel, jeg får ikke stort med lyd ut av greiene her.. jeg har kjøpt en optisk kabel, (ble anbefalt det for å slippe mye kluss med hdmi-kabler og slikt? )

Oppsettet jeg har nå går slikt:

Ps3 -> Hdmikabel -> TV
TV -> Optisk kabel -> Onkyo.
TV -> Hdmikabel - Onkyo Out-ting.. slikt at jeg kan få opp Setup-menyen på tv?

Forstod ikke allverdens av hva jeg skulle velge fordi jeg trodde det bare var å koble til den optiske kabelen og så var det bare tut og kjør.

Håper ikke jeg skrev dette altfor kronglete.

Mvh
David

Du fikk bra svar her oppe, men i tillegg kan du jo slenge hd dekoderen inn på Onkyoen med en HDMI også, bare for å samle alt på en plass, og få minst mulig kabler til tv. Selvfølgelig smak og behag, siden det krever at Onkyoen må på hver gang du ser tv. Men har du kun 1 hdmi inn på tv, er det et must :)
Opplegge med Onkyoen er at inngangene er innstilt på forhånd, slik at kobler du hdmi til game, så må du velge game som kilde foran, mens velger du inngang game, og plugger i en cd spiller med rca/optisk, så er det ikke sikkert noe kommer ut, verken bilde eller lyd. Alle inngangene kan settes opp med alt av signaltyper, men fra fabrikken er det en del som er satt på forhånd, og som er foreslått på baksiden. Skal du av en eller annen grunn forandre på noe av dette, f.eks ha optisk signal for å spille av lyd på aux, fra f.eks en minidisk, må du mest sannsynlig inn i setup. Og da trenger du manualen....

RiZLa_7

Medlem
22 Jul 2009
1.004
0
0
Nå har jeg lagt inn den nyeste firmware'n og nå har det forandra seg litt.
Lydnivået er veldig lavt, tonaliteten er litt, men nivået går opp og ned som en jojo, og det virker som den gjør det vilkårlig i forskjellige frekvensområder. i et sekund er mye av bassen borte, og så er det i det øvre registeret som er problemet. Dette er virkelig irriterende!

Virker som det er en software feil, så de må jo komme med en firmware som løser problemet snart?

rasle

Medlem
9 Jun 2010
6
0
0
antiloop skrev:
PS3 kobler du til med hdmi i Onkyo med inngangen som er merket med game f.eks.

Den optiske kabelen trenger du ikke hvis du bruker hdmi

Hdmi ut på onkyo til tv.

Velger du da "game" på fjernkontrollen skal du få bilde.

Viste seg at det høytalerne var koblet feil.. de var koblet til den Zone2/Front High Speakers.. så byttet til de helt til høyre, husker ikke hva dem het..

Men, så prøvde jeg å kikke på Band of Brothers BluRay og The Dark Knight på bluray.. Jeg fikk lyd på dem begge, men, ikke helt sånn jeg ønsket meg.. eller, på The Dark Knight f.eks, så hører jeg, eh, bakgrunns-musikken og effektene, men hører ikke helt hva de sier, eller.. hvertfall veeeldig lavt i forhold til alt annet..

Noen ideer?

warhead

Medlem
29 Sep 2009
24
0
0
Onkyo TX-SR707 receiver

Hei. Er ny her på forumet. Etter noen års fravær fra lyd og bilde, var tiden nå kommet for å oppgradere litt. Så da falt valget på Onkyo TX-SR707.
Så nå er den kommet på plass og koblet opp til nyinnkjøpte Audio Pro Blue Diamond v3 Fronthøytalere, Audio Pro Black vector V3 Senterhøytaler og
Audio Pro Black Pearl V3 Bakhøytalerereceiver. Bruker et par Dantax som midthøytalere som fungerer helt fint i dette oppsettet.
Og du verden til lyd dette vart. Både på film og musikk.
Så neste som skal skiftes ut er TV'en :)

thamule

Medlem
23 Jan 2005
1.292
0
0
eg har jo prøvd 2 forskjelige, men det er 2 forskjellige kablar av same type. Men samtidig sit kabelen som eit skudd i tv'en og tuneren, derfor trur eg det må vere receiveren. Men siden ingen andre har dette problemet så kan eg jo alltids låne ein kabel hos nokon og prøve den og.

jtb

Medlem
29 Okt 2009
27
0
0
HDMI med 3D

Hei

Jeg lurer på når de nye tvene osv med 3D kommer, kan vi fremdeles bruke disse forsterkerne som HDMI switcher, eller vil vi måtte kjøre det utenom og rett i tven?

taito

Medlem
12 Jun 2010
9
0
0
får ikke valgt 8 ohm

Hei! Har hatt en TX-SR607EB et par måneder nå, men får ikke valgt 8 ohm, har bare valget mellom 4 og 6. Og etter hva jeg har lest skal jo SR607 støtte 8 ohm.
HT er JBL Studio L830 som er 8 ohm så jeg skjønner ikke helt hva som er gæernt :???:

Mojo Pin

Medlem
18 Des 2009
324
0
0
Noen andre enn meg her som har erfart HDMI problemer med onkyo receiveren? Jeg har nettopp fått en Onkyo TX-NR807. Hvis jeg kobler til BD-spiller med HDMI og skrur den på, blir bare skjermen svart, mens det blinker "HDMI" i displayet på onkyoen. Etter 10-15 minutter kan jeg noen ganger få bilde, andre ganger får jeg ikke bilde. Har prøvd to forskjellige bd-spillere av ulikt merke, og det skjer det samme med begge. Det fungerer bedre med digitalboksen, men det kan også her ta over et minutt før receiveren "finner signalet". Noen som har opplevd det samme?

Shpongle

Medlem
13 Nov 2007
1.090
0
0
taito skrev:
Hei! Har hatt en TX-SR607EB et par måneder nå, men får ikke valgt 8 ohm, har bare valget mellom 4 og 6. Og etter hva jeg har lest skal jo SR607 støtte 8 ohm.
HT er JBL Studio L830 som er 8 ohm så jeg skjønner ikke helt hva som er gæernt :???:

Kan virke som forsterkeren ikke klarer å lese hvilken ohm høyttaleren har. Prøv å vaske kablene. Evt prøv å si det inn i målemikrofonen når du tar speaker setup. :)

heba1

Medlem
7 Okt 2005
689
0
0
Hei! jeg forsøker å sette opp min 807 til å spille av mp3 fra min pc som jeg har installert wm 11 på. 807 har nett via min home nettverks plugg.spiller nettradio vtuner veldig enkelt.når jeg trykker "net" på fjernkontrollen kommer jeg til server siden,men der står det ingen servere nå,er rimelig sikker på at det stod server 1,2,3 osv der før! må vell inn der å legge pc sin ip for å bruke den som server? noen som har fått til dette?

23 Des 2008
9
0
0
TX-SR607 og LED TV ingen Fjernkontroll

Hei!

Kjøpte min TX-SR607 i sommer samtidig som jeg kjøpte en Samsung LED TV.
Alt fungerte etter "oppskriften" til å begynne med, men så startet fjernkontrollen å streike, spesielt når en skal skru av og på tuneren. Gikk da opp til forhandleren som sier at så lenge jeg har LED TV så vil jeg ha et slikt problem. Her klarte antakeligvis forhandleren å vri seg unna?
Noen andre som har hørt om lignende problem???

Bjarne8)

Treespider

Medlem
20 Des 2005
631
0
0
taito skrev:

Det skyldes at receiveren rett og slett ikke har 8 ohms setting. Alt som er 6 ohm ELLER MER skal stå på 6 ohm. Samme sak på 807.