extremil skrev:
Jeg er ny på HD-receiver fronten... Lar det seg gjøre å bruke bilde-signalet fra en source og audio fra en annen. Jeg vil høre på musikk mens jeg spiller Wii, men ikke koble wiien rett i tv.
EDIT: Grunnen til at jeg poster det her er at jeg har TX NR807, så dersom noen vet om det lar seg gjøre på denne og eventuelt hvordan så hadde det vært fantastisk.
Mvh Emil
Komponent-inngangene på 807 (IN1 og IN2) er "assignable", som vil si at du kan knytte de mot egne valgte lydkilder. Det smarte er at du kan knytte én inngang mot flere kilder. Etter hva jeg vet så kan du ikke hente bilde fra komponent samtidig som du henter lyd via HDMI.
Optisk/coax har høyere prioritet enn de analoge inngangene, dersom du skal benytte analog lydoverføring må du se til at ikke noen av de digitale inngangene (optisk/coax) er tilordnet den aktuelle inngangen/kilden.
Eksempel - Spillkonsoll med komponent kabel:
- Koble komponentkabelen til "IN1" med lydkabler inn i "Game".
- Knytte "IN1" mot "Game" (under "Setup" -> "1. Input/Output Assign" -> "3. Component...").
Eksempel - Hente lyd fra annen kilde:
- Tilordne "IN1" til kilde 2, f.eks. "AUX".
- Enten koble analog lydkilde til inngangen "AUX", eller dersom det benyttes optisk/coax så tilordnes den aktuelle digitale inngangen mot "AUX" (under "Setup" -> "1..." -> "4. Digital...").
Har ikke testet dette selv, men det burde fungere fint