Offisiell tråd for Onkyo`s nye **7 serie - med bl.a TX-SR607, TX-SR707, TX-NR807

friskies

Medlem
21 Jul 2005
273
0
0
Brenn .wav-fila som en audio-cd, koble en cd-spiller til opt 1 på forsterker, resten står forklart i .PDF-fila. (Hvis opt 1 ikke virker så var det opt 2)

eddie

Medlem
26 Aug 2004
10.895
0
0
Kane skrev:
Første jeg tipper er at han har koblet de på surround back, og ikke surround som er det riktige å gjøre. Er flere som har gjort det her på denne tråden, å da blir det bare kluss. Ville ihvertfall bedt han sjekke dette først av alt.
hehe takker for svar skal viderefomidle det før jeg kommer tilbake

nb! de virker når han kjører manuelt uten korreksjon

Ragge_Ronny

Medlem
5 Jan 2009
81
0
0
Eg kan høre på cd samtidig som eg ser på parabol over hdmi. Bare å trykke på cd input på fjernkontrollen, videosignalet går fortsatt gjennom forsterkeren.
Du får berre prøve deg fram.

Endresen2

Medlem
8 Des 2009
48
0
0
Da har jeg også bestilt meg en 807, får den sannsynligvis engang i neste uke !
Gleder meg til å få god lyd igjen etter den gamle receiveren tok kveld : D

Kane

Medlem
13 Mai 2004
9.117
1
0
eddie skrev:
hehe takker for svar skal viderefomidle det før jeg kommer tilbake

nb! de virker når han kjører manuelt uten korreksjon

Fordi da tvinger han det igjennom. Er ikke meningen at man skal ha surround back hvis man ikke har vanlige surround, er nok derfor autokalibreringen ikke forstår hva som skjer.

extremil

Medlem
2 Aug 2008
90
0
0
antiloop skrev:
Mulig det kan gå hvis du bruker noen av de andre "zonene". Se i instruksjons boken!

Har selvsagt kikket i boka. Har ikke finlest alt, men skummet de aktuelle kapitlene... Har også søkt på forumet. Jeg vet ikke hvor grensen for research går før det er lov å poste spørsmål, men synes halvtimen får duge =) Soner er kanskje en mulighet, forstår ikke helt hvordan det skal funke, men skal undersøke det nærmere.

Ragge_Ronny skrev:
Eg kan høre på cd samtidig som eg ser på parabol over hdmi. Bare å trykke på cd input på fjernkontrollen, videosignalet går fortsatt gjennom forsterkeren.
Du får berre prøve deg fram.

CD er litt annerledes, akkurat som Tuner. Det er kanaler uten bilde. Jeg benytter hdmi fra HTPC til musikk, evt aux en gang i blant. På disse kanalene forstår ikke forsterker at bildet skal beholdes. Jeg kunne koblet lydkilden i cd, men jeg vil jo selvsagt også ha muligheten til å se film fra HTPCen.

Mvh Emil

antiloop

Medlem
12 Jun 2004
19.849
0
36
51
avforum.no
Endresen2 skrev:
Da har jeg også bestilt meg en 807, får den sannsynligvis engang i neste uke !
Gleder meg til å få god lyd igjen etter den gamle receiveren tok kveld : D

Fin førjuls presang til deg selv det. :razz:

crimar

Medlem
15 Apr 2009
3.834
0
36
Hvordan kjører jeg korreksjon med effektforsterkere? DE bare slår seg av når jeg skal kjøre romkorreksjon.

Pooze

Medlem
27 Aug 2008
129
0
0
extremil skrev:
Jeg er ny på HD-receiver fronten... Lar det seg gjøre å bruke bilde-signalet fra en source og audio fra en annen. Jeg vil høre på musikk mens jeg spiller Wii, men ikke koble wiien rett i tv.

EDIT: Grunnen til at jeg poster det her er at jeg har TX NR807, så dersom noen vet om det lar seg gjøre på denne og eventuelt hvordan så hadde det vært fantastisk.

Mvh Emil

Komponent-inngangene på 807 (IN1 og IN2) er "assignable", som vil si at du kan knytte de mot egne valgte lydkilder. Det smarte er at du kan knytte én inngang mot flere kilder. Etter hva jeg vet så kan du ikke hente bilde fra komponent samtidig som du henter lyd via HDMI.
Optisk/coax har høyere prioritet enn de analoge inngangene, dersom du skal benytte analog lydoverføring må du se til at ikke noen av de digitale inngangene (optisk/coax) er tilordnet den aktuelle inngangen/kilden.

Eksempel - Spillkonsoll med komponent kabel:
- Koble komponentkabelen til "IN1" med lydkabler inn i "Game".
- Knytte "IN1" mot "Game" (under "Setup" -> "1. Input/Output Assign" -> "3. Component...").

Eksempel - Hente lyd fra annen kilde:
- Tilordne "IN1" til kilde 2, f.eks. "AUX".
- Enten koble analog lydkilde til inngangen "AUX", eller dersom det benyttes optisk/coax så tilordnes den aktuelle digitale inngangen mot "AUX" (under "Setup" -> "1..." -> "4. Digital...").

Har ikke testet dette selv, men det burde fungere fint :)

LarsGr

Medlem
28 Des 2007
5.533
0
0
Vurderer også å slå til på en 807. Ser ut som dette er et godt kjøp i "øvre budsjettklasse"..
Har lest gjennom denne tråden og registrerer at det er endel som har opplevd feil, og/eller må oppdatere receiveren.
Er vant med Pioneer fra før, og de (to) receiverene jeg har hatt har vært feilfrie.. Har Onkyo rett og slett litt mer feil enn andre?

crimar

Medlem
15 Apr 2009
3.834
0
36
Fisket det. Måtte bare ta ut trigger kabelene, og koble dem til etter korreksjon.

MEN, audessy vil sette alt på 40 hz. Skal jeg øke dette til ca 80 eller vil jeg ødelegge korreksjonen da?

websen

Medlem
20 Des 2009
2.071
0
0
Har ikke lest manualen selv. Men gjør som friskies beskriver. Jeg har sett samme fremgangsmetode som friskies oppgir, men husker ikke hvor.

Treespider

Medlem
20 Des 2005
631
0
0
Etter mye pes med kabelstrekking, proppeplukking, innstillinger osv. har jeg nå fått bra balanse i systemet her (5.1). Audyssey satte bakhøytalerne veldig ned (-10dB), så der ble det litt etterjustering.

Krefter er det ikke mangel på, og lyden er meget bra. Det jeg går meg litt vill i, er alle listening modes. Kunne være artig å høre hva dere andre bruker på forskjellige kilder, f.eks. cable/sat (Get HD-PVR), og DVD/BD.

Kane

Medlem
13 Mai 2004
9.117
1
0
crimar skrev:
Fisket det. Måtte bare ta ut trigger kabelene, og koble dem til etter korreksjon.

MEN, audessy vil sette alt på 40 hz. Skal jeg øke dette til ca 80 eller vil jeg ødelegge korreksjonen da?

Funker helt fint det. Økte alle mine til 80 etter romkorreksjon.